Flesschema baby 6 weken

Hallo allemaal,

Onze dochter is nu 6 weken oud en krijgt de fles.
Haar schema is ongeveer als volgt:

Rond half acht s’morgens krijgt ze de fles
Dan weer rond 10.30
Dan weer rond 14.30
Dan weer rond 18.30
Dan slaapt ze vaak tot 23.30 en ze komt s’nachts vaak rond 03.30

Ik lees op een hoop sites dat baby rond 19.00/19.30 uur de fles krijgen en dan de nacht doorslapen. Hoe oud zijn baby’s ongeveer als ze doorslapen en hoe zorgen wij er dan voor dat ze rond 19.00/19.30 uur de fles krijgt? Denk zelf dat ze nog gewoon de behoefte heeft aan een fles s’nachts, maar ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
Ze krijgt nu elke keer 120cc, zal ze langer gaan slapen als ze 150cc mag hebben?

Groetjes Marloes

Nou een kindje van die leeftijd kan nog niet doorslapen na de fles van 19.00 hoor. Die heeft echt nog wel de late voeding nodig.

Vanaf een maand of 4-5 valt die late voeding weg. Dus voorlopig niet over nadenken om die fles te laten vallen.

En wat doorslapen betreft: dat moet je niet proberen te forceren met trucjes. Het ene kindje slaapt met een paar weken door en het andere kindje na een paar maanden nog niet. Geen peil op te trekken. Gewoon afwachten.

Als je het kindje het ritme aan laat geven, heb je het gezelligste kindje. Als je aan dat ritme (zowel slaap- als eetritme) probeert te sleutelen, wordt een kindje er alleen maar vervelend van.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Mar 2011 15:33:50

Da’s wel heel hoopvol gedacht. Het ene kindje slaapt vanaf het begin door (uitzonderingen natuurlijk) en bij de ander duurt het maanden. Erik sliep met 4 maanden ‘pas’ door. En die late voeding van 22.00 hier uur ging eraf toen Erik 7 maanden was.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hallo,
Met terugwerkende kracht mijn ervaring…
5 maanden: Wij zijn met de fles van 22.30 uur gestopt toen Liam deze slapend op ging drinken en gelijk verder tukte. Hij was toen 5 maanden. Nu krijgt hij rond 18.00u groente en om 19.30u een fles melk van 210/7. Hij slaapt nu van 20.00u tot 06.30/07.00u. Nu kan hij ook bijvoorbeeld rustig eerst een schone luier krijgen voordat we hem de fles geven. Anders was het echt gelijk HONGER (huilen) bij wakker worden.

4 maanden: Wij gaven toen hij 4 maanden was om 22.30 uur een papfles en dan sliep hij tot een uur of 5/6. Hij werd dan wel vaak nog een keer wakker 's nachts, ritme. Wij zijn in de 4e maand gestopt met de nachtvoeding.

3 maanden: In eerste instantie gaf mijn man de laatste fles om 22.30u. “Ze” hadden gezegd dat hij dan de nacht wel zou redden…maar Liam werd dan ook wakker 's nachts. Ik hoorde ook nog eens een buikje knorren. Ik ging weer werken en mijn man kreeg een flinke koortslip en een flinke griep Ik gaf dan om 19.00u de fles en gaf de laatste fles op verzoek (en dus niet om 22.30u). Ik ging op tijd naar bed en rond 01.30u (werd steeds later) werd Liam dan wakker. Hij dronk zijn flesje leeg en iedereen lag met 20 minuten weer te slapen. Rond 5/6 uur werd hij dan weer wakker. Dat beviel mij persoonlijk véél beter! Ik was meer uitgerust i.i.g.Toen zei ik; dat doorslapen wordt overschat

Hij vanaf het begin heerlijk ‘door’ in de vooravond van 19.00u tot 01.30u. Dat was zijn ritme.

Sommige ouders hebben, denk ik, het geluk dat het doorslapen wat wij hier in de vooravond hadden bij hun baby precies in de nacht valt.

Groet
jo

Lilypie First Birthday tickers

mijn ervaring, en ja zoals hier boven word gezegt, ieder kindje is anders…
ik heb alle truckjes in het boek ‘in mijn boek’ uitgeprobeerd,
spaar je inderdaad de moeite… hahahaha geloof me, want schiet nie op…
ik zat vooral de eerste weken, elke keer te tellen om de uren die fles… liep ik weer met me brieffie, zo laat de fles…en zo laat, en natuurlijk begon het kind voor mijn ‘briefjes te tijd’ te jammeren, of ze sliep

tip 1: never ever 'wake a sleeping baby’hahahha…
tip 2: laat ze zelf het ritme bepalen, beginnen ze te piepen hebben ze honger, want ja aan het pieppie kan je het nie altijd weten, fles dr in !

wij hebben uiteindelijk met ongeveer 3 maanden de fles van 22.30 -23.00 aangepast met bambix, … en dat duurde een paar nachten, maar toen sliep ze door tot een uur of 7… (maar goed er waren ook nachten dat ze dan wel wakker werd snacht, en ja dan ist raden of ze honger heeft of nie… beetje go with the flow…) , ik denk dat we rond 4 maanden gestopt zijn met die late fles en hebben toen de bambix in de fles van 19.30 uur gedaan, en toen hebben we nog wel avonden gehad, dat mevrouw net begon te piepen voordat wij naar bed wilde… dus er is inderdaad geen pijl op te trekken,

neem het zoals het gaat… geloof me er komt een nacht dat ze doorslapen hahaha!!

Pippy is geboren 17.07.2009

mijn jongste is nu bijna 5 weken, krijgt de laatste voeding om 22.30 uur en is nu ene paar keer doorgeslapen tot 6.00 a 7.00 uur. Maar vannacht kwam hij weer om 4.30 uur. Nu moet ik erbij zeggen dat het een slecht en langzame eter is.
Mijn oudste was een gulzige eter, die sliep met 3 weken door van 22.30 laatste voeding, tot 8.00 uur vlg ochtend. Wij deden dan wel extra voeding in zijn laatste fles, dit hoef ik nu met mijn jongste niet te proberen, die krijgt zijn flessen van 120/4 vaak niet leeg.
Ik moet zeggen dat wij bij de oudste ons eigen ritme ingevoerd hebben en niet die van hem en dat werkte prima en nu met de jongste gaat dat ook redelijk, dus je aanpassen aan het ritme van je kind, daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar goed de 1 is de ander niet.
Als de kleine wakker word en wij willen net gaan eten, dan moet hij toch echt wachten tot wij klaar zijn, dat soort dingen. Ik probeer zijn voedingen om de 4 uur te geven en dan om ergens tussen 22.00 en 23.00 uur uit te komen voor zijn laatste voeding. Als hij snachts komt krijgt hij 6 voedingen, anders 5 op een dag en ik merk dat hij met die 5 voedingen beter drinkt dan met 6 en in verhouding krijgt hij net zoveel binnen want met 6 voedingen laat hij een gedeelte van zijn flessen staan.
Kortom, je met doen wat het prettigst voor jullie allemaal is, niemand kan bepalen wa thet ritme van jouw kind is, behalve jullie zelf.

Lfs

Vind het wel erg snel om nu al de laatste fles om half 8 te geven. Zeker bij een baby van 6 weken hebben ze echt nog een avondfles nodig. En de een nog een nachtfles en de ander niet meer.

Wij hebben Tim altijd tot 5 maanden wakker gemaakt voor de fles van 23.00 uur.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers