Flessen niet leeg drinken als ze te wakker is


#1

Ik heb een dochtertje van 6 mnd die zoals de tekst al zegt dr flessen niet leeg drinkt, ze zit op 4 X 150 + 5 scheppen en 1x 120+ 4 scheppen. Ons schema is:
7/8 uur wakker fles, gaat niet leeg
9.30 half potje 6 mnd fruit
1130/1200 flesje, gaat niet leeg en 1 boterham
1430/1500 flesje, gaat meestal leeg omdat ze dan moe is
1700/1730 heel potje groente 6 mnd
1915/1930 flesje, gaat meestal leeg omdat ze moe is
2315/2330 flesje gaat meestal leeg slapend

Ze slaapt van 10-12 en van 15-17 en gaat na de fles van 1915/1930 naar bed.

Ze drinkt ook een flesje diksap van 125 ml op een dag.

Iemand tips??


#2

Ik zeg altijd maar zo: baby’s zijn ook mensen net als wij.

Hebben wij elke dag op precies dezelfde tijdstippen zin in precies hetzelfde eten en drinken in precies dezelfde hoeveelheden? Nee! Bij ons verschilt dat ook. De ene dag eet je 2 boterhammen met de lunch en de andere dag 3 of 1. Het is maar net hoeveel trek je hebt.

Dus ik zou me er geen moment zorgen over maken! Je baby blijkt gewoon ook een mensje te zijn! )

Ik snap daarom ook het verschil nooit tussen kindjes die borstvoeding krijgen en kindjes die flesvoeding krijgen. Zodra een kindje borstvoeding krijgt mag het zelf drinken wat hij/zij wil maar zodra een kindje flesvoeding krijgt moet het per se precies op de ml. af allemaal op anders is er paniek bij zowel de ouders als op het consultatiebureau.

Nergens voor nodig. Als ze nou echt alles lieten staan was het een ander verhaal, maar beetjes in de fles achterlaten geen probleem.

Bovendien zit er tussen week 22,5 en 26,5 een sprongetje (zie het oei-ik-groei-boek). Dat kan ook de oorzaak zijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Oct 2014 17:35:00


#3

Ze is zo druk dat ze soms 100 ml laat staan, maar na een half uurtje geeft ze eigenlijk op haar manier aan dat ze toch niet genoeg gegeten heeft, moet er wel bij zeggen dat ze nu voor de 2e X in een maand aan de antibiotica zit voor een oor ontsteking, we hebben ook momenten gehad dat ze per fles maar 40 ml dronk. Ook heeft ze nog steeds last van buikkrampjes vooral tijdens de fles


#4

Ah, dat maakt de zaak anders!
Dan kan het ook door de oorontsteking komen dat ze zo slecht drinkt. Als je oorontsteking hebt en je slikt voel je bij elke slok namelijk pijn. Dus dan is het niet gek dat ze veel van wat er in de fles zit niet opdrinkt.

Dan zou ik zolang ze oorontsteking heeft overgaan naar meerdere keren een kleine fles in plaats van een paar keer een grote fles. Gewoon dus even het voedingsschema aanpassen zodat ze haar dagelijkse eten en drinken in kleinere porties krijgt verdeeld over de dag. Dan verdeelt de pijn ook en dan is de kans groter dat ze genoeg binnenkrijgt.

Groetekes, Sje


#5

Het rare is dat ze nu een week aan de antibiotica zit en eigenlijk de goede kant opbging, maar vandaag ging geen enkele fles leeg, ze krijgt straks over een uurtje nog een fles die zal ze waarschijnlijk wel leeg drinken. Hoewel ik het 3,5 jr geleden ook doorgemaakt heb met mn oudste dochter, ben ik schijnbaar vergeten hoe ik dat toen oploste.


#6

Het zou ook net zo goed puur aan het half-jaar-sprongetje kunnen liggen. Ik heb hier meiden van 11 en bijna 10 dus ik ben ook al een flinke poos uit de baby-tijd.

Groetekes, Sje


#7

Ja dat zou ook kunnen, gisteravond om 23.15 de fles tot op de laatste druppel op, vanmorgen 90 laten staan, vanmiddag om 12 uur wou ze helemaal niet wel een hele boterham op, en net om 15 uur 60 ml laten staan


#8

Waarom krijgt ze overigens de late fles nog? Normaal is die er toch bij ongeveer 4 maanden vanaf en dan moeten ze toch de nacht door kunnen slapen?
Misschien laat ze daarom ook wel die ochtendfles grotendeels staan.

Als er geen speciale reden is om die late fles nog te doen, dan zou ik die eraf gaan halen. Fles van 19.30 verlaten naar bijv. 20.30 en dan de nacht in laten gaan. Wedden dat ze dan die ochtendfles weer leegdrinkt?!

Groetekes, Sje


#9

Ze krijgt die late fles nog omdat ze daar meestal wel voor wakker wordt, fles van 1915/1930 later geven werkt niet, ze is om 19.00 gewoon op en wil niets meer dan alleen slapen dit is al vanaf dat ze een paar weken oud is, ze slaapt ook alleen in bed, niet in de kinderwagen, box of wipstoel.


#10

Ze wil nu ook 2 dagen om 12 uur en 19 uur geen fles, dus dan zou ze na dr avondeten niets meer drinken, als we die late fles er proberen af te halen


#11

Dan zou ik het gewoon even afwachten, als ze verder door de dag heen wel genoeg vocht binnenkrijgt (vergeet niet dat in fruithap en avondeten ook vocht zit).

En mocht je je alsnog zorgen blijven maken dan desnoods even contact opnemen met het CB. Zeker vanwege die late fles. Die zal er toch een keer af moeten.

Groetekes, Sje


#12

Ja hoop toch wel dat ie er snel af gaat Sje