Fles maken

kenji is nu 12weken en drinkt 6flessen per dag nu was mijn vraag gebruiken jullie ook kraan water en koken jullie dat eerst kenji z;n schema ziet er als volgt uit
9.00
12.00
15.00
18.00
21.00
00.00
maar de fles van 00.00uur drinkt hij nooit helemaal leeg want hij valt halverwege in diepe slaap heben jullie hier ervaring mee? groetjes kim

Hoi,

Ik maak de flessen ook met kraanwater. Ik doe dit al vanaf de eerste fles.
Wij hebben nooit problemen gehad.
Waarom doe je de fles van 00.00 niet naar 23.00? KAn je zelf ook lekker een uurtje eerder naar bed.

Groetjes Loes

Hi Kim,

ik gebruik ook kraanwater. Is van prima kwaliteit. Ik doe zelfs de helft gekookt, en de andere helft koud (ongekookt). kijk als je oude loden leidingen in je huis hebt is het wat anders, maar daar ben je dan meestal wel van op de hoogte.

Maarre…volgens mij gaat jouw binkie vanzelf van 6 naar 5voedingen, dat is juist hartstikke goed! Ik had het ook met 4mnd, dat ik er nog maar 4voedingen inkreeg, hij viel halverwege in slaap. ik ongerust, maar dat bleek prima te zijn, hij ging vanzelf afbouwen. Je kindje geeft echt duidelijk aan wat hij nodig heeft. Misschien red hij het al, een flesje minder en de nacht door. Misschien kan je de fles van 21.00u iets groter maken. Met 12 wk zijn ze sterk genoeg om een lange nacht te mk van 10 a 12 uur. (zij mijn kinderarts toen Milo 10wk was, en hij was 5wk te vroeg).

succes!

x Floss

floss bedankt voor je reactie hoeveel water zal ik dan in z’n fles moeten doen hij drinkt nu 180cc en 6schepjes voeding deze drinkt hij helemaal leeg groetjes kim

Ik woon in de provincie groningen en hier kunnen wij gewoon ongekookt leidingwater gebruiken voor de bereiding van de flesjes. Je moet de flesjes dan wel per keer klaarmaken.

Fréderique krijgt nu 5 flesjes volgens onderstaand schema

07.00 (165 cc water en 5,5 schepje)
11.00 (idem)
15.00 (idem)
19.00 (idem)
23.00 (180 cc water en 6 schepjes)

Tevens krijgt ze door elke fles twee schepjes Nutriton tegen het spugen.

Aangezien ze iets aan de zware kant (5.990 gram bij 58 cm) is, mogen wij voorlopig de hoeveelheden niet verdubbelen)

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Hoi,

Wij hebben flessen water van de Aldi. Zit statiegeld op.
Ik kom ook uit Groningen en hiet hebben we hard water.
Zetten het in de magnetron en het flesje is zo klaar.
Waar wonen jullie Marleen?
Wij wonen in Winsum.
Grappig zeg.
Ik ben trouwens geen Groningse. Ik ben een Zeeuws meisje.
Door mijn man hier terrecht gekomen.

Groetjes heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week oud