Hallo allemaal.
Mijn dochter is a.s. zaterdag 3 maanden. Ik weet dat ze rond die tijd meer behoefte hebben aan wat meer voeding.
Nu zit ik met een vraag of eventueel tips
Laura zit al een tijdje op 5 keer 150 cc flesvoeding.
Op de creche vroeg een leidster van de creche mij of laura in plaatst 150 cc nu 180 cc flesvoeding kan krijgen. Omdat ze naar haar idee meer behoefte er aan had.
Ik weet dat Laura het niet prettig vind om daar om een slaapkamer te slapen. Ze slaapt daar meestal in de box in bijzijn van andere baby’s tot en met 15 mnd.
Echt diep slapen doet ze dan niet, vaak dan hazeslaapjes en dan is het ook wel begrijpelijk dat ze eerder behoefte heeft aan de fles.
Ik zit er nu een beetje in dubio.
Als laura thuis is komt ze prima overdag om de drie, soms vier uur voor de fles van 150 cc. In de avond krijgt ze de laatste 2 flessen vrij vlot achter elkaar.
De laatste fles krijgt ze dan tussen 19u en 20 uur. Als ze de laatste fles heeft gehad, gaat ze dan op bed en slaapt ze het klokje helemaal rond tot de volgende ochtend tussen 7 en 8 uur.
Ik wil haar flesje best wel ophogen naar 180cc. Vind ik geen probleem.
Maar ik vind het zo jammer om haar dan zolaat(zeg maar tegen 23 uur) wakker te maken voor de 180 cc.
Ze is al een tijdje zo gewend om tussen 19 uur en 20 uur de laatste fles (5e fles) te hebben.
Moet ik desnoods doorgaan met 5 keer 150cc of 4 (a 5 keer) 180 cc te geven?
Wat zouden jullie in deze situatie doen?