Fles en slapen

Ik zit even met een vraagje waar ik eigenlijk zelf geen (goede) oplossing op kan bedenken.
Seth krijgt nu nog 2,5 fles per dag, en een keer pap.
Hij krijgt 's middags een fles als ‘lunch’ en gaat dan gelijk slapen.
Nu is het zo dat hij tijdens de fles in slaap valt en hij rustig de helft laat staan.
Ik krijg het er dan met geen mogelijkheid meer in, maar hij heeft daarna wel snel weer honger…
Schema:
7.00/8.00 150 cc pap (meer wil hij niet)
slapen
10.30/11.00 100/150 gram fruit
13.00 fles 200cc (drinkt hijdus niet op!)
slapen
+/- 15.00 rijstewafeltje met een beetje thee oid.
slapen
nadat hij wakker wordt 100-200 gram groente + 100 cc fles
20.00/20.30 fles 200 cc(drinkt hij vaak ook niet op) en slapen

Iemand ideeen hoe het anders ingedeeld kan worden, of de fles anders oid??
Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/pnc4p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Gewijzigd door - lalala op 03 Aug 2009 13:27:54

Goed schema, maar vanaf 7 maanden mag je beginnen met brood. Dus die zou je erbij kunnen geven als lunch.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Misschien dat je tussendemiddag voorzichtig aan een boterhammetje kan introduceren en daarna de fles geven? Hij is 7mnd dus zou moeten kunnen.

Ik gaf eerst een witbroodkorstje, daarna een kwart van een witte boterham, daarna de helft en vervolgens een hele. Ik heb overigens niet gelijk beleg erop gedaan. Ben zelf wel z.s.m op bruin brood overgestapt, maar die vond ie eerst nog niet lekker, maar na paar keer wit brood was dat ook geen probleem meer.

Voor de rest lijkt het me een prima schema.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Helaas, is dat nog niet zo’n goed idee:S
Het werd afgeraden door HA, cb en de homeopatisch arts, omdat er net pas KMA is geconstateerd en zijn darmen echt even tot rust moeten komen. Daarom mag hij voorlopig nog geen granen (dus ook nog geen pap met granen).
Anders had hij idd een lekker boterhammetje mee kunnen eten, maar dat zit er helaas nog niet in!
Liefs, Anne

Lilypie

Ahaaaa… hmm lastig.
Zou je evt wat rijstebloem door de fles van tussendemiddag kunnen doen? Jens dronk meestal ook max. 150cc op dat tijdstip hoor, maar misschien dat ie met rijstebloem toch wat meer verzadigd is. Al is 't maar 1 of 2 schepjes. Rijstebloem kan prima bij KMA.
En de liga’s van 4-6mnd zijn ook koemelk- en glutenvrij. Misschien die ipv een rijstewafeltje? Al begin je voorzichtig met een halve.

Jeetje joh… hoe is de eerste tijd dan verlopen met jou en hem? Had hij niet vrrrrreselijke krampen enzo? Type krijsbaby…? Heb namelijk zelf ook het eerste halve jaar flinke problemen gehad qua voeding met Jens.

Hmm… misschien is dat een idee, hij krijgt in ieder geval al rijstebloempap 's ochtends, maar een liga vult wel wat meer.
Ik zal er eens naar kijken, want dat wist ik niet.
Van welk merk zijn ze?

Eigenlijk hebben we er niet heel erg veel last van gehad (gelukkig).
Hij heeft tot 4,5 maand borstvoeding gekregen, en ik gebruik eigenlijk nauwelijks echt melkproducten, dus toen had hij nergens last van.
Pas toen we ook een fles erbij gingen geven, begon het: eerst met eczeem en later werd hij er huilerig van. Hij heeft nooit echt gekrijst gelukkig, maar wel heel de dag piepen. Wat eigenlijk steeds erger werd.
Op het cb hadden ze eerstgezegd dat ze het nog even af wilden wachten, maar toen ben ik bij een homeopaat geweest, en daar kwam meteen uit dat hij allergisch is.
Nu krijgt hij nutramigen, en het gaat een stuk beter (ook geen diarree meer ed) en zijn eczeem is bijna over.

Je zei dat je met Jens ook problemen hebt gehad? ook KMA of niet?
Zijn er misschien ook nog suggesties voor een KM-vrij toetje, waar ook weer nietteveel andere 'slechte’dingen in zitten zoals suiker?

Liefs, Anne

Lilypie

Hey

Nou ja Liga 4-6mnd “eerste stap” is van Liga, ligt gewoon in 't schap bij de potjes en alle types bambix enzo. Is (ik dacht) gele verpakking.
Rijstebloem was voorheen Nutrix, maar ik zag dus onlangs dat het is veranderd en het tegenwoordig gewoon Bambix heet vanaf 4mnd (Bambix Rijstebloem ‘mijn eerste papje’).

Jens heeft lactose intolerantie, kan dus de lactose (melksuiker) van dierlijke melk niet verdragen, dus ook geen moedermelk (handiggg…), wat dus het effect heeft van alleen maar diarree (spuitluiers, ook op kv), véél gas, misselijk dus spugen, en héél veel uitzonderlijke buikpijnen. Heel gezellig die eerste tijd… NOT.
Echt een koemelkvrij toetje… hmm… ik zou 's kunnen vragen aan een dinnetje, haar dochter is ruim 2,5jr en kan nog altijd geen koemelk verdragen (zelfs geen beetje), zij krijgt na het eten een fruittoetje. Als melkvervanger gaat bij haar bijv. geitenkaas en geitenmelk redelijk goed. Maar ja, geitenmelk of koemelk… daar is Seth nog ff te jong voor.

M’n dochtertje heeft ook lactose intolerantie, maar omdat we de signalen herkenden konden we eerder stappen ondernemen (hoeraaa) en ook zij zit, net als Seth, aan de Nutramigen.

Ik ga morgen boodschappen doen, dus ik ga er even naar kijken!

Fijn dat je er bij de tweede wel snel achter was, want het is een drama anders!
Boem, van de roze wolk af, als hij zoveel huilt.
Gelukkig was dat bij Seth niet zo!

Nou je het zegt, ik ken zelf wel een fruittoetje (voor volwassenen) zonder melk, zal het binnenkort eens aan het cb vragen, of dat wel kan.

Is zeker met Jens wel lastig dan?
Ik kon er vroeger ook niet tegen (koemelk) en ook niet tegen zuiker, en had altijd mijn eigen trommeltje bij me…

Liefs, Anne

Lilypie

Sja da’s het “mooie” van lactose intolerantie. Een bepaalde mate van zuivel kunnen ze wel verdragen, echter… je moet wel uitzoeken waar die grens ligt.
Jens kan precies de minimale hoeveelheid verdragen om voldoende aan o.a. z’n calcium te komen.
Heb pas nog weer geprobeerd; dagelijks een grote beker melk (200cc) en na een tijdje begon hij weer te klagen over buikpijn en ging vreselijk aan de race en had veel last van (duur woord: ) flatulatie.

Maar hopelijk is dat toetje wat! Welke is dat trouwens?

Volgens mij van alpro soja, staat in het koelvak, en dan met perziksmaak.
Het heet Yofu. Ik ga eens kijken, hij eet nu nog geen toetje, maar zal even op het cb vragen of dat ook een toetje voor kindjes is.

Ben gister in de winkel geweest voor die liga’s, allemaal over de datum:O
Ben toch blij, dat ik daar meestal wel naar kijk!

Liefs, Anne

Lilypie

Bedankt!
Dat wist ik inderdaad niet!
Seth loopt ook niet bij de kinderarts, dus weet dat soort dingen gewoon niet.
Zijn er nog meer dingen die ik moet weten?
En weet jij misschien een toetje voor kinderen met kma, of gaf je Bo gewoon een flesje?
Liefs, Anne

Lilypie

Hihi, idd, soya is ook een allergeen. Vooral kids met (zware) kma zijn hier extra gevoelig voor.
Voor de rest is 't net als voor alle andere kindjes hoor.
Maar koemelk/soya zit in héél véél producten, dus lees goed de ingrediëntenlijstjes op de labels.

Hey maar Wil, zoals jij het omschrijft lijkt Bo eerder een overgevoeligheid te hebben (gehad) voor Koemelkeiwit, dan een allergie. Want als het echt allergie zou zijn, zou hij ook niet tegen yoghurt kunnen.
Of ben ik nou gek…?

Ja daar heb ik ook iets over gehoord, maar niet opgeslagen op m’n biologische harde schijf .
Maar wel lekker dat Bo er vroeg over heen gegroeid is, gelukkig!