Fles/tuitbeker/gewone beker

Hallo,

Onze meid is nu 14 maand. En ik vraag me af waaruit ze het beste kan drinken. Meestal is het zo dat als ze wakker wordt eerst nog ff speelt in haar bed. Daarna zet ik haar in de kinderstoel. Tot een paar maand terug gaf ik haar uit een advent fles haar halvolle melk of optimel yogi. Maar ondertussen wordt ze ouder en wil ik wel van die “baby” flessen af. Nu geef ik dus haar s’morgens een tuitbeker. Drinkt ze ook prima uit. De rest van de dag bied ik haar drinken aan uit een gewone beker of uit een rietjebeker.

Uit welke bekers dronken jullie kindjes met een 14 maand??

Gr Pjukje

Lilypie Second Birthday tickers

Met 14 maanden dronk Seth uit een beker met een los rietje.
Ongeveer een maandje later ben ik met een gewone beker begonnen, en dat gaat heel goed.

Ik denk dat je het goed doet!
Een fles is inderdaad niet meer nodig nu, zeker als ze het pikt. (een tuitbeker of gewone beker)

Liefs, Anne

Onze uk is nu ook 14 maanden en ik ben vanaf 10 maanden gaan proberen hem uit een tuitbeker te laten drinken en gewone beker maar dat lukte niet.
Nu drinkt hij af en toe uit een tuitbeker maar dan drinkt hij te weinig op een dag en geef ik toch maar weer de fles.
Hij heeft 8 maanden bv gedronken en toen naar de zuigfles en ik geef nu ook een tuitbeker maar de driktechniek is denk ik heel anders want hij krijgt er maar weinig uit en heb al 5 verschillende in huis gehaald, gewoon bekertje gaat wel steeds beter maar meneer verliest snel zijn geduld en drinkt dan dus weer te weinig.

Wees blij dat jullie kleine meid het zo goed doet !!!

Rens drinkt vanaf dat hij ongeveer 8 maanden was uit een gewone beker. Met 11 maanden snapte hij de tuit pas en met 13 maanden kon hij uit de nuby rietjesbeker drinken. Ik geef hem thuis altijd een gewone beker(inmiddels is hij nu 18 maanden en kan hij het zelf) en onderweg/op visite krijgt hij de rietjesbeker. Het is het beste voor de tandjes om een gewone beker te gebruiken en ook voor de mondmotoriek is het erg goed. Zo trainen ze de mondspieren goed wat uiteindelijk belangrijk is om te leren praten. Overigens als ze uit de rietjesbeker goed drinkt die schijnt beter te zijn voor ze als de tuitbeker.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Morgan drinkt sinds ze 18 maanden is alleen maar uit een tuit en nu bijna alleen maar uit een rietjesbeker. Alleen der melk 's morgens uit een tuit. Ook drinkt ze uit gewone rietjes. Een beker is ze te ongeduldig voor en dan zit alles nog onder. Maar ze kan het wel onder begeleiding zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Hier tuit en gewone beker. Maar dat is pas sinds 2 maanden ofzo daarvoor fles want ook Dylano snapte er niets van

@dion en mama hier had ik 10 verschillende bekers staan en niks wou hij. Het enige wat af en toe ging was een tuitbeker zonder anti lek.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Op die leeftijd dronk Erik soms uit een tuitbeker, maar eigenlijk voornamelijk uit de rietjesbeker van Nuby. Inmiddels uit een gewone beker, maar we gebruiken ook de rietjesbeker nog.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Tim dronk vanaf 7 maanden alles uit een tuitbeker en vanaf 13 maanden alles uit de rietjesbeker van Nuby. Inmiddels drinkt hij zelfstandig uit een gewone beker. Af en toe gebruiken we de rietjesbeker ook nog.

Groetjes,
Sandra

Onze meid kan en wil wel uit een gewone beker drinken. Maar ze is veels te ongeduldig. En als ik haar dan wil helpen, nou daar is mevrouw niet van gediend. Dus heb ik alles onder het drinken zitten.
Doe het nu maar met een twee beker systeem. De lege beker geef ik aan haar en ik heb een volle beker. Die staat veilig bij mama. Zodra ze haar slokje opheeft doe ik er nieuwe in. Kind blij omdat ze nu zelf kan drinken en mama blij omdat ze niet naar elke drink moment om schone kleren moet voor haar meiske.

Zal morgen nog ff om een extra rietjebeker. Want die snapt ze nu ook.

Bedankt voor jullie reacties.

Ow ja. Welke tuitbekers gebruiken jullie. Ik heb de tuitbekers van difrax. Mooie tuitbekers. Maar onze donder weet dat als ze er mee gooit dat het antilekding eruit gaat. Ja en dan beker op de kop en spetteren maar. Erg iritant!!

Ik heb een tuit van Dr brown. Enne goede tip van die twee bekers al hoop ik dat morgan niet komt mopperen omdat ik die andere beker heb

Groetjes,

Michèle

Ik gebruik slabben van silly blillyz met het eten en drinken, hierdoor blijven ze goed droog als het fout gaat met drinken.
Ik gebruikte een avent tuitbeker, maar die lekte idd ook. Heb er nog geen eentje gehad die niet lekte helaas het blijven ondingen.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers