Flesvoeding voor het slapen?

Hallo,

Lotte is 4 september 11 maanden, ja ja het schiet al aardig op naar haar 1e verjaardag. Maar het punt is dat ze 's avonds voor op bed gaat nog een flesje nutrilon krijgt, CB zei begin augustus dat dit niet meer hoeft, maar als ik het niet doe dan wordt ze wakker van de honger. Wanneer zijn jullie er mee gestopt en hoe??

Lotte’s dagschema ziet er als volgt uit:

07.30 bambix
09.30 fruit
12.00 1 plakje brood + 150 cc flesvoeding, drinkt ze niet allemaal op
14.00 koekje, wil ze soms wel soms niet
17.00 warm eten en toetje, warm eten eet ze niet alles van op en toetje ook niet
19.00 flesvoeding 180 cc, drinkt ze helemaal op.

groetjes Jane

Gewijzigd door - jane73 op 28 Aug 2009 11:20:20

er zijn er genoeg die de fles nog krijgen hoor,
dylano wordt 7 september 11 maanden, maar bij hem is hij er met g maanden vanaf gegaan

7.00 uur 210 +7 +brinta Nog wel uit fles
9.30 200 gram fruit
12.00 boterham + fles 165 cc meestal op niet altijd
soms koekje niet iedere dag
diksap of andere drinken over heel de dag zo’n 300 cc
17.15 warm eten 200 gram + 120 gram toetje alles op altijd (afkloppen)

en dan voor hij na bed gaat nog wat drinken

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wij hebben net als Michelle met 9 maanden de fles na het avondeten laten vervallen voor een toetje.

Als ik naar jouw schema kijk dan vind ik dat ze vrij snel na haar boterham alweer een koekje krijgt. Een boterham met fles vult aardig, dus ik zou dat koekje later op de middag geven. En ik weet niet hoe laat ze naar bed gaat, maar je zou dan het avondeten ook wat later kunnen geven.

Ik zie trouwens verder helemaal geen ander drinken dan melk. Geef je haar ook thee, water of diksap?

En als je de fles niet meteen wilt laten vervallen zou je hem ook rustig aan kunnen minderen. Iedere dag een beetje minder en dan op een gegeven moment helemaal weglaten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Wij zijn er mee gestopt toen het toetje opgehoogd werd en ze de fles niet meer wilde. Morgan is eigenlijk altijd heel makkelijk geweest die geeft altijd alles zelf aan. Dus ze wilde meer toetje en minder fles. Denk dat ze zo’n 10 maanden was. Nu alleen soms wat drinken voor het slapen gaan maar das een paar slokjes maar.

Groetjes,

Michèle

Minke heeft hem ook vrij lang gehad hoor, tot een maand of 10-11. Nu eet ze een behoorlijk bakje yoghurt en heeft ze het niet meer nodig. Overigens zou ze hem volgens mij nog helemaal leegdrinken als ik hem wel gaf want ze vond het heerlijk!

Maar het blijft een kwestie van proberen… ik lees dat je kindje 's middags vrij weinig eet. Minke deed dat eerst ook, die is ook geen fan van een liga, koekje oid wat je zeg maar uur 0f 1500 kan geven. Daarom werd ze vaak eind van de middag superhangerig ( want: honger natuurlijk) en at ze juist slechter omdat ze zo hangerig was…!
… dus nu geef ik haar al maanden een stuk fruit om die tijd. Vindt ze heerlijk en twee keer per dag fruit kan natuurlijk helemaal geen kwaad. Dus misschien ook een tip voor jou zodat je kindje ook wat meer eten binnenkrijgt en sneller die fles niet meer nodig heeft?

Lilypie
Lilypie

Yentha hier tot 2 jaar een laatste fles Maar het is geen grote eter en weegt nu nog maar 12kg ongeveer, dus als ze die fles ook niet zou gehad hebben, was ze mssch nòg dunner geweest.

die laatste fles moet er helemaal niet zo nodig af hoor, er zijn nog kinderen van 4 die nog een fles melk krijgen voor het slapen, is dus absoluut geen must om die ervanaf te halen.
en ja sommige krijgen melk ook dan nog uit een flesje, gewoon omdat ze dat fijn vinden. niet zo nauw kijken, ze krijgen echt niet meteen een beugel of slechte tanden als ze op die leeftijd ong graag voor het slapen een flesje melk drinken.
op hun 18e zullen ze echt niet meer uit een fles drinken

ik was eerst ook heel erg geneigd te kijken wat “normaal” is.
maar ik kijk niet meer naar de boekjes of wat “normaal” is ik doe gewoon wat ik denk dat oke is, en wat ik merk dat rico nodig heeft. als hij met zijn anderhalf of 2 jaar whatever… nog uit een flesje drinkt s’avonds moet hij dat weten.
ik bedoel, ik heb nooit geduimt of getut of uit een fles gedronken en ik heb ook jaren lang een beugel gehad… zegt dus niet altijd iets.
en ken ook iemand die tot haar 13e heeft geduimt en altijd uit een fles gedronken heeft tot haar 5e (ja echt!) en die heeft nog niet eens 1 gaatje gehad.
bedoel hier niks lulligs mee ofzo hoor, bedoel het goed

Jaja, hier ook nog een laatste fles hoor dames!!
Jack wordt in december twee maar hij krijgt nog lekker een fles warme melk voor het naar bed gaan. Hij heeft het niet nodig qua leeftijd, en groei maar hij is zeker niet dik en een actief mannetje. Daarbij hoort het bij ons gewoon bij het avondrtiueel en ik vind het heerlijk om nog even lekker met hem te tutten op de bank en een flesje te drinken.
Wat normaal is volgens het CB kan me niet schelen, zolang hij het wil vind ik het best. Soms laat hij wat staan maar veelal gaat het er nog lekker in hoor!!

Groetjes van Christa

Helemaal met je eens Christa!!

quote:
Helemaal met je eens Christa!!

Nou kijk aan, en ik maar de adviezen opvolgen van CB, ik dacht ook al wat maakt het uit of ze nou diksap krijgt of flesvoeding, met 1 jaar geef ik haar dan beker melk. Nou bedankt voor je reactie!!!

Groetjes Jane

Gewijzigd door - jane73 op 29 Aug 2009 10:24:55

quote:
die laatste fles moet er helemaal niet zo nodig af hoor, er zijn nog kinderen van 4 die nog een fles melk krijgen voor het slapen, is dus absoluut geen must om die ervanaf te halen. en ja sommige krijgen melk ook dan nog uit een flesje, gewoon omdat ze dat fijn vinden. niet zo nauw kijken, ze krijgen echt niet meteen een beugel of slechte tanden als ze op die leeftijd ong graag voor het slapen een flesje melk drinken. op hun 18e zullen ze echt niet meer uit een fles drinken

ik was eerst ook heel erg geneigd te kijken wat “normaal” is.
maar ik kijk niet meer naar de boekjes of wat “normaal” is ik doe gewoon wat ik denk dat oke is, en wat ik merk dat rico nodig heeft. als hij met zijn anderhalf of 2 jaar whatever… nog uit een flesje drinkt s’avonds moet hij dat weten.
ik bedoel, ik heb nooit geduimt of getut of uit een fles gedronken en ik heb ook jaren lang een beugel gehad… zegt dus niet altijd iets.
en ken ook iemand die tot haar 13e heeft geduimt en altijd uit een fles gedronken heeft tot haar 5e (ja echt!) en die heeft nog niet eens 1 gaatje gehad.
bedoel hier niks lulligs mee ofzo hoor, bedoel het goed

Hey Inge,

Leuk dat je gereageerd hebt en gemaild. Dus weer de tip niks aan trekken van CB, nou het ging CB niet dat ze flesje met speen krijgt, de flesvoeding moest domweg gewoon weg omdat volgens hen 2x flesvoeding per dag hoort. Dus ik weer in alle staten omdat Lotte graag voor naar bed haar flesvoeding wil. Als ze 1 is dan gef ik haar gewoon melk voor slapen wat maakt dat uit dacht ik, is toch ook beter dan ranja of diksap?

Bedankt voor je reactie, maarruh vertel eens over het ziekenhuis, hoe gaat het nu met de kleine??

groetjes Jane

Hoi,

Mijn dochtertje is bijna 8 maand en wil nu de laaste fles al niet meer. Ik geef haar bewust het toetje niet direct na het eten. In de hoop dat ze dan beter drinkt. Als ze de laatste fles niet wil geef ik haar het toetje dan heeft ze nog iets van zuivel in haar buik en gaat ze ook met een “vol” gevoel slapen.

Ze slaapt ook zonder probleem de hele nacht door en krijgt de eerste voeding rond half 8 weer soms zelfs nog later.

Ze is niet echt een drinker.

Dus wanneer de laatste fles er af gaat, de kindjes geven het zelf denk ik wel aan, als ze niet meer willen kun je ze moeilijk dwingen, toch?!

Groetjes Spruit

met 2 jaar nog een fles voor het naar bed gaan is niet verstandig
kijk wat het mijn kind heeft opgeleverd een heel slecht gebit