Flessen laten vervallen

In welke volgorde laten jullie steeds een fles vervallen?
En maakt dat wat uit?

Volgens mijn “lijstje van het CB” zou ik nu de fles van 19u moeten laten vervallen, omdat ie wel genoeg eet 's avonds: om 17.15u groentehap en soms nog wat yoghurt toe.
Maar om 19u krijgt ie altijd een melkfles en dat drinkt ie zo heerlijk leeg, dat ik er vanuit ga dat ie daar nog echt behoefte aan heeft. Bovendien wordt ie extra moe van het drinken om die tijd met als gevolg dat ie al snel slaapt (tis een moeilijke slaper)
Ik zit nu op 3 flessen, want ik koos ervoor om de fles van 11u te laten vervallen. (Nu dus 7u-7.30u ; 15u-15.30u en 19u)

Maar zit er een logica in om flessen te laten vervallen omdat dit beter zou zijn of zo, of moet ik echt blijven kijken naar mijn eigen kind. Ik hoop dat ik dan de fles van 19u als allerlaatste mag/kan laten vervallen.

Ben benieuwd!

Je moet het lekker zelf weten!
Meestal geef je na een tijdje 's ochtends en 's middags bij de boterham gewone melk (als ze een jaar zijn).

Ik weet niet of je kindje al brood eet, maar al is dat het geval, zou ik de fles van 15.00 laten vervallen en daarvoor in de plaats een koekje of fruit met diksap geven.
Maargoed, ik weet niet precies wat je ritme is.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik sluit me aan bij Anne. Daarnaast adviseerd “mijn” CB de late fles tot een jaar aan te houden, zodat je de eerste en de laatste fles het langst geeft. Na een jaar de avondfles eraf en idd dan bij de boterham smorgens en smiddags een beker melk.
Reza krijgt iig nog om 7.00u pap of brood met melk en om 19.00u een lekkere fles!

Lilypie First Birthday tickers

vanaf een jaar totdat je oud en versleten bent is het toch 300 ml melk op een dag dus twee bekers, dus meer dan twee flessen laat je dan niet vallen…

Hoewel zelfs als ik mijn koffiemelk erbij optel dan nog kom ik niet op die 300 altijd haha op mijn warme chocomelkavondjes naar…

Over het algemeen gezien is het bij de lunch 1 fles en smorgens dus de papvoeding van de fles… verschillen daargelaten. Het groentehapje + zuiveltoetje nemen de laatste fles over. Je kunt altijd kijken dat als je de laatste fles laat vallen of hij dan ook echt doorslaapt of niet en anders weet je voor jezelf genoeg dat hij hem nog nodig heeft, plan het in het weekend is het ook neit zo erg dat je een keer wat later de fles geeft als hij zich meld en als hij zich niet meld zit het blijkbaar goed. Je hebt ook kinderen die blijven eten en eten wat je ze ook aanbied en je hebt kinderen die je echt niet moet vergeten eten te geven omdat ze zich niet melden.

Normaal met 7 en 8 maand is:

Ochtend: Pap van 200 flesvoeding
Lunch: 1 plak brood boter beleg en 200 ml flesv
Diner: 200 gram groentehap (aard, vlees, groente) + zuiveltoetje ongeveer 100 ml
Tussendoor: 1/2 stuks fruit of tot 200 gram ofzo

Gewoon drinken naar behoeften.

Ga je weer een fles tussendoor vallen en hou je de laatste fles dan is het heel moeilijk om het kind die fles naar tussen de middag te verschuiven later en die fles helpt ook weer de middag goed door te komen.

Want anders heb je:
ontbijt flesvoeding en pap/brood
lunch brood
Diner groentehap + zuivel
voor slapen: Fles

tussendoor fruit

en ben bang dat je dan een heel suffig en overvol kind krijgt waar je savonds niet alles meer in kan proppen vooral niet als straks de sprong komt, kun je het beter verdelen over de dag…

Maar jij kent je kindje het beste en weet dus ook het beste welke fles je kan laten vervallen.

Ik zit ook op 3 flessen en heb ook nog geen gevoel om een fles te laten vallen. Ze drinkt ze alle 3 goed leeg. Ik dacht eigenlijk dat dit zo ook nog wel even aangehouden zou worden. Straks vervang je de flessen door een beker gewone melk maar die blijft ze dan houden op dezelfde tijden. Nou ja dan zal denk ik wel de laatste fles een keer vervallen. Maar voorlopig niet dat hoort echt bij het ritueel om naar bed te gaan.

7:00 een fles van 210 met 7 schepjes en 4 schepjes pap
13:00 / 13:30 een flesje van 150 na het brood
19:00 een flesje van 180

@murielisblij:

wat geef jij tussendoor nog ron 15u?

Ik zit met zijn slaaptijden, waardoor ik eigenlijk nooit een koekje kan geven.
Dit is nl. zijn ritme:

7.30 papfles (uit bordje geprobeerd maar duurt zooooo lang en ga ik gewoonweg niet redden met mn werk, bovendien eet hij al genoeg van een lepel)
9.30 fruithap (1 stuks fruit vers of heel potje)
10.30 slapen tot 12.00-12.30 (eerder dan 10.30 heeft geen zin, niet moe genoeg en dan heeeel lange strijd voor een kort slaapje)
12.45 boterham met sap (bijna hele boterham zonder korst)
15.00 fles 180+6
15.30 slapen tot 16.30 (valt na de fles in slaap)
17.15 groentenhap (vers of hele pot)
19.30 fles 200+7 (iets meer dan anders)

Ik zie geen mogelijkheid vor een koekje? Boterham eten duurt echt een half uur, dus ben echt pas 13.15 klaar… Daarna ga ik vaak de deur even uit voor een boodschap. Hij drinkt tussendoor nog wel sap als hij zin heeft. Een koekje uit de hand geven, durf ik eigenlijk niet, omdat ie bijna een keer gestikt is!! Ik verkruimel het nu vaak en geef het hem zelf…

hoi hoi ja wij hebben toen ook het flessie eerst smiddags laten vervallen (kleine van mij vind melk bij haar eten ook niet te pruimen, dus da doet ze ook niet ) maar savonds na haar eten om 19.00 uur krijgt ze nu nog steeds een flessie precies wat je zegt, ze vallen lekker bijna in slaap van het flessie…ze heeft ook een week of 2 nie dat flessie gewilt, sliep ze ook goed, toen was ze 9 maanden…

nu is ze een jaar en madam drinkt na haar avondeten om een uur of 17.30 nog steeds om 19.00 uur da flessie leeg,dus als jij dat flessie prettig vind moetje dat lekker blijven doen !

Baby geboren

als je het zo stelt dan weet ik het echt niet ik kijk gewoon naar Meric. die geeft het altijd zelf aan hoor…is dat bij jou niet het geval dan?

Meric zit nu nog op 1 fles. hij krijgt smorgens pap met lepel en om 12.00 uur brood met beker melk. en om 18.30 krijgt hij nu nog 80cc melk uit fles. dit veranderde van de een op de andere dag.

sinds ik dus toetje geef na groentehapje drinkt hij maar 80cc melk en dit al 3 dagen achter elkaar. dus dat geeft aan dat hij het ook aan het afbouwen is makkelijk kind heb ik he hahahaha hij doet het allemaal zelf

dus kijk goed naar je kind als de jouwe om 19.00 uur nog lekker een fles leeg kan drinken dan lekker laten gaan joh en niet volgens de boeken werken hoor want dat is echt niet de bedoeling. het komt helemaal vanzelf! ze zeggen ook dat een kind van 8 maanden nog 500cc melk moet drinken per dag nou Meric drinkt dat echt niet maar hij drinkt ernaast wel 150cc diksap en eet zijn groentehap en fruithap als de beste op dus hij komt niks tekort.

@mama Selma dus eigenlijk zit jij ook nog op 3 flessen maar je geeft er maar 1 echt uit de fles en geeft er 1 als pap uit een bordje en 1 uit een beker.

Mijn schema is ongeveer zo

7:00 fles
10:00 fruit en klein beetje dixsap. Geef het wel maar vaak hoeft ze niet
12:00 1.5 boterham zonder korst en ongeveer een uur later de fles
15:00 koekje met dixsap ongeveer 120 ml soms iets minder dan 100 ml maar soms ook 180 ml
17:00 warme hap en we starten morgen met een toetje er achteraan
19:00 fles

Slapen is hier heel verschillend. Ze slaapt 2 keer per dag. Soms voor de fruithap en dan slaapt ze van 9 tot 11 en geven we het fruit dus om 11 uur en de boterham om 13 uur. Maar ook wel eens van 9 tot 10 dan zitten we wel mooi op schema. Ze wil ook wel eens pas na de fruithap slapen en dan de ene keer een uur en de andere keer 2 uurtjes.

Haar 2e slaapje doet ze na de boterham soms 1 uurtje soms 2 uren. ook wel eens tot 15:30 en dan schuift alles weer een half uur op. Krijgt ze eerst een koekje en sap en dan de warme hap iets later maar soms wil ze die ook wel gewoon om 17 uur al.

Als ze weinig heeft geslapen doet ze soms nog een klein slaapje in de wagen als we na 17 uur nog gaan wandelen.

@murielisblij: dat klopt! Meric heeft kme allergie dus hij moet wel speciale voeding drinken hij kan niet echt gewoon melk gaan drinken. maar het was idd het idee van afbouwen van flessen en dat ging hier goed. laatste fles gaat er binnenkort echt vanaf maar we bouwen het nog even rustig af. verder is het gewoon 2x per dag melk drinken het maakt niet uit wat voor melk als het maar melk is toch? straks gaat hij ook ipv pap gewoon ontbijten smorgens met een glaasje melk erbij maar daar is het nu nog te vroeg voor naar mijn idee

volgens het CB hier mag ik voorlopig nog op 3 flessen blijven en vervalt uiteindelijk de middagfles als hij zijn brood goed eet. Uiteindelijk bouw je die fles dan af. Ik moest dan bij het brood pap uit een beker gaan geven. Brood krijgt hij nog niet iedere dag, probeer het af en toe als er iemand bij is, maar eergisteren bleef het in zijn keel hangen. Volgens het CB was het niet erg als hij dit nog niet krijgt, uiteindelijk gaan ze allemaal brood eten. Mijn schema was goed.
8.00 fles 180/6
11.00 fruit 200 gr
13.00 fles 180/6
17.00 warm eten
19.30 fles 210/7 3 scheppen pyamapap

tussendoor zo’n 200ml diksap soms een yoghurtje

22-12-2009 colin geboren

Hoi,

Mijn dochter is 7 janurai geboeren, 7maanden oud. Haar schema is nu:

7.30 pap, 180 cc met 6 schepjes en 6 schepje bambix er bij. Ze eet meestal het bakje niet leeg soms maar de helft.
9.00 of 9.30 fruit minimaal 1,5 stuks fruit of een heel potje 6+, hierna leggen we ze op bed. meestal een half uurtje slapen
11.30 1 boterham incl korst, eigenlijk wil ze meer maar anders drikt ze de fles helemaal niet.
12.00 180 cc met 6 schepjes, ze laat meestal 40 of meer staan.
daar na gaat ze slapen, de ene keer een uurtje de andere keer 2 uur
tussen 15.00 en 16.00 of een koekje, soepstengen en sap
of eeb danoontje, (ik ga over op vanille yoghurt, dat eet ze nu ook soms op het kinderdagverblijf)
17.00 200 gram warm eten dit gaat er makkerlijk in
18.30 fles 180 met 6 schepjes en soms rijstenbloem. hiervan drinkt ze de laatste tijd 50 to 100 cc van. het iss ook een heel gevecht om er meer dan 50 cc in te krijgen
rond 19.00 uur gaat ze naar bed en slaapt ze tot 7 uur in de morgen.

ik zit er nu zelf aan te denken om de laatste fles te laten vervallen maar ben hier niet helemaal zeker van. Het is voor de rest een hele gezellige meid die lang voor haar leeftijd is, weegt nu ongeveer 8,5 kilo maar is niet mollig.
wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt
Groetjes Groentevrouw