Fles en fruithap

Hoi,
een paar vraagjes:
Hoe lang na een fles van 180cc zou het tijd zijn voor een volgende voeding? Vroeger gaf ik volledige borstvoeding vandaar mijn vraag. Mijn dochter is nu 6 maanden.

Ik heb net begonnen met een fruithap. Ze lijkt het nog niet te lusten of moet er erg aan wennen. Ze werkt wat ze in haar mondje krijgt er heel snel uit en wil dan echt niet meer. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik lees alleen maar succes verhalen… Ik vind het ook zo lastg omdat ze nog niet geod kan zitten. Op schoot is ze snel afgeleid.

Groeten,
Marjolein

Gewijzigd door - Marjolein1 op 22 Apr 2008 09:04:04

Met 6 maanden hoeft ze echt nog niet goed te kunnen zitten… Jeske was pas 10 maanden toen ze stevig zat…
Nu is ze 14 maanden en ze staat, dus het kan snel gaan…
Met 6 maanden om de ongeveer 4 uur een voeding…

Wat betreft fruit, blijven proberen. Sommige baby’s hebben wat meer tijd nodig om te wennen aan al die nieuwe smaken en structuren… Ik geloof dat je een smaak ongeveer 10 keer moet aanbieden voordat de kleine het begint te waarderen.

Succes!

Hoi,
Ik weet dat het zitten nog niet hoeft. Het maakt me op zich ook niets uit. het maakt alleen het eten zo lastig.

Ik weet dat ze met 4 maanden vaak zeggen om de 4 uur voeden. Ik geef grotendeels borstvoeding op verzoek en eigenlijk ook de fles enigszins op verzoek. Ik vraag me af als je zegt om de 4 uur heb je het dan over flessen van 180cc of groter? Of krijgen kindjes flessen van 180 cc wanneer het om de 3 uur is?
Groeten,
Marjolein

Jeske kreeg gewoon 180 per 4 uur…
Sommige kleintjes zijn grote eters en die kan je dan 210 per 4 uur geven…
Over het algemeen geeft de kleine zelf wel aan wanneer hij/zij honger heeft…
ik gaf Jeske ook altijd op verzoek, toevallig was dat toen om de 4 uur…

Wat betreft het geven van de fruithap, ik zette Jeske of in de wipstoel, of in de gewone eetstoel ondersteund met flink want opgerolde handdoeken…

mij is geleerd door de kinderarts destijds als ze de fles krijgen moeten ze minimaal om de 4 uur krijgen en niet op verzoek voeden