Flesje melk bij wakker worden of later

Hoi,

Ik vroeg me af wat jullie doen.
Een fles gelijk bij het wakker worden of vlak voor het slapen gaan?
Wat is nu beter, met volle maag op bed of juist niet?
Anne is om half 6 smorgens wakker en krijgt na het wassen de fles.
Vaak tussendoor wakker. (vanmorgen om 7 uur op bed en kwart voor 8
wakker en 15 min. brabbelen, speen in gedaan en verder slapen)
Nu slaapt Anne nog.
We zouden haar ook eerst om kwart voor 6 in de box kunnen leggen om te
spelen en dan om half 7 fles.
En dan om 7 uur op bed.
Zou ze dan niet aan 1 stuk door slapen tot 10 uur?
O ja dit vergeet ik nog.
Smorgens als ze wakker wordt is ze dus uitgeslapen en huilt niet dat
ze honger heeft.
Anne is zowiezo geen huiler.
Juist erg vrolijk en veel lachen!
Ja, we hebben het echt getroffen met ons moppie!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 21 week

Wij geven de fles bij het wakker worden, Lieke meld zich ook niet voor honger, waarschijnlijk omdat wij de honger voor zijn.
Na de laatste fles nog even spelen en dan lekker naar bed.
Maar de laatste fles drinkt ze momenteel erg weinig van!
Ze lijkt gewoon geen honger te hebben en wordt snacht’s gelukkig ook niet wakker van de honger.
Smorgen’s drinkt ze hem wel goed op.
Ze is gewoon erg tevreden lijkt wel. en heeft wel vaker periodes van slecht flesjes drinken en eet dan wel goed groente/fruit en sapjes.

gr gytha

Hoi,

Onze dochter is ingebakkerd geweest en een ding wat we gelijk meekregen was geef haar als ze wakker wordt direct of vrijwel direct haar eten. Ze kunnen het dan met voldoende energie opdrinken en evt eten en de vertering zou dan beter zijn. Ook gaven ze aan dat het een beter ritme geeft.
Ter vergelijking gaven ze aan jullie ontbijten toch ook vrijwel gelijk na het wakkerworden en aankleden omdat je honger hebt. Voor een baby is dit ook het geval in de meeste gevallen worden ze wakker van de honger/ hongergevoel.
In ons geval werkte het samen met het inbakeren beter dan voor het slapen gaan de fles en inbakeren/ naar bed gaan ritueel.
Ik moet eerlijk zeggen we passen het nu nog steeds toe al slaapt die van ons s’morgens al lang niet meer maar s’middags na de slaap krijgt ze gelijk een bakje fruit en tussen de middag gaat ze niet gelijk na bed na de lunch.

groetjes

lon106

Hoi,

Wij proberen gewoon het schema aan te houden. Dus soms meteen een flesje bij het wakker worden, maar ook wel eens een uurtje later. Maar ook weer niet te laat, want dan gaat het drinken niet zo goed meer.
Die van ons is vaak 's nachts 1x wakker om 4 uur/half 5, dan krijgt hij een volle fles (200 ml) en dan is hij om zes uur weer wakker. Maar hij krijgt dan pas om 8 uur weer een fles en dan op bed, dat gaat bij ons goed. Anders komen we met de tijden niet goed uit.

Groetjes Ellen
mama van Kevin (2,5) en Wesley (6 mnd)

Hoi,

Ik heb deze vraag bij babyinfo gesteld aan een voedingsdeskundige,
en die zei dat het wel goed was als een kindje wakker wordt nog even
een uur te wachten met de fles, dan gaat ze met een volle maag
op bed. Was juist goed om hem niet gelijk te geven.
Eerst nog even spelen.
We geven hem toch maar als ze om half 6 wakker wordt, want het
flesje is vaak zo leeg.
Komt ook wel goed uit met haar schema.

Groetjes Heleen