Fles in no-time op

Jeetje miena! De laatste dagen drinkt Max zijn fles (150 cc) werkelijk waar in 5-7 minuten op! 's Nachts vind ik dat natuurlijk fijn, haha, maar eigenlijk is dat toch wel echt veel te snel. Hij moppert ook als het op is.

Hij krijgt nu 4 schepjes standaard en 1 schepje Forte, want hij kreeg de fles met meer schepjes (2) Forte helemaal niet weg. Toen liet hij zo 50cc staan. Ik zit er nu aan te denken om dan nog wat Nutriton in zijn voeding te doen, zodat hij wat minder snel drinkt. En de Forte dan weglaten, dus 5x standaard met Nutriton. Of juist meer schepjes Forte geven? Wat is wijsheid?

Ik denk dat Max niet per sé veel meer honger heeft na die 150 cc, want hij komt niet heel snel weer. Misschien meer zuigbehoefte? Vijf minuten over een fles is erg snel, 10 lijkt me meer wenselijk. Maar hoe zouden jullie hem dan langzamer laten drinken? Hij valt wel echt aan op zijn flesje…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Heeft Max ook een speentje?
Mijn zoon kan bij vlagen ook zo snel zijn fles op hebben, en als hij dan moppert krijgt hij gelijk na zijn fles zijn speen, en dan is het eigenlijk altijd goed.
Het is inderdaad geen honger, maar de zuigbehoefte dan.

Groetjes Manderijn

Levi kreeg met die leeftijd al wel 180 + 6. Daarom zou ik dit eerder doen dan nutriton erdoor. Die is nog eens duur ook

Levi heeft zijn fles ook zo leeg en zuigt dan nog poosje op zijn knuistjes… LIEF!

Ik deed in die tijd (want bij Alex ging het ook zo snel) inderdaad Nutriton erdoorheen. Alex had een gigantische zuigkracht (vandaar de snelheid) dus ik gebruikte Nutriolon standaard + Nutriton met de 1 maanden speen van Avent.
In Nutriton zitten ook maar zeer weinig extra calorieen, dus als hij geen extra honger heeft, zou ik dat gebruiken!
Succes.

Lauren & Alex (05-05-2010)

ik zou de flessen ophogen, en misschien ook iets verdikken. Bo was ook een snelle drinker, en had ook records van 5 minuten over een fels van ruim 200 cc hahahahahaha!!!
Hij had op een gegeven moment 180+6 (pepti) en dan nog 5 schepjes nutriton (verdikking) erdoor, door een S speen, en dan nog binnen 5 minuten he!!!
Maar goed, Bo is nu nog steeds eentje die hard aan een speen kan zuigen want papa had laatst een paples gegeven met per ongeluk een S speen (nieuwe fles, hij had het niet gezien) maar mooi dat de pap op was hoor!!! Niet normaal toch??
Ik zou de flessen dus iets ophogen, en iets verdikking doen, 2 schepjes nutriton bv.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

En een andere speen op de fles, waardoor hij meer moeite moet doen om zijn fles leeg te krijgen.
Waarschijnlijk als hij langer over de fles doet dat de zuigbehoefte ook wel minder word.

Succes

Hoi

Hebben wij ook gehad. En dan met name de ochtendfles die heel snel ging, 5 minuten inderdaad. Ik gebruikte dan een speen maatje kleiner dan normaal (en soms zelfs schepje nutriton.). Nutriton schuimt weer veel en is laatste restje moeilijk te drinken. Dan gebruikte ik daarvoor dus weer speen maatje groter… dus wisselen tijdens t geven van de fles. Niet ideaal maar werkte wel. Naderhand ging ze vanzelf langzamer drinken.
Grappige is dat ze bij ons snel dronk bij mij, maar bij mijn man alle rust nam… raar maar waar

Ja, Eva was een hele snelle drinker, maar Max dus ook. Gek genoeg niet altijd, hij kan ook héél lang over een fles doen. Dan was alles koud en klonterig! Daarstraks had ik 2 schepjes Forte en meneer was zwaar teleurgesteld dat de fles op was en mopperde even, maar toen ik de speen gaf vond hij het prima. Ik denk dat hij 180 niet altijd op kan, hoewel hij 150 meestal dus zo wegklokt. Ik gebruik altijd de S-speen trouwens, dus met de speengrootte kan ik niks ‘manipuleren’. Ik dacht eerst dat er een M op zat, zo rap ging het! Ik vind Nutriton inderdaad erg schuimen en het is soms wat klooien met vliesjes die voor de speentuut gaan zweven, maar ik denk dat verdikken bij Max beter werkt dan die Forte. En als hij echt honger krijgt, ga ik lekker naar 180. Ach, eigenlijk alleen maar fijn dat mijn ventje (de beer) zo lekker goed kan drinken! Hij groeit als kool! Bijna 3 maanden nu en toch al zo’n 6 kilo!

@Woezel, ik vind Bo echt een super-drinker! Dat hij zoooo goed dikke ‘drab’ weg kan drinken uit een S-speen! Wauw!

je kan de speen dubbelslaan, vast houden en dan op de kop houden. Dan speen los laten. Dan zit de vacuum erop en gaat het wat moeilijker. Therapeutisch voeden noemen ze dit

Heyy Rainbow,

Ik zat met Glenn met 3 maanden op 4 flessen van 180ml.
7,12,16,20 uur, en daarna ging meneertje lekker slapen!!
Met 3,5 maande heb ik er 3a4 schepjes bambix vanille doorheen gedaan.
Heerlijk vind hij het… Nu sinds 3 dagen krijgt hij groente papjes…
Vind hij niet echt heel lekker, maar gaat akkoord.
Vind na het papje een flesje roosvisee heerlijk!!
Hahaha, wat hebben ze het eigenlijk ook goed!!
Groetjes en succes…
Kristine

@Rainbow, ja dat vond ik ook al, was ook helemaal verbaasd dat hij het nog op had ook!!! hahahahahaha, ik vroeg nog aan papa, heb je naar de speen gekekene, nee zegt hij, ik zo oh dan zal het wel goed zijn, want hij heeft het op, ging ik daarna even kijken, ja hoor een S speen!!1! Niet normaal toch!! hahahahahaha

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
je kan de speen dubbelslaan, vast houden en dan op de kop houden. Dan speen los laten. Dan zit de vacuum erop en gaat het wat moeilijker. Therapeutisch voeden noemen ze dit

In mijn ogen klinkt dat als valse lucht zuigen en dus krampen krijgen… Of lees ik het verkeerd?

Rainbow gewoon 180 in de fles doen , en kijken wat meneer op kan…

sluit me bij de rest aan.
gewoon meer geven als je denkt dat hij het op kan.
Als ie het laat staan weet je genoeg.
Ik zeg altijd geven zoveel als de honger is. als ik honger heb eet ik ook. en ze gooien er vanzelf de rem wel op als het genoeg is.

Groetjes Gytha

Het is bij Max heel wisselend. Vandaag kwam hij na 3 uur alweer! Dat heeft hiju eigenlijk nooit eerder gehad. Maar hij huilde zo en hij had echt trek. Tja, dan geef ik hem iets, ik ga hem geen honger laten leiden! Ik stap af van de Forte, want daar merk ik niet veel van. Het helpt misschien als je alles Forte geeft? De combi standaard-Forte vind ik niet veel zoden aan de dijk zetten (verhouding 3-2). Ik probeer eerst nog wat Nutriton, omdat ik denk dat het ook zuigbehoefte is. Werkt dat niet, dan gaat hij lekker naar 180cc! Hij groeit hard en heeft waarschijnlijk lekker wat meer nodig!

ow ja ik moet zeggen pippy heeft nooit langer gedaan over een fles drinken, da was klokklok en weg… wij zijn toen gewoon nog een scheppie forte erbij gaan doen, kind had gewoon wat zwaarders in haar buikkie nodig denk ik !

de kraamzorg zei toen , ja een kwartier tot half uur over de fles, nou als ze dat deed was ze ziek! die fles zat er altijd in, onder de 10 minuten, leek wel of ze bang was dat iemand hem af zou pakken … ze kreeg ook altijd standaard de hik !

hallo,
ik herken het probleem ook, mijn dochter is ook een snelle drinker, ze moeten eigenlijk 15 tot 20 minuten aan de fles voordat ze ze zich verzadigd voelen.
Maar drinkt hij sinds kort de fles zo snel leeg? ik kwam er een keer achter, nadat mijn dochter ineens wel heel snel de fles leeg had, dat de speen stuk was, het was gescheurd bij het gaatje, ja dan gaat het natuurlijk wel heel snel. dus ook altijd je speen na kijken.
Maar ik denk dat je ook wel over mag gaan naar 5 van 180cc, want vanaf 5 kilo mogen ze dat hebben, en hij is al 6 kilo, dus geef hem maar meer, niet moeilijk over doen, en als ze het te veel vinden laten ze het wel staan hoor.
Mijn dochter was 8 of 9 weken zat ze al de 180cc 5 keer, ze had het echt nodig, zij is nu 11,5 week en ook al boven de 6 kilo, hoe groter ze zijn hoe meer behoefte ze hebben aan voeding.

Welke speen ik ook pak…die fles gaat OP. En snel! Max krijgt nu inderdaad 5x180, want dat had hij wel nodig. Maar ook dat klokt hij zo naar achteren! Het is nu eenmaal een beer he?