Flesjes uitkoken?

Even een praktische vraag. Tot wanneer moet je eigenlijk de flesjes uitkoken? In het begin was het natuurlijk elke dag, maar ik doe het nu nog 1 of 2 keer per week? Is dit gebruikelijk of moet dit vaker of juist niet? Ben natuurlijk veel te bang als ik het niet doe dat ze spruw of zoiets krijgt. Grt, Sabine

britt is nu 10 maand en kook de flessen en bekkers elke zondag uit dit heb ik ongeveer gedaan denk ik zo vanaf een maand of 4 denk ik

Volgens mij was het de eerste 10 weken iedere dag, daarna is 2 keer per week voldoende. Dit kan je dan ook weer afbouwen. Daarna kan de fles gewoon met heet water en flessenborstel gereinigd worden of in de vaatwasmachine.
Ik doe het ook nog een keer per week of anderhalve week, gewoon omdat ik dan denk dat ze weer eens helemaal goed schoon zijn.
Ik bewaar ze ook nog steeds in de koelkast terwijl dat ook niet meer nodig is, maar we hebben graag een vaste plek voor dit soort spullen, moet er niet aan denken dat je de fles niet meer kunt vinden. En tjs in het begin moesten ze in de koelkast, dus staan ze daar nog steeds. Hihihihi.

Groet Vanessa mama van Senna.

kook geen flesjes uit, alexandertje is nu 3 weken oud en ze zijn de eerste week uitgekookt door de kraamhulp… maar da’s mijn eigen ding. je moet uitkoken zolang jij denkt dat het nodig is. Ik ben van mening dat de afwasmachine ze mooi schoon maakt.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

maar als je ze in de vaatwasser oet zou ik ze wel even omspoelen voordat de voeding erin gaat er blijft altijd glansspoelmiddel achter.
ikzelf doe ze nooit in de vaatwasser ik maak ze gewoon met heet water en een beetje afwasmiddelschoon
ik kook elke dag de spenen uit in de waterkoker.

Als je de vaatwasser op minimaal 60 graden zet, hoef je niet meer uit te koken. Vanaf het moment dat ik ben gaan werken (met 3 maanden) heb ik alles alleen nog maar in de vaatwasser gezet.

Groetjes, Sandra

lang leve de vaatwasser!!
ik kook ook niet uit ,vergeet het ook altijd hahaha

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd

Inderdaad, lang leve de vaatwasser. Ik vind het echt ideaal. Weet ik tenminste zeker dat ze mooi schoon zijn.

liefs Diana

jessejamai.tweelingsite.nl

jeetje ik voel me wel een oelewapper.
Ik steriliseer de flessen nog elke dag. Ik wist niet eens dat de flessen in de vaatwasser mochten. Doen jullie ook de spenen in de vaatwasser?

groetjes

Mappa en Yara

Gewijzigd door - mappa op 29 May 2007 12:01:17

Hoi Mappa,
Ik kook ze ook nog braaf elke week uit hoor! Ik wist ook niet dat flessen in de vaatwasser mochten. Ik neem aan dat je ze dan wel goed na moet spoelen. Wat betreft de spenen ben ik ook benieuwd of deze er ook in mogen. Misschien kan een van de andere mama’s dit even laten weten?

Ja, spenen mogen ook in de vaatwasser. Het is wel handig een organiser voor in de vaatwasser te kopen (voor een paar euro bij de prenatal) anders moet je steeds op zoek naar de kleine onderdelen, zoals de spenen.
Let er ook op dat spenen kunnen verkleuren. Als je bijvoorbeeld borden met tomatensaus in de vaatwasser zet, dan krijg je mooie roze spenen die kleur krijg je er echt niet meer uit.

Groetjes, Sandra

nou je hoeft je geen oelewapper te voelen hoor
daar heb je ons voor en dit forum
daarom is het zo handig
maareh… van die spenen wist ik ook niet hihihihihihihi

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

spenen in de vaatwasser??
ik vind dat persoonlijk een slecht idee al die glansspolmiddel en zout.
het is niet voor niks dat je spenen in gewoon koken water moet uitkoken.
ieder zijn ding maar ik zou dat nooit doen

hoi ik denk dat we het over de flessespenen hebben, die zijn open en niet over de spenen die ze in de mond hebben om rustig te houden.
ik doe mijn fluppies ook niet in de vaatwasser omdat er altijd water in kan komen en blijven zitten. maar mijn flessespenen echt wel

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

ik doe de flessen ook gewoon in e vaat wasser ,indd ideaal,maak ze wel zowie zo na elke voeding met heet water schoon,
de speentjes doe ik ook niet in de vaatwasser omdat daar inderdaad water in kan gaan zitten,dus die koken we 1 keer per week uit

anouk nelissen

hahaha genieten ;

aan flessen doe ik niet tenminste nu nog niet.
gewoon borstvoeding en als ze wat ouder is en naar de creche gaat afkolven en dan wel in flesjes enz.
k vind het nu nog een te mooi moment borstvoeding ; lekker intiem

denk niet aan de dingen die je morgen allemaal moet doen ,
maar leef vandaag !

http://jeugdgezondheidszorg.groningen.nl/nl/pagina/174

Ja, val gerust binnen hoor!

Groetekes, Sje

nou nou wat een luxe hihihi… ik maar afwassen en afwassen en nog meer afwassen 1 x in de week doe ik flesje half vullen met water speentje erin en dan 4 min in de magnetron dan is het ook uitgekookt en dan ook in de ijskast.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker