Hoe vaak moet je een fles nog uitkoken?
Julian is nu 6 maanden.
Groetjes,
Mirjam

het cb hier adviseert 1 x per week vanaf 6 maanden.
Zelfde met speentjes (als je die gebruikt)
groetjes
Ineke
Flessen en spenen hoef je helemaal niet meer uit te koken! Dagelijks met een sopje afwassen of in de vaatwasser is voldoende. Maar ik moet zeggen dat ik zo af en toe, voor mijn gevoel, de hele flessen en spenenzooi nog wel eens in een pan water gooi hoor!
Groetjes Anouk
ow echt waar?
Ik ben toevallig pas nog bij het cb geweest (wel in België), en daar zeiden ze 1x per week. Dan weet ik dat ik dat niet per se elke week hoef te doen, maar idd in de vaatwasser of een sopje. Ik denk dat ik het inderdaad af en toe wel nog ga uitkoken, al was t maar voor mijn gevoel.
Groetjes
Ineke
Mijn zus heeft 4 maanden geleden kraamzorg gehad (dus heel vers!) en de nieuwe richtlijn is: uitkoken niet meer nodig.
Ook afgekoeld gekookt water gebruiken voor het maken van flessen is niet meer nodig: gewoon water uit de kraan (mag zelfs warm water zijn).
Groetekes, Sje
ik steriliseer de flessen nog steeds iedere dag. De fopspenen ongeveer 2x per week. Ik weet dat het niet perse hoeft, maar blijf het toch doen. Vind het roch een fijner idee.
22-12-2009 colin geboren
Toen Jasper is geboren (alweer ruim een jaar geleden) hebben wij ook te horen gekregen dat uitkoken niet meer nodig is.
Ik deed het de eerste maand dat ie thuis was wel elke dag, daarna ben ik over gegaan naar 1x per maand. En nu doe ik het eigenlijk nooit meer. Was de flessen nu elke dag gewoon met afwasmiddel, soms in de vaatwasser.
Groetjes Carolien