Hoihoi
Ik heb een vraagje. Je moet voor babys elke dag de flessen uitkoken, alleen nu staat mij iets bij dat als je ze in de vaatwasser doet je ze niet meer hoeft uittekoken… Weet iemand of dat zo is??
liefs silvia
Hoihoi
Ik heb een vraagje. Je moet voor babys elke dag de flessen uitkoken, alleen nu staat mij iets bij dat als je ze in de vaatwasser doet je ze niet meer hoeft uittekoken… Weet iemand of dat zo is??
liefs silvia
Hoi Sylvia,
Mijn flessen gaan dagelijks in de vaatwasser en spoel ze dan uit.
1 x per week kook ik ze uit. Niet dagelijks.
Speentjes wel maar flessen vindt ik niet nodig. cb zei dat uitkoken eigenlijk helemaal niet meer hoeft. maar ik doe het wel 1 x per week, dan maar voor mijn gevoel.
groetjes gytha

Een vaatwasser wordt 65 graden en bij uitkoken wordt het water 100 graden.
Met 65 graden gaan er al wel wat bacteriën door, een fles is pas echt gedesïnfecteerd bij 100 graden. Dan zijn alle bacteriën dood.
Dus uitkoken blijft nodig zeker bij flesjes voor hele jonge baby’s. Ik heb wel begrepen als een baby eenmaal een half jar is dat de flessen dan niet meer elke dag uitgekookt hoeven te worden als ze elke dag in de vaatwasser gaan. Dan voldoet 1x per week uitkoken.
Groetekes, Sje
Hoi,
Ik heb de flesjes van Elke nog heel lang uitgekookt.
Toch zeker een jaar.
Ik geloof dat dat tegenwoordig niet meer hoeft.
Vond het zelf wel een prettig idee ivm met bacterien.
Toen ik zwanger was van Anne heb ik een aparaat van Avent
gekocht voor het uitkoken van de flesjes.
Hoeft maar 4 min op de hoogste stand.
Denk dat ik het weer zo lang mogelijk blijf doen.
Zelf doen wat jou het beste lijkt.
In de vaatwasser is inderdaad niet goed.
Dan worden de bacterien niet genoeg gedood.
Wel elke dag uitkoken.
Groetjes Heleen. mamma van Elke en anne
tja… heb alleen flesjes gekookt in het begin… dusse toen ze uit de verpakking kwamen… ben niet zo van uitkoken en gedoe…Advies is inderdaad tot3 wken dagelijks uitkoken, daarna minstens 1 keerper week.
ik doe het dus absoluut niet… uitkoken… stop de flesjes en de FLESspenen in de afwas machine… de spenen die in zijn mond gaan kook ik eens in de twee weken uit.(alexander is 5.5 maand)
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Ik eigenlijk het zelfde als kim, alleen in het begin uitgekookt, later eens in de zoveel tijd…
gr Tries
Ik stop het hele zootje zo’n 3 keer per week in een magnetron sterilisator… En dan 10 minuten op de hoogste stand… Gaat prima…

Volgens het CB hier moet je tot 6 maanden dagelijks uitkoken en daarna 1x per week. Zoë is nu 7,5 maand en ik stop alles nog steeds iedere dag in de magnetron sterilisator, is zo gebeurd dus waarom zou ik het niet doen.
Groetjes,
Inge

Hallo,
Ook hier de wijsheid mee gekregen om tot 6 maanden zeker altijd de flesjes en speentjes elke keer uit te koken. Ik heb ook een sterilisator van Avent voor in de microgolfoven. Een echt handig ding. Ik zet alle flesjes samen er 's morgens in en 6 minuutjes later is het hele zootje gesteriliseerd. Echt handig. Als je het deksel elke keer dat je een flesje neemt terug sluit blijft alles 24 u steriel.
Zeker aan te raden!
Groetjes,
Tamara
Wij wassen alle flesjes s’morgens eerst met een schoon sopje af en daarna spoelen we met nieuw water het sop eraf en dan doen we ze elke morgen in de magnetron sterilisator. Is misschien niet nodig maar het geeft mij een fijn gevoel dat ze echt schoon zijn dus dat blijven we gewoon lekker zo doen.