Flesvoeding

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Mijn dochtertje (nu 1 maand) eet nu 7(per dag) voedingen van ongeveer 120 cc per keer (de ene keer is het 90 cc wat ze drinkt en de andere keer 120 cc) gister naar CB geweest en ze is in een maand tijd 1 kg aangekomen. Bij het CB zeiden ze dat we beter naar 5-6 voedingen per dag kunnen gaan. Maar Indy komt nog steeds iedere 3-4 uur om te eten en iik blijf op 7 voedingen uitkomen. Gister hadden we een dag van 6 voedingen, maar meestal na 3,5 uur wil ze toch echt eten en ik vind het zielig om te moeten zeggen sorry maar je hebt er al 5 gehad tis op voor vandaag.
Heeft iemand goede tips. heb al geprobeerd te rekken met speen enzo maar daar trapt ze helaas maar even in en niet een heel uur.

Ik hoor het wel bedankt alvast Annemarie en Indy

hoi indy
toen romano net zo oud was als jou dochtertje had ik ook precies hetzelfde ik zat zelf’s op 8 voedingen op een dag soms 7.
ik heb hem toen soms een beetje venkel thee gegeven en het cb zegt zoveel ik heb om eerlijk te zijn niet altijd naar hun geluisterd ik ben met 1,5 maand met de ml(cc) omhoog gegaan hij kreeg van mij toen 150 ml gehad dat ging een tijdje goed maar ik ben uit eindelijk overgestapt naar nutrlilon forte dat is voor hongerige baby’s en ik moet toegeven hij doet het nu geweldig hij heeft nu nog maar 4 voedingen op een dag en slaapt de nacht helemaal door.
ook mag je haar lauw water geven en sterkte

was nog wat vergeten want officieel moet romano nu 5 voedingen hebben en indy mag er 6 a 7 hebben want ze is pas 1 maand oud.
luister naar je eigen ingeving zelf weet je het best voor je dochter of ze nog honger heeft ik bedoel het niet verkeerd

Ik zou zeggen, gewoon nog even lekker op 7 voedingen blijven hangen. Elk kind is anders en het cb geeft adviezen, maar je bent niet verplicht om je daaraan te houden.

Jullie meisje is er gewoon nog niet aan toe om op een ander voedingsschema over te gaan.

Bij borstvoeding wordt altijd gezegd: lekker voeden op verzoek en dan maar zien wanneer je kind honger heeft. Dat is het beste.

En bij flesvoeding worden heel andere regeltjes gehanteerd want dat moet allemaal precies op de milliliter af en exact op uur en tijd en oeioei als het kindje de fles niet helemaal leegdrinkt dan is er paniek in de tent.

Ik snap niet dat er tegenwoordig met die flesvoeding ook niet soepeler omgegaan wordt en dat het cb daar zo strak aan vast blijft houden.

Dus gewoon lekker op je gevoel afgaan. Hou je meisje nog maar lekker even op die 7 voedingen hoor. En over 2 weekjes probeer je opnieuw of ze een voeding terug wil en misschien gaat het dan wel.

Een belangrijke tip (zeker ook voor als straks de fruit- en groentehappen eraan komen): maak nooit een strijd van eten!

Als het gewicht van je kindje niet te snel af- of toeneemt en als ze prima luiers produceren, gewoon lekker op je gevoel afgaan. Zodra je wel ongerust wordt over het gewicht en/of de luiers, even aan de bel trekken bij de huisarts of het cb.

En verder gewoon lekker genieten van die kleine mop!

Groetekes, Sje

quote:
Bij borstvoeding wordt altijd gezegd: lekker voeden op verzoek en dan maar zien wanneer je kind honger heeft. Dat is het beste.

En bij flesvoeding worden heel andere regeltjes gehanteerd want dat moet allemaal precies op de milliliter af en exact op uur en tijd en oeioei als het kindje de fles niet helemaal leegdrinkt dan is er paniek in de tent.

Ik snap niet dat er tegenwoordig met die flesvoeding ook niet soepeler omgegaan wordt en dat het cb daar zo strak aan vast blijft houden.

Pffff…je haalt de woorden uit mijn mond.
Hoe vaak ik me daar niet aan geërgerd heb…!

Annemarie, ik zat met Kaya met 1 maand ook nog gewoon op 7 voedingen hoor.
Zij kwam ook elke 3 à 3,5 uur en dat is absoluut niet raar voor zo’n ukkie.
Misschien zou je ietsje minder per keer in de fles kunnen doen, maar echtt schrikbarend veel krijgt ze niet hoor.
Op zich snap ik wel dat het cb een kilo in deze eerste maand wel veel vind (omdat alle baby’s na de geboorte eerst nog afvallen)

Het is en blijft de eerste paar maanden gewoon een beetje een “geklooi” met voedingen (vind ik )
Maar straks gaat dat een stuk relaxeder en beter

Succes!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

cb maakt zelf ook flink fouten zo hadden ze een keer gezegd dat romano in 2 weken een kilo was aangekomen ze hadden hem al bijna op dieet willen zetten.
maar romano kwam ook in een maand een kilo aan als ze straks wat ouder worden word dat minder.

Bedankt voor jullie reacties. Het is idd zo dat ik nu gewoon op mijn gevoel af ga. en zal ik eens wat zeggen Indy hefet de afgelopen 2 dagen om de 4 uur pas gevraagd om eten. en ik heb idd zoiets ik maak me geen zorgen hoor ze doet het prima, maar bedankt voor jullie ervaringen is altijd wel handig om adviezen en verhalen van andere te horen.