Flesschema baby 11 weken

Mijn zoontje Fabian is 4,5 te vroeg geboren… we lopen telkens te klunsen met zijn voedingsschema. Wie heeft dit zelfde probleem en hoe en wat kan je er aan doen? Hij krijgt 200 cc om 930, 1400, 1830 en 2300. De nachtvoeding doen we op afroep.

Onze zoon was ook veel te vroeg (11 wkn) geboren. toen hij eindelijk thuis was, rond de uitgerekende datum, heb ik eerst nog 6 voedingen gegeven, beginnend bij 6 keer 85 ml. Hij was toen nog maar 3500 gram en niets gewend qua hoeveelheden. Langzaamaan opbouwen. Bij mij zei het CB dat ik soms meer mocht geven, maar ik heb eigenlijk naar mijn zoon “geluisterd” en pas opgehoogd toen hij erom vroeg. Hij groeide goed, dus ik vond het belangrijker dat hij lekker in zijn vel zat, dan dat ik het schema van het CB erin zou stampen. Maar ook ik vind het erg lastig.

Succes!

Mijn dochtertje is 6 weken te vroeg geboren en nu 7 maanden. Met 11 weken zaten wij nog op 6 flessen. En 200 cc kreeg ik er toen echt met geen mogelijkheid in. Wij gaven haar toen op verzoek. Toen ze ongeveer 4 maanden was zijn we begonnen met een vaster schema. Met vaste tijden en een flesje minder:
8 uur
12 uur
15 uur
18 uur
22 uur.
Maar als ze eerder of later een flesje wilde hing een beetje af van de slaapjes dan deden we dat ook net zo makkelijk. Dat doen we eigenlijk nog steeds.

Hoe bedoel je precies dat jullie lopen te klunsen?