Fles eraf?

Hallo iedereen,

Onze Erik van zes maanden krijgt vijf voedingen op een dag; nu drinkt hij sinds eind vorige week zijn flesjes niet meer helemaal leeg. De ene keer laat hij 70 cc staan en soms zelf 100 cc. Dat zijn we helemaal niet van hem gewend, hij had altijd eerder te weinig dan te veel. Hij is vrolijk en actief. ook al laat hij voeding staan.

Moeten we hier iets mee? Moet er een fles af met meer tijd ertussen bijvoorbeeld? Ik zat al te denken: kan ook te maken hebben met het sprongetje waar hij in zit en hij is ook een beetje verkouden, dus daar kan het ook mee te maken hebben. Dan zouden we gewoon moeten afwachten en zou het weer goed moeten komen.

Weet het dus even niet zo goed. Hij krijgt dagelijks een beetje fruit en groente (maar dat mag qua hoeveelheid nog geen naam hebben). Denk dus niet dat het daarmee te maken heeft. Of wel?

Nou ja, vragen genoeg. Bedankt voor het meedenken alvast!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

lastig he…

hoe ziet zijn schema met drinken er nu uit?

Enorm lastig!

Hij krijgt tussen 6.30 uur en 7.00 uur de eerste fles (210 + 7),
Rond 10.30 uur de 2e (180 + 6),
Dan om 14.30 uur (180 + 6),
Om 18.30 uur (180 + 6),
Tenslotte om 22.00 uur de laatste (210 + 7).

Heb jij een idee?

tja durf niks te vragen over zijn slaapschema … … maar hier heeft het slapen van jurian veel invloed op zijn drinken…

hij krijgt hier om de 4 uur een flesje drinken van 180 + 6 schepjes… alleen om half 4 krijgt hij de laaste … gaat dan om 17.30 uiterlijk weer naar bed en dan maak ik hem om 21.00 uur wakker voor de aller laatste fles.

gaat jullie manekke ook rusten na de fles van half 3? lukte het niet om 'smorgens later met drinken te beginnen? bv om 8 uur… dan schuift alles beetje op. kan je hem niet meer fruit / groente gaan geven (bij 6 maanden moeten ze toch meer eten?).

enne… als hij niet alles opdrinkt moet je het ook niet aandringen hoor… hij heeft er genoeg aan…evt wat langere tijd er tussen laten zitten!

tja ik kan je dus niet echt helpen… het is altijd gissen met die kleintjes!

Haha, vraag maar niks over het slapen nee…

Maarre, groente en fruit bieden we wel aan, maar hij wil er gewoon nog niet veel van hebben. Zo’n zes-maandenpotje is nog veel te hoog gegrepen, na een paar hapjes gelooft 'ie het wel. Dus daar dring ik ook maar niet op aan, het moet geen strijd worden tenslotte.

En 'ochtends later beginnen wil écht niet, de dag begint voor hem al rond half zes dus rekken tot half zeven is echt het uiterste wat kan. Geen Jurian hier helaas…

Tja, ik dacht al…gewoon maar laten. Hij pakt wel wat hij nodig heeft en met bv weten we ook niet wat ze krijgen toch? Maar ja, het is gewoon zo opvallend. Omdat 'ie nog nooit iets heeft laten staan.

We kijken het nog wel even aan, wie weet. Alle ideeën zijn uiteraard nog steeds welkom!

Groetjes!