Fles

Owen die drinkt al vanaf december vorig jaar uit een gewone beker, alleen hij vind melk hoort nog in me fles.
Ik blijf die beker proberen maar hij wiegert echt en krijgt dan niet voldoende melk binnen.
Wie herkent dit en wat heb je toen gedaan en tot welke leeftijd dronken jullie kinderen uit een fles !!!

hoi!
Hij kan dus wel uit een beker drinken dus ik zou dat zeker vol blijven houden. Hoe oud is Owen? Hij kan zijn zuivel natuurlijk ook uit andere producten halen.
Mijn dochter drinkt vanaf een maand of 15 denk ik uit een gewone beker. Daarvoor een paar maanden tuitbeker en ik denk dat ze rond het jaar van de fles af was (maar alleen omdat mevrouw de fles niet meer wilde!)
Groetjes Nancy

Owen is net twee jaar en kon met 16 mnd uit een beker drinken ja , ik wil ook blijven volhouden maar hij drinkt amper melk.

Misschien zou je hem kunnen laten kiezen uit welke beker wil je melk drinken of wil je uit mama haar beker drinken. Hier hebben ook een strijdje gehad met melk drinken maar omdat Dion liever yoki drinkt. Ik kreeg toen ook deze tip en het heeft wel geholpen.
Nu mag Dion nog weleens uit mijn beker drinken als hij dat wil.
Heerlijk he dat ze uit een beker drinken Dion was ook 15 maand en ik heb na een tijdje gelijk de tuitbeker en aangewanten eruit gegooid.
Als hij echt niet anders wil zou ik er persoonlijk niet een groot probleem van maken zuigen vinden ze vaak nog heerlijk he en hij krijgt zijn melk binnen

Ik denk dus ook nog dat hij die behoefte heeft om aan die speen van de fles te zuigen.
Owen heeft de fase tuitbeker ook overgeslagen, hij heeft daar nooit uit gedronken.
Ik ga dat is proberen hem laten kiezen of die uit zn eigen beker of uit mijn beker wil drinken dat ga ik proberen wie weet helpt het.

@Sandra ; is het wellicht een idee om samen een nieuwe beker te kopen? Ik vond het toen wel makkelijk met Diego dat hij uit een beker dronk waar zo’n rietje aan zit (ivm autorijden etc) (hij drinkt nogal veel en altijd makkelijk om bij je te houden) en hij heeft zelf die beker uitgezocht en dat hielp wel…

Groeten Jessica

Hier krijgt ze ook haar melk nog uit de fles hoor. Maar meer omdat ze niet zo’n drinker is en ik er op deze manier tenminste voldoende vocht in krijg. Beker (maakt niet uit welke variant) is vaak 1 slokje en dan heeft ze genoeg. Terwijl een hele fles melk van 200 cc er zo in gaat. Prima hoor. Wil wel proberen dit rond haar 2e te stoppen mocht ze het dan nog doen omdat ik weleens heb gelezen dat wanneer kinderen na hun 2e nog uit een fles drinken dit steeds moeilijker wordt om het dan af te leren.

mama1980

Mijn oudste dochter drinkt sinds een maand nu ongeveer alle melk uit een beker. Uit een tuitbeker wilde ze de melk niet (sap wel),
Hier ben ik begonnen met eerst één fles melk door een bekertje te vervangen. Drink je maar paar slokjes? Pech… dan later weer wat meer. (bood ik iets vaker sap aan tussendoor om toch voor voldoende vocht te zorgen). En inderdaad een ‘speciale’ beker voor de melk gekozen. Nu drinkt ze t wel goed. Heel soms als ze echt slecht gedronken heeft geef ik de laatste beker melk voor t slapen gaan in een flesje. Dan drinkt ze dan nog wel ff 200 cc en uit een bekertje maar 100. (ja ik weet dat t niet meer hoeft, maar t is gewenning en gezellig bij papa even drinken + zorgen dat ze genoeg vocht binnen heeft)

Wellicht zou je hem uit een rietje kunnen laten drinken, dan heb je ook dat zuigen, alleen net iets anders. En dat is beter voor de mondmotoriek.

Seth was 1,5 toen zijn laatste flesje melk eraf ging.

Liefs, Anne

Colin drinkt sinds hij van de fles af is ook geen melk meer. Is al een half jaar nu ongeveer. Hij krijgt 's ochtends alpro soya uit een tuitbeker en een danoontje 's avonds. Hij drinkt eigenlijk alles uit een rietjesbeker voor de rest. Hij kan wel uit een beker, maar ik vind dat zelf te onhandig. Volgens het cb was het geen probleem om hem nog uit een rietjesbeker te laten drinken.

22-12-2009 colin geboren

hij drinkt wel gewone melk maar hij vind melk hoor in me fles en niet in me gewone beker.
maar vanmiddag had die er zin in en dronk die melk weer uit z n beker, maar s morgens weigert hij dit altijd,s middags heb ik vaak mazzel maar s morgens is dat echt een probleem.
en drinkt die het uit de gewone moet ik continu zeggen owen neem is een slokje melk drink hem is leeg dat duurd best wel effe…