Fles van 23.00 weigeren

Onze zoon van 12 1/2 week wil sinds een aantal dagen absoluut geen fles meer om 23.00 drinken. Ik moet hem altijd wakker maken, is dan mega sjacherijnig en het is een gevecht om maar iets naar binnen te krijgen.
Ik heb van de week geprobeert om hem na de fles van 19.00 lekker door te laten slapen en dan komt hij 's nachts rond een uurtje of 02.30.
Als ik hem wakker maak om 23.00 en weer laat slapen dan komt hij rond een uurtje of 04.30.

Wat kan ik het beste doen? Meer geven heeft niet zoveel zin want bij 5x180cc dan drinkt hij nog niet eens alle flessen leeg. Met de fles van 19.00 moet ik hem ook altijd wakker maken.
Misschien dan laten liggen to hij wakker wordt, fles gegeven en dan zien hoe laat hij 's nachts komt?
Ben even mijn hele schema kwijt en dat terwijl ik deze week weer begonnen ben met werken… Iemand een idee??

Hoi,

Ik zou hem idd niet om 19.00 uur wakker maken maar zelf wakker laten worden.
Eerst in bad doen dan,en daarna de fles daar worden ze rozig van en het helpt dan misschien beter om het langer te laten slapen.
De laatste voeding zou ik in elk geval weg laten want je plaagt hem ermee hem wakker te maken.
ik hoop dat je er wat aan hebt

gr diana

Daar zat ik inderdaad oom al aan te denken. Ga het vanavond gelijk proberen!!!

laat je nog even weten hoe het is gegaan?

hoi

gewoon lekke rlaten slapen hoor hij word zelf wel wakker als hij honger heeft. alleeen natuurlijk wel in de gaten houden of hij niet te lang zonder zijn voeding zit

kus mamma van ferdi

chantal

hoeveel geef je in de fles?? misschien dat ie wel net te weinig in zijn flesje krijgt om lekker de tijd door te halen.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Kun je niet proberen de fles van 19.00 te rekken naar later op de avond. Dus 20.00, 20.30 of nog later. Iets grotere fles geven dan normaal om 19.00 en dan zien of hij wel tot de volgende ochtend doorslaapt.

Hij is namelijk wel op de leeftijd dat die laatste voeding ongeveer kan gaan vervallen.

Groetekes, Sje

Normaal krijgt hij 5x 180 cc maar meestal drinkt hij er maar 3 volledig op en bij de andere 2 laat hij atijd 40/60 ml staan.
Vannacht heeft hij om 4.00 nog een flesje van 150 ml gedronken maar vanochtend om 07.00 dronk hij daarom maar 70 ml…

Ik wilde anders misschien iets meer geven per fels overdag maar meer drinkt hij gewoon niet dan 180 cc per keer. Vanmiddag werd hij pas weer om 15.30 wakker ipv 15.00 dus hij ligt nu ook later in zijn bedje dus zo proberen we het te rekken.
Ik ga hem voor de fles van 19.00 nu niet wakker maken en kijk wel hoelaat hij komt vanavond en 's nachts.

Kan ik nu ook gewoon 4x 180 blijven geven, stel dat hij de hele nacht doorslaapt?
Of is dat te weinig?

Hoi Tippiewan,

Jouw zoontje moet nog 5 flessen per dag, maar als je kindje het ook met
4 flessen goed doet mag dat ook.
Als je kindje snachts om 4 uur wakker wordt voor de fles en dan weer
om 7 uur wakker wordt denk ik dat hij nog wat vol zit van het vorige
flesje.
Kun je hem dan niet eerst even laten spelen en om 8 uur de fles geven.
Hoelang is je kindje per keer op? Anne was op die leeftijd 1 1/2 uur op.
Dan kan je zoontje na dat flesje weer lekker gaan slapen.
Krijgt hij nog om de 3 uur een fles?
Zou dit dan verschuiven naar om de 4 uur. Zal dan vast de 180cc
opdrinken.
Dan zou het dus 8 uur, 12 uur, 4 uur, 20.00 uur worden.
Mocht hij dan snachts nog komen, dan gewoon nog een flesje geven.
Sommige kindjes redden het nog niet om al de hele nacht door te slapen.
Is niet erg, komt vanzelf.
Als je kindje straks 4 mnd is mag je er ook Nutrix door doen en zal
hij zeker de nacht doorkomen!
Ik zou hem wel steeds wakker maken als het tijd is voor de fles.
Anne krijgt smiddags altijd de fles om half 2 en soms slaapt ze dan
nog en dan maken we haar gewoon wakker.
Twee uur slaap per keer is genoeg.
Jouw kindje slaapt ook wel erg veel per keer he?

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 28 week

Hij heeft vannacht doorgeslapen!!!
Rond 23.00 naar zijn bedje en heel de nacht niet gehoord tot 06.45!!!
Dit is echt uniek want normaal hoor ik hem altijd wel een aantal geluiden maken 's nacht maar hu was het echt muisstil…

Gistermiddag werd hij pas om 15.30 wakker voor zijn fles en ging hij om 17.00 zijn bedje in. Ik wilde hem laten liggen tot dat hij zelf wakker zou worden.
Om 22.00 sliep hij nog!! Ik heb hem maar wakker gemaakt want was eigenlijk bang dat hij s nachts niet meer zou slapen en hij had ook al een tijd niet meer gedronken! Nou de fles weigerde hij weer in het begin dus hebben we hem maar even laten spelen in de box en daarna kreeg hij gelukkig honger en heeft toen 210 ml gedronken. En heerlijk ddorgeslapen. Mama is trots!!!

Sinds deze week slaapt onze bink weer heel veel overdag. Dus geen uurtje op en uurtje slapen meer… Hij wordt ook niet meer na een uur wakker en slaapt zo 3 uur achter elkaar. Hij is gemiddeld 1 1/2 uur wakker maar dat is maar net hoe het uitkomt.

Oh, vergeet te vertellen dat hij om de 4 uur drinkt. Zit er minder tijd tussen dan drinkt hij zijn fles niet…

Hoi Tippiewan,

Als je zoontje om 5 uur smiddags gaat slapen zou ik hem toch maar met 1 1/2
uur wakker maken en niet laten liggen.
Dan kan hij nog even een uurtje spelen en dan om 19.30 de fles en
dan daarna lekker gaan slapen tot de andere morgen.
Om 5 uur al op bed en dan laten liggen tot de andere morgen vindt ik wel
een lange nacht.
Hoe laat werd hij wakker vanmorgen?
Het is ook belangrijk dat babytjes lekker spelen en bewegen.
Over een aantal week als hij 4 mnd is krijgt hij ook fruit/groentehap
en dan kun je hem ook niet laten slapen.
Wel lekker voor jullie dat hij doorsliep!
Houd je me op de hoogte.

Groetjes Heleen.

Gister ging hij wat later naar bed als normaal.
Na de fles van 15.00 ligt hij rond 16.00 meestal weer op bed.
Tuurlijk laat ik hem niet tot de volgende morgen liggen want dat red hij ten eerste niet en het zou ook niet echt goed zijn om zo lang te slapen.
En gezellig al helemaal niet…
Nu heeft hij weer op zijn normale tijd de fles gehad en vanavond moeten we weg dus tot 22.00 weer slapen zit er niet in…
Morgenavond maar weer eens kijken hoelaat hij 's avonds wakker wordt.

Nog even een vraagje Heleen…

Waarom zou ik de kleine eigenlijk wakker moeten maken rond 18.30???
Een kind geeft dat vanzelf toch wel aan als het genoeg heeft geslapen?
Als ik hem wakker zou maken rond 18.30 en een uurtje zou laten spelen
en om 19.30 pas de fles geven dan is hij heel erg sagerijnig!

Tegen de tijd dat hij fruit/groente krijgt gooien we het schema wel weer om.
Mijn zoon is nu eenmaal een slaapkoppie!!

Hoi Tippiewan,

Je schreef eerder dat je zoontje om 5 uur ging slapen en dat hij om
22.00 nog sliep.
Daarop reageerde ik.
Ik vind om 5 uur al slapen tot de andere morgen veel te lang.
Heb je hem toen om 22.00 de fles gegeven en daarna weer op bed gelegd?
Je hebt dit verder niet duidelijk beschreven. Vandaar dat ik dacht:
wat een lange nacht voor dat kleintje.
Het is gewoon veel beter om hem met 1 1/2 uur weer even wakker te
maken en te laten spelen en dan de fles.
Wij maken Anne vaak wakker om half 2 voor haar flesje anders zou
ze nog slapen.
Wij houden gewoon die 4 uur aan met drinken.
Je schrijft ook dat je straks het schema omgooit als hij fruit/groente
hap mag.
Dit is dan erg verwarrend voor je zoontje.
Hoe wilde je dat dan omgooien?
Laat je me dit nog even weten.

Groetjes Heleen.

Ik heb alles een beetje vlug vlug gelezen, dus misschien is het al gezegd, maar misschien een beetje rijstebloem in de laatste fles, zit hij lekker vol van. Tigo zat trouwens ook al snel op 4 flessen, heb toen op het cb gevraagd, en als hij aangeeft die laatste fles echt niet meer te hoeven, dan lekker door laten slapen. Af en toe kwam hij toen nog wel 's nachts, maar dat was na een week of 2/3 voorbij en hij droknk toen wel alle flessen weer leeg!

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Verna,

Rijstebloem mogen ze toch pas vanaf 4 maanden of kan dat geen kwaad als hij bijna 3 maanden is.

Gisteravond zijn we weg geweest en heb ik hem om 19.30 wakker gemaakt.
Hij lag vanaf 16.30 op bed… Weer zijn fles weigeren en na een half uur pas drinken…dat is weer iets nieuws van hem.
Om 0.30 hebben we hem wakker gemaakt en heeft hij nog 100 ml gedronken toen we rond 01.00 thuis waren!

Vanochtend om 06.45 was hij weer wakker dus ik denk nu eenmaal dat dit zijn nieuwe ritme is…

Heleen,

Ik weet van mijn zoontje dat het iedere week weer anders kan gaan.
Tegen de tijd als hij een fruit/groentehap mag heeft hij weer een ander schema gecreeërd dus daar ga ik me nu echt niet druk om maken.

Misschien is het vele slapen nu ook weer een fase net als het slechte slapen een aantal weken overdag. …