Flesvoeding bereiden in het bos

Wij gaan straks met vrienden en hun baby-tweeling een lange wandeling in het bos maken. We hebben daar natuurlijk geen warm waterkraan of magnetron bij de hand, dus ik vroeg me af hoe ik dat nu met de flesvoeding van Jessey moet doen?
Die vrienden nemen kokend water mee in een fles met zilverfolie er omheen, dit zal lang genoeg warm blijven… Denken jullie ook? We hebben helaas geen thermosfles…
En is het dan beter om de melk al te bereiden of kan ik dat beter in het bos doen? Ik moet ook maar eens even opzoek gaan naar een extra fles, want stel dat we zo lang weg zijn dat ze er twee moet drinken in het bos kan ik de eerste fles niet afwassen… En gewoon omspoelen is niet genoeg met die plakkerige nutriton er in… En met deze warmte al helemaal niet hygyenisch, haha!
Ben benieuwd hoe dat met Joey gaat, die kan nu niet naar bed vanmiddag en in de kinderwagen slaapt hij niet… Als dat al zou gebeuren, zou het ook knap lastig worden, want het voorste stoeltje van de duowagen kan niet naar achteren met het babynestje van Jessey er in! Ik denk dat het vanavond heel vroeg er in gaat worden voor hem

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Mijn eerste was een thermosflesje, maar ik las al dat je die niet hebt. Dan inderdaad folie er om heen, of vragen of je er misschien even snel een lenen kan. En twee flessen meer voor de zekerheid. Flessen ook niet bijvoorbaad klaarmaken want aangemaakte melk moet met 2 uur op dus dat wordt hem niet. Oh ja en morgen even naar de blokken voor een kleine thermoskannetje a 0.5 liter. Heb ik ook altijd bij me gehad, neemt weinig ruimte in beslag en is ideaal. Je weet soms nooit waar je bent als je weggaat met de moppen en of je je water waren kan.

En dat niet slapen van joey. Ach hier is het gister ook goed gegaan

Groetjes,

Michèle

Waarschijnlijk ben je al weg en lekker in het bos aan het wandelen. Ben heel benieuwd hoe je het hebt opgelost. Wat wij deden als we geen thermosfles voor handen hadden, was de flesjes vullen met heet gekookt water en een flesje mineraalwater meenemen. Op het moment dat de fles gemaakt moest worden, goten we mineraal water in het flesje tot we de gewenste warmte hadden. Dan het te veel aan water uit het flesje gooien (goed voor de plantjes met warm weer) en daarna de voeding er aan toevoegen. Ging hier prima.

Inderdaad, even naar de blokker of action voor een thermosflesje Neem er gelijk twee . Kun je er nl. ook eentje vullen met heet water waarmee je het flesje na gebruik goed mee om kunt spoelen zodat de nutriton ook verdwijnt…

En, heeft Joey nog geslapen? Een keertje niet slapen kan geen kwaad. Bij ons is het gisteren ook goed gegaan met als resultaat dat ie vandaag heeeeeeeeerlijk heeft uitgeslapen tot na half negen

Ik deed ook altijd kokend heet water in de fles, dan zilverfolie er om heen en dan in een theedoek. 9 van de 10 x was het zelfs zo dat de fles nog te heet was. Ik had ook altijd een flesje koud water mee.
Mocht je wel overwegen om een thermofles te kopen zou ik geen kokend water in doen. Als je de fles dan wil bereiden is dit nog veel te heet voor de kleine.

Succes, hoop dat jullie een gezellige wandeling hebben gehad.

Liefs

Bedankt voor jullie tips!
Ik ga zeker een thermosflesje kopen, we zullen deze zomer nog wel vaker ergens naar toe gaan, en restaurant-mensen zijn ook niet altijd handig met de magnetron! Ik heb al vaak genoeg heel heet water gekregen! Haha!
Het was erg lekker in het bos, Joey heeft de hele weg gezongen en alles benoemd. Jessey heeft ook lekker rond gekeken en maar weinig geslapen. Een fles heeft ze niet gehad, we waren al weer op weg naar huis toen het haar tijd was, dus ik heb het een half uurtje uitgerekt en dat ging prima!
Joey heb ik om half 3 toch nog maar even in bed gelegd en die heb ik om half 5 wakker gemaakt. Hij lijkt nu nog moe te zijn, dus ik denk dat hij ook wel optijd naar bed gaat! Wat zal hij lekker slapen van al die buitenlucht!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Mijn ervaring met de thermoskan is het water iets warmer erin doen dan normaal dan is het goed als je het nodig hebt.

En fijn dat alles zo goed gegaan is en zo gezellig.

Groetjes,

Michèle