Fles niet willen vasthouden

Hallo

Kane is 11 maanden, staat , kruipt, speelt met van alles maar als het op eten of drinken aankomt loopt hij behoorlijk achter op leeftijdsgenootjes. Zo heeft hij koemelkallergie en reageert nog op andere voeding zoals kiwi, citrusvruchten, vanille, tomaat en wol.

Nu is het zo dat hij ook zijn flesje niet zelf wil vasthouden. HIj kan het wel maar vind het gewoon makkelijk als ik het doe. Hoe kan ik dit stimuleren?

groetjes mama v Kane

joyce Kurstjens-huber

Beste Joyce,

Ik kan niet uit eigen ervaring spreken want Joaquin wil de laatste tijd alles het liefst zelf proberen te doen. Maar ik denk dat als je het al kunt stimuleren,
je dat het beste kunt doen door hem te belonen als hij een poging tot fles vasthouden doet en je kunt misschien af en toe de fles even los laten kijken of hij m dan zelf vast houd, en dan belonen ook tijdens zelfstandig spelen, etc. zodat hij goed weet wanneer hij iets goed doet dat hij dan (véél) complimentjes krijgt. En dat vinden babys super!

P.S. Mijn schoonzusje haar dochter van 1,5 jaar krijgt ook af en toe nog `s avonds een papfles en zij weigerd ook pertinent de fles zelf vast te houden, vind het ook wel lekker makkelijk dat mama het doet. Mijn schoonzusje maakt zich daar niet druk om. Komt allemaal wel goed.

Succes, groetjes Ghislaine.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik weet niet welke fles je hebt, maar er zijn ook handvaten te koop voor flesjes. Ik gebruik zelf de difrax fles en dat zijn redelijk dunnen handvaten, dus makkelijk vast te pakken. Dan hoeven ze de fles niet helemaal zelf omhoog te houden.
Maar misschien heb je dat natuurlijk zelf al wel.

Baby geboren

mijn zoon houdt de fles al een tijd zelf vast, maar is soms ook te lui ervoor. Ik laat hem dan gewoon los en dan moet hij hem wel pakken. Ik geef hem meestal sap in de buggy en dan kan ik hem niet vasthouden.

22-12-2009 colin geboren

Heeft-ie altijd borstvoeding gehad?

Onze meiden hebben namelijk ook nooit de fles zelf vasthouden omdat ze het eerste half jaar alleen maar borstvoeding gekregen hebben. Ze zijn het dus helemaal niet gewend geraakt dat ze tijdens het drinken iets vast konden houden.

Ik heb het ze ook nooit aan kunnen leren hier.

Overigens kan een kindje van 11 maanden al gewoon uit een gewone beker drinken. Die hoeft het niet meer per se via een fles te krijgen. Dus misschien een moment om over te stappen op drinken uit een gewone beker.

Groetekes, Sje

ow ja pippy was ook een luie flegel… verschrikkelijk ik heb flessen van difraxs heb ik van die hendeltje gekocht, toen had ze het meteen door, je kan ook, een fles kopen die in het midden een gat hebben, die snapte ze ook beter, na een week of 2 heb ik die hendeltjes eraf gehaald en hield ze haar flessie wel vast…

Hier ook een luilak hoor, hij kan het prima zelf vasthouden, soms drinkt hij de tuit helemaal leeg zonder hulp, met en/of zonder hengsels maakt hier dan niet veel uit, maar hij heeft zijn momenten, dan houd hij de armen omlaag, mond wijd open en dan bukt hij wel wat voorover zodat hij met de mond bij de tuit kan, luie donder

Het helpt hier dan nog weleens om zijn tuitbeker voor hem op zijn tafelblad neer te zetten, dan pakt hij hem nog weleens vanzelf. Alleen met de flesvoeding uit de tuit vind ik het wel belangrijk dat het opgaat, dus dan als hij het niet zelf doet dan hou ik hem wel vast is hij toch nog een beetje klein, ze worden al zo snel groot en zelfstandig ^^

Neeltje heeft nog nooit de fles vastgehouden dus hier nog een luilakje! Ik vind het ook niet erg, komt vanzelf hoor. Je kan het stimuleren maar als ie er nog niet aan toe is houdt het op. Gewoon blijven proberen. Overigens vind ik niet dat een kind van die leeftijd al zijn drinken al uit een beker zou moeten krijgen. Je kan ermee gaan oefenen, maar uiteindelijk wil je ook dat ze genoeg drinken en een paar maanden extra uit een fles drinken is heus niet erg. Minke dronk ook pas goed uit een beker toen ze ruim 1 jaar was en nu weet ze al lang niet beter meer.

Het valt mij nu pas sinds een paar dagen op dat mijn kleine, nu 10 mnd geweest de laatste dagen zelf zijn fles wil vasthouden. Niet de hele tijd maar eventjes. Hij krijgt nog 1 fles in de avond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet over nagedacht had, maar vind het ook wel lekker knus om het nog gezellig die fles te geven. Kijk als hij de dingen uit zichzelf gaat doen prima. Maar zolang niet, doe ik het. Ze worden al zo snel groot!

Juist Léony, zou denk ik er ook over!

Haha het gaat allemaal al zó snel, en het komt echt wel goed heb al eens eerder zo`n opmerking gemaakt maar ik heb nog nooit een jonge man of een jonge meid tijdens het uitgaan hun drankje uit een zuigfles zien drinken hoor.
En idd ik geniet ook nog van de 2 flesjes die Joaquin krijgt ookal houd hij de fles zelf vast heb ik hem toch even lekker knus en rustig tegen me aan!

Groetjes, Ghis.