Flessen uitkoken


#1

Mijn zoontje is nu 9 dagen. Ik was verbaasd dat de kraamzorg de flessen niet uitkookte. Doen jullie dat wel of niet? Is wassen in een sopje genoeg?


#2

Ik weet niet beter of uitkoken hoeft niet meer. Wassen in de vaatwasser zou voldoende moeten zijn. Als je geen vaatwasser hebt, dan gewoon heel goed afwassen en afspoelen (dat er geen afwasmiddel meer in zit!) met zo heet mogelijk water.

En als je ze voor je gevoel toch uit wilt koken: gewoon doen! Gewoon op je gevoel af gaan.

Groetekes, Sje


#3

Ik heb MAM flessen, deze kan je in de magnetron steriliseren, ik heb ze ook heel lang uitgekookt hoor.
Gewoon voor mijn gevoel, vaatwasser kan ook prima, mijn kraamhulp deed dit nog wel trouwens.
Ik kook de spenen nu soms ook nog uit, lekker fris hahaha, het is echt je eigen gevoel.


#4

De eerste maand kook je ze uit,
daarna denk je: met de gewone afwas wordt het ook wel schoon.

M.


#5

Hier inderdaad dezelfde gedachte als Marcel.

Bij de eerste heb ik nog wel braaf op advies van de kraamphulp alles uitgekookt. Maar bij de 2e gaf de kraamhulp aan dat dit helemaal niet nodig was. Af en toe nog wel gedaan, maar bij de 3e al bijna niet. Hihi en hij heeft er niks aan over gehouden

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#6
quote:
Hier inderdaad dezelfde gedachte als Marcel.

Bij de eerste heb ik nog wel braaf op advies van de kraamphulp alles uitgekookt. Maar bij de 2e gaf de kraamhulp aan dat dit helemaal niet nodig was. Af en toe nog wel gedaan, maar bij de 3e al bijna niet. Hihi en hij heeft er niks aan over gehouden

Groetjes,
Sandra


Dat denk je nu… }

Maar over een paar jaar, als ie door het huis stuitert,
ga je je afvragen waar het toch door komt.

M.