Flesschema baby 12 weken

Hallo,

Onze baby van bijna 12 weken wordt sinds een aantal dagen rond 8u s’morgens wakker. Ze krijgt dan rond 23.15/30 de laatste fles.
Vorige week zag haar "schema er nog als volgt uit:

7.00 uur fles 180cc
10.30/11.00 fles 150cc
14.30/15.00 fles 150cc
18.30 fles 150cc
En de laatste fles dus rond 23.15/30

Maar omdat ze nu dus sinds een aantal dagen later wakker wordt, zit ik er een beetje mee op welke tijden ik haar overdag de fles zal geven. Op verzoek, en zorgen dat je sávonds weer een beetje rond 18.30 uur uitkomt?
Ik neem aan dat ze nog ff te jong is om de laatste fles te laten vervallen? Hoe zag jullie schema er een beetje uit met een baby van ca 12 weken?

Groetjes Marloes

Hoi hoi,
mijn jongste zoon is tien weken en heeft het volgende schema:
Tussen 7.30 en 8.30 uur 180+6
11.00 uur 180+6
15.00 uur 180+6
18.30 180+6
en
21.30 180+6

Dus ongeveer hetzelfde schema als bij jou, alleen de laatste fles komt 2 uurtjes eerder. Gisteren zelfs om 21.15 uur al gegeven, vanmorgen om kwart voor 8 wakker.
Wat wij doen, en ook bij de oudste hebben gedaan, de tijden aanhouden wat ons het beste uitkomt en die kleine past zich daar wel op aan. Hij trekt de nachten nu dus lekker 10 uurtjes door.
Als ik jou was zou ik gewoon eens proberen om de laatste fles te vervroegen en dan afwachten hoe lang de kleine door slaapt. Dus je schema overdag zo houden, alleen de laatste fles eerder geven, eerst aan half uurtje eerder en als dat werkt kan je er weer een half uurtje afhalen, er zit nu 5 a 6 uur tussen namelijk. Gaat ze trouwens na de fles van 18.30 naar bed?
Uitproberen en afwachten hoe ze reageert is de beste remedie denk ik.

Succes

Lfs

quote:
Hallo,

Onze baby van bijna 12 weken wordt sinds een aantal dagen rond 8u s’morgens wakker. Ze krijgt dan rond 23.15/30 de laatste fles.
Vorige week zag haar "schema er nog als volgt uit:

7.00 uur fles 180cc
10.30/11.00 fles 150cc
14.30/15.00 fles 150cc
18.30 fles 150cc
En de laatste fles dus rond 23.15/30

Maar omdat ze nu dus sinds een aantal dagen later wakker wordt, zit ik er een beetje mee op welke tijden ik haar overdag de fles zal geven. Op verzoek, en zorgen dat je sávonds weer een beetje rond 18.30 uur uitkomt?
Ik neem aan dat ze nog ff te jong is om de laatste fles te laten vervallen? Hoe zag jullie schema er een beetje uit met een baby van ca 12 weken?

Groetjes Marloes

Hoi,

Ze gaat na de fles van 18.30 uur naar bed. Kunnen inderdaad wel proberen elke keer die laatste fles wat eerder te gaan geven. Dat doet meestal mn partner, maar het is voor hem natuurlijk ook wel lekker als hij deze fles eerder kan geven.
Ga vanavond maar eens 22.30 proberen dan zien we wel hoe laat ze morgenochtend wakker wordt. Het is al heerlijk dat ze de nachten nu lekker doorslaapt
Op den duur zal ze die laatste fles toch wel niet meer hoeven lijkt mij.
Gaat je zoon na de fles van 18.30 uur ook te bed?

Groetjes Marloes

nee, mijn zoon gaat na de fles van 18.30 niet naar bed, sterker nog, de afgelopen dagen is hij vanaf die fles tot die van 21.15 a 21.30 uur heel de tijd wakker. Net ook weer om 21.15 uur fles gegeven, ben benieuwd hoe laat hij morgenochtend komt??
Hoe laat word jouw dochter sochtends normaal gesproken wakker dan?

Lfs

Ze gaat om 19.00 uur naar bed toe. Meestal wordt ze dan tussen half 7/8 uur ( beetje ruim, maar het wisselt elke dag) wakker.
Hoe laat werd je zoon wakker vanmorgen?

Groetjes Marloes

je bedoelt dat ze om 19.00 uur naar bed gaat, dan om 23.00 uur nog ene fles krijgt en dan door slaapt tot 7 a 8 uur? Heb je gisteren de laatste fles nog eerder gegeven? Gewoon proberen hoor, anders weet je nooit of het werkt.
Mijn zoon had zich vanmorgen een beetje vergist, werd om 5 uur wakker Hij was ook niet stil te krijgen, dus om half 6 toch maar een fles gemaakt (tegen mijn principes in, maar anders word de oudste ook wakker). Tijdens de fles lekker zijn broek vol liggen poepen, waar hij wrschl last van had, want daarna dronk hij ook niet meer. Dus luier verschoond en weer in bed gedaan, werd om kwart over 8 weer wakker, maar wilde toen ook de rest van zijn fles niet, dus volgende fles gewoon weer om 10.30 uur gegeven, zonder problemen. Hoop dat hij morgen weer tot in ieder geval 7 uur door gaat.

Lfs

Ze krijgt dan inderdaad rond 18.30 uur de fles, ligt ze ca 19.00 uur in bed, dan nog een fles rond 23.00 uur ( die we dus langzamerhand willen gaan vervroegen) en dan wordt ze wakker tegen 07.00 uur s’morgens.
Vinden dit heerlijk. Ik moet volgende week weer te werk dus is 07.00 uur een mooie tijd om haar de fles te geven.

Groetjes Marloes

ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen als ze de laatste fles eerder gaat krijgen. Waarschijnlijk slaapt ze dan nog gewoon door hoor. Succes in ieder geval.

Lfs