Flesvoeding

Hallo allemaal.

Mijn dochter is a.s. zaterdag 3 maanden. Ik weet dat ze rond die tijd meer behoefte hebben aan wat meer voeding.
Nu zit ik met een vraag of eventueel tips

Laura zit al een tijdje op 5 keer 150 cc flesvoeding.
Op de creche vroeg een leidster van de creche mij of laura in plaatst 150 cc nu 180 cc flesvoeding kan krijgen. Omdat ze naar haar idee meer behoefte er aan had.
Ik weet dat Laura het niet prettig vind om daar om een slaapkamer te slapen. Ze slaapt daar meestal in de box in bijzijn van andere baby’s tot en met 15 mnd.
Echt diep slapen doet ze dan niet, vaak dan hazeslaapjes en dan is het ook wel begrijpelijk dat ze eerder behoefte heeft aan de fles.
Ik zit er nu een beetje in dubio.
Als laura thuis is komt ze prima overdag om de drie, soms vier uur voor de fles van 150 cc. In de avond krijgt ze de laatste 2 flessen vrij vlot achter elkaar.
De laatste fles krijgt ze dan tussen 19u en 20 uur. Als ze de laatste fles heeft gehad, gaat ze dan op bed en slaapt ze het klokje helemaal rond tot de volgende ochtend tussen 7 en 8 uur.
Ik wil haar flesje best wel ophogen naar 180cc. Vind ik geen probleem.
Maar ik vind het zo jammer om haar dan zolaat(zeg maar tegen 23 uur) wakker te maken voor de 180 cc.
Ze is al een tijdje zo gewend om tussen 19 uur en 20 uur de laatste fles (5e fles) te hebben.
Moet ik desnoods doorgaan met 5 keer 150cc of 4 (a 5 keer) 180 cc te geven?
Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Ik zou haar sowieso proberen te laten wennen om haar op het KDV toch op een slaapkamertje te laten slapen.
Op deze manier komt je dochter echt niet aan haar rust toe en dat is op deze leeftijd wel belangrijk. Daar komt bij dat ze niet in die box kan blijven slapen als ze dadelijk ouder is…

Hier zat ze met 3 maanden op flessen van 210cc en om de 5 uur.
Dat was omdat H. haar flessen van 180cc om de 4u niet leegdronk.
Ik zou het gewoon proberen met op te hogen en wellicht gaat ze zelf schuiven met de tijden. Ik zou haar niet wakker maken in elk geval.

Maar waarschijnlijk gaat ze dan om de 4u komen en dan krijg je (ongeveer):
7u: 180cc
11u: 180cc
15u: 180cc
19u: 180cc

Het is even uitvogelen waar je dochter genoegen mee neemt.

Ik heb ook aangegeven dat ze haar wel even op slaapkamertje proberen te laten slapen. Ik vind goede rust ook heel belangrijk en haar steeds in de box laten slapen heb ik ook aangegeven dat ik dat niet prettig vind. Want straks wil ze hier ook thuis alleen in de box slapen en dat wil ik juist niet. Zodra ze de eerste tekens van vermoeidheid aangeeft, gaat ze van mij heerlijk naar haar bedje toe.
Buiten slapen doet ze juist wel heel goed. Maar ik vind wel van belang dat ze wel haar goed rust ook krijgt.
Maar zal het voor een baby van 3 maanden niet te vlot zijn om over te gaan naar 4 flessen van 180 cc?

Met drie maanden mag je dochter wel over na 4 flessen. Op het C.buro zullen ze misschien wel zeggen dat het beter is dat je kindje tot 5 maand 5 voedingen krijgt.
Maar onze meid kreeg met 3 maand ook nog maar 4 flessen. Nu is ze bijna 8 maand en krijgt nog maar 2, soms 3 flessen op een dag.

Volg je hart en gevoel!

Dank je MamaH en Pjukje.
Ik ga morgen gewoon proberen om haar 180 cc te geven en dan kijken waar het schip strand.
Ik heb het bij haar altijd op verzoek gedaan en alles op beloop gelaten, maar soms kun je jezelf wel aan twijfelen en dat nog wel bij je derde kind. Hahaha. Zij is zo vlot overgegaan qua ophogen qua flessen dan mijn andere kids. Hahaha.

Jenthe dronk met 3 maanden ook flessen van 180 ml, die had er echt behoefte aan.
En is Laura misschien hongeriger op het KDV door alle indrukken? Ik weet dat Luka en Jenthe bij de oppas ( in ons geval opa en oma) meer eten dan thuis.

Ja daar had ik mijn gedachten ook over. doordat ze daar op de KDV veel hazeslaapjes doet en alle indrukken van andere kindjes kan ze ook inderdaad eerder vragen om de voeding. Ik ga ook morgen starten met 180cc en kijken hoe ze erop reageert. Ik denk ook dat ze dan om de vier uur komt. Tussen de flesjes van 150cc is ze altijd heel vrolijk en tevreden meid. Ze is heel rustig.
Dat gaf de leidster ook aan, dat ze een heel vrolijk en rustige baby is.
Mijn grootste vraag was ook of het ook niet te vroeg was voor Laura om over te stappen van 5 keer 150cc naar 4 keer 180cc. Aangezien ze altijd de vijfde fles van 150cc tussen 19u a 20 uur kreeg en daarna het klokje rond sliep tot de volgende ochtend 7 a 8 uur.
Ik bedenk zo als het met 4 keer 180cc niet lukt heb je altijd 1 op de achterhand.