vanaf een jaar totdat je oud en versleten bent is het toch 300 ml melk op een dag dus twee bekers, dus meer dan twee flessen laat je dan niet vallen…
Hoewel zelfs als ik mijn koffiemelk erbij optel dan nog kom ik niet op die 300 altijd haha op mijn warme chocomelkavondjes naar…
Over het algemeen gezien is het bij de lunch 1 fles en smorgens dus de papvoeding van de fles… verschillen daargelaten. Het groentehapje + zuiveltoetje nemen de laatste fles over. Je kunt altijd kijken dat als je de laatste fles laat vallen of hij dan ook echt doorslaapt of niet en anders weet je voor jezelf genoeg dat hij hem nog nodig heeft, plan het in het weekend is het ook neit zo erg dat je een keer wat later de fles geeft als hij zich meld en als hij zich niet meld zit het blijkbaar goed. Je hebt ook kinderen die blijven eten en eten wat je ze ook aanbied en je hebt kinderen die je echt niet moet vergeten eten te geven omdat ze zich niet melden.
Normaal met 7 en 8 maand is:
Ochtend: Pap van 200 flesvoeding
Lunch: 1 plak brood boter beleg en 200 ml flesv
Diner: 200 gram groentehap (aard, vlees, groente) + zuiveltoetje ongeveer 100 ml
Tussendoor: 1/2 stuks fruit of tot 200 gram ofzo
Gewoon drinken naar behoeften.
Ga je weer een fles tussendoor vallen en hou je de laatste fles dan is het heel moeilijk om het kind die fles naar tussen de middag te verschuiven later en die fles helpt ook weer de middag goed door te komen.
Want anders heb je:
ontbijt flesvoeding en pap/brood
lunch brood
Diner groentehap + zuivel
voor slapen: Fles
tussendoor fruit
en ben bang dat je dan een heel suffig en overvol kind krijgt waar je savonds niet alles meer in kan proppen vooral niet als straks de sprong komt, kun je het beter verdelen over de dag…
Maar jij kent je kindje het beste en weet dus ook het beste welke fles je kan laten vervallen.