Fles laten vallen

Hallo allemaal,

Milan is nu 6.5 maand, en wil graag een fles laten vallen.
Alleen welke en hoe ga ik dat doen?

Milan eet nu als volgt:
7.30 Fles 200cc
10.00 fruit
11.30 fles 200cc
12.30 soepstengel met wat diksap (of broodkorst)
15.30 fles 200cc
17.15 warm eten. (groente aard vlees)
19.30 fles 200cc.

Milan eet erg goed. Volgens mij heeft hij geen stop.
Groente en fruit eet hij prima.

wie kan mij advies geven.

Groetjes Vanny, mama van Milan

Hallo,
als het zo goed gaat, waarom zou je dan een fles laten vallen.
mijn zoontje 7 maanden heeft ongeveer hetzelfde ritme en krijgt ook ng 4 flessen zolang je zoontje ze nog opdrinkt zou ik niet minderen.
Kinderen geven het, vaak zelf aan.

Hoi Vanny,
Cas krijgt ook 3 flessen (vanaf dat hij 6 maanden was). Ik heb de fles van 15:30 uur laten vallen. Hij kreeg de fles van 11:30 iets later en " het avondeten" iets eerder. De fles tussen 12:00 en 12:30 en het avondeten tussen 16:30 en 17:00 uur. Op momenten dat hij zijn flesje miste gaf ik hem een flesje dixap. Cas is een hele goede eter maar heeft totaal geen problemen gehad met deze afbouw. Ik ben zelf wel heel blij dat we dat meteen gedaan hebben. Cas eet volgens mij alles wat je hem voor zet. Nou geef ik hem niet meer dan nodig is (maar ook niet minder) en heeft hij toch wel wat reserves zullen we maar zeggen. Als ik die fles niet had afgebouwd had hij waarschijnlijk nog meer reserves. Ik denk, zeker als het al zo’n goede eter is, dat je hem de voedingsstoffen beter uit het vaste voedsel kan laten halen dan uit teveel melk. Ben benieuwd hoe het gaat.
Succes
Ellen

Hoi Vanny,

Mijn schema lijkt op dat van jou, alleen geef ik nu om 14.30-15.00 een halve liga met wat water en dan rond 15.15 de fles maar daar doe ik steeds iets minder in omdat Zoë de liga nu goed begint te eten. Ik zit nu op 150cc+5 schepjes en van het weekend wil ik 120cc+4 schepjes gaan proberen. Zoë wil nl. geen water, maar ik ga nu lauwe rooibosthee proberen. Ze willen nl. met 7 maanden eigenlijk dat je rond 11.30-12.00 een boterham met 150cc+5 schepjes geeft en dan is het alleen nog 's ochtends en 's avonds een volle fles.
Zit allemaal wel heel kort op elkaar hè dat laten vallen van die flessen!

Groetjes,
Inge

Hoi Vanny,

Met 6,5 maand hebben wij ook een fles laten vervallen (op advies van het cb). Je moet dan de fles van 15.30 eruit halen en het warm eten iets vervroegen naar 16.00/16.30. Ik weet dat wij na het warm eten een beetje melk moesten geven (max. 100 cc). Het tijdstip schuift vanzelf weer wat op. Als hij uit bed komt geef je eerst wat drinken (water, diksap).

Anouks schema zag er toen als volgt uit:

7.30 fles 200 cc
10.30 fruit
12.00 fles 200 cc (met 7/8 maand wordt dit een boterham + 150 cc)
16.00 warm eten (met 7/8 maand 75 cc yoghurt erbij)
19.30 fles 200 cc met rijstebloem

Je zou het gewoon moeten proberen en dan zie je vanzelf of hij genoeg heeft.

Grt, Sabine

Hallo,

Bedankt voor de tips.
Morgen ga ik ermee beginnen. Ben erg benieuwd hoe hij erop reageert.
Zal wel goed komen denk ik!!

Milan heeft idd ook genoeg reserves, en heb soms het idee dat er geen stop op zit!!

Sabine, ik ga hetzelfde schema als wat jij hebt opgeschreven proberen!!
Ik laat weten hoe het gegaan is.

Hallo,

Sinds gisteren laten we de fles van 15.30 weg. Hiervoor in de plaats geven we diksap met een koekje…

Het gaat prima. Milan vind alles goed…de kleine schat.
Wat is het toch heerlijk dat het allemaal goed gaat.

Bedankt voor jullie reacties

Hoi Thamar,

Geef je de bambix pap uit een fles of met een lepel?
Ik heb ook de starterskoekjes van Bambix geprobeert, maar hier blijft hij van kokhalzen. Niet ondat hij het vies vind maar omdat hij er bijna in stikt. Voor ons geen succes.
Als we hem liga geven, wordt dit een heel gesmeer, handen onder kleren (slabber) onder hij gaat dan ook bellen blazen, ook geen succes dus.
Hij krijgt door het balzen maar heel weinig binnen, dat heeft ook geen zin.

Fijn dat het met Kyra ook goed gaat. Je geeft er nog geen brood bij??
Wij geven Milan nu smiddags rond 12 uur een halve boterham met smeerworst…dit vind hij heerlijk!!