Fles in vaatwasser?

Vanaf wanneer mag je de fles in de vaatwasser schoon maken? is dat echt pas per 1 jaar of mag dat al eerder? Gewoon gemakzucht hoor!

ehmm… bij kind nummer 3 ging ie vanaf het begin de vaatwasser in en kookte ik ze misschien 1 keer per week uit

wel even de flesring en speen los van elkaar in het bakje doen anders blijven er misschien resten tussen zitten

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hier gaat de fles ook gewoon in de vaatwasser.
Ik kook de fles 1x per week uit.

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl

Gezien het feit dat vanaf het begin uitkoken niet meer hoeft (nieuwe richtlijnen in de kraamzorg) zou ik die flesjes lekker in de vaatwasser doen als ik jou was! Niks mis mee.

Groetekes, Sje

Al vanaf het begin in de vaatwasser hier en niet uitkoken.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hier kookte ik ze maar 1x per week uit en de andere keren hup in de vaatwasser!
gaat prima.

groetjes gytha

Van onze kraamhulp moest ik de flesjes uitkoken. Ik wist dus niet beter en ging ze braaf uitkoken. Totdat ik geloof ik toen Tim 5 maanden was ofzo een topic opende. En daar te horen kreeg dat uitkoken achterhaald was. Ik deed het de eerste maanden braaf iedere dag. Maar naarmate hij ouder was deed ik het om de 2 a 3 dagen. Maar toen ik hoorde dat het niet meer nodig was ben ik zijn flesjes zelf gaan schoonmaken of doe ik ze in de vaatwasser.

Groetjes,
Sandra

Uitkoken is nog niet zo achterhaald hoor. Ik sprak vlak voor de kerst een kennis die kraamhulp is en die vertelde het me dat het nieuwe richtlijn is om niet meer uit te koken. Dus kan goed kloppen dat uitkoken nog wel “moest” toen je kindje geboren werd.

Groetekes, Sje

Ah oke, kreeg al het idee dat het raar was dat ik alles uitkookte.

Maar dat valt dus wel mee

Groetjes,
Sandra

Nee, je bent niet zo heel erg raar als je denkt.

Groetekes, Sje

Gelukkig maar, dank je

Groetjes,
Sandra

ik deed ze ook in vaatwasser maar de speentje vliegen altijd overal heen en blijven dan op hun kop liggen, zodat er water in blijft staan…dat vond ik toch niet zo prettig dus ik was ze gewoon ff af…
ik kook ze 1x in de week uit…

groetjes!!

karin