Fles!

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje.

Mijn kleine meid krijgt elke dag diksap. Ik maak het flesje elke ochtend schoon (met water en afwasmiddel).
En 1x per maand ga ik het flesje in een pan doen met warm water en op het vuur doen. Circa 10 min.

Maar iemand zei laatst tegen mij dat dat niet goed zou zijn.

Wat en hoe doen jullie het???

Wat in het hele verhaal zou niet goed zijn?

Flesjes uitkoken is altijd goed
1x in de maand uitkoken is veel te weinig
Zeker het eerste half jaar moeten flessen elke dag uitgekookt worden.

Daarna is volgens mij 1x per week voldoende en de rest van de dagen flesjes in de vaatwasser.

Groetekes, Sje

ik kook de flessen 1x per week uit en inderdaad ierdere dag in de vaatwasser en het speentje kook ik uit in de magnetron dagelijks. Ik zou geen afwasmiddel gebruiken en 1x per maand uit koken vindt ik erg weinig.

groetjes gytha

Weet je hoe je speentjes ook heel makkelijk uit kunt koken: in de waterkoker. Ik zet elke dag wel een of meer keer thee, dus speen in de waterkoker erbij en gratis mee uitgekookt!

Groetekes, Sje

slim ja goede tip zal ik ook eens proberen

groetjes Gytha

Wij doen hier alles fopspenen, spenen en flessen 1x per dag uitkoken. Volgens het CB moet dit tot 6 maanden, zoals Sje ook schrijft.
Gytha, Lieke is nog heel klein, hebben ze tegen jou gezegd dat het ok is om de flessen in de vaatwasser te doen en alleen de spenen uit te koken?

Groetjes,
Inge

ik kook de flessen 1 x per week uit en de andere dagen gaan ze in de vaatwasser en dit is ok. maar wel 1x per week uitkoken

groetjes gytha

wij koken de flessen/spenen nog steeds een keer peer week uit. Volgens mij is dat altijd goed.

Ik lees dat iedereen de flessen elke dag in de vaatwasser doet? Krijg je dan geen enorme kalkaanslag op de fles? Spoelen jullie ze daarna zeker nog af met heet water? En de spenen, gaan deze ook in de vaatwasser?
Sje, dat van die waterkoker is inderdaad een handige tip. Nog nooit over nagedacht terwijl dat ding inderdaad elke dag wel een keer aan gaat.

Grt, Sabine

ja spoel de flessen na de vaatwasser uit, heb geen kalkaanslag in de flessen.
de speentjes doe ik niet in de vaatwasser.
heb het geprobeert in de waterkoker gaat goed, maar kookt hij dan wel lang genoeg uit sje?

groetjes gytha