Joep is nu dik 9 maanden en een stevige vent van ruim 10 kilo.
Hij zit op een dreumesschema en krijgt nu nog drie flessen:
07.00 180 cc met 6 schepjes
12.00 na zijn boterham 120 cc met 4 schepjes
19.00/19.30 210 met 6 schepjes en 3 schepjes pap.
Ik heb het idee dat hij het flesje van 12.00 niet meer echt nodig heeft.
Vandaag waren we onderweg en later thuis dan gepland, hij heeft wel zijn broodje maar niet zijn flesje gehad. Heb hem niet gehoord en ook later op de middag had ik niet het idee dat hij het miste.
Maar als ik dat flesje van 12.00 weg laat krijgt hij dan nog wel genoeg melk?
Flesje melk bij het eten weglaten?
He,
Mijn zoontje is bijna 8 maanden en krijgt nog:
07.00 180cc
09.30 fruit
12.00 120cc + brood
15.00 sap + koekje of fles 150cc
17.30 eten + yoghurt
19.30 210cc met rijstebloem.
Ik heb het van de week nagevraagd, want Jelle vind zijn flesjes nog erg lekker. Maar ze moeten gemiddeld 500cc zuivel binnenkrigen incl de evt yoghurt. Jelle drinkt nog wel meer, maar dat gaf volgens het CB niet.
Groetjes Anita
“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker”
Grappig, ik ging naar de site voor eigelijk dezelfde vraag alleen geef ik borstvoeding.
Mijn zoontje is 7 maanden (en 9,5 kilo). Ik begin nu ook met brood en dat gaat vrij goed. Maar als ik jullie verhalen lees, geven jullie dus brood en melk om 12.00. Ik vroeg me ook af of ik nu al niet de melk kon laten vervallen aangezien het brood ervoor in de plaats kwam.
Daarbij vind ik het zo veel in korte tijd:
6.45 borst
9.30/10.00 fruit
11.30 brood en daarna fles.
Ik kan dat brood echt niet later doen, want hij valt dan al om van de slaap!
Iemand nog tips??
Bedankt,
gr Estelle
ik zou wel de melk nog bij het b rood geven aangezien hij dit nog nodig heeft
minstens 500 ml
Nou voorlopig laat ik het flesje van rond 11.30 er nog wel bij want anders komt Joep niet aan 500 cc. Moet binnenkort toch weer naar het cb, kijken wat zij er van zeggen.
En Estelle: het lijkt misschien veel wat je zoontje krijgt maar hij krijgt volgens het schema wat ik hier lees niets teveel hoor, Joep had/heeft ook ongeveer dit schema.
bedankt. Is het misschien een idee om 10 uur een rijstwafel te geven en om 15 uur het fruit? Voor mijn gevoel is het eten over de dag dan iets meer verdeeld.
Wij geven Anna rond 13:00 uur altijd een boterham (eigenlijk twee) met een beetje diksap. We laten de fles dus weg. Laet op de dag krijgt ze nog meer diksap dus krijgt ze genoeg te drinken.
Misschien kun je een keertje proberen om het flesje weg te laten. Kijken hoe hij het doet.

ik zou persoonlijk naast het brood toch de melk er nog bij geven ze hebben tenslotte hun melk nog nodig
wij geven na de boterham ook nog een flesje melk, geen grote maar toch gewoon melk. Dit hebben ze nog meer nodig dan diksap.
Lieke drinkt ongeveer 150cc na de boterham maar soms ook maar 100.
En ik vindt dat er melk bij de boterham hoort doen wij namelijk ook.
Tuurlijk krijgt ze tussendoor smiddag’s ook diksap, maar melk hoort bij de boterham vindt ik.
Groetjes Gytha

reactie voor Estelle:
Joep krijgt idd 's ochtends rond 9.30 een rijstewafeltje/soepstengel + sap en 's middags rond 14.00/14.30 fruit. Dit is ook het ritme op het KDV dus dat volg ik dan maar.