Fles beu? Of fase?

Senne is nu 10 maanden en volgens mij is ze de fles beu. Ze heeft ook wel keelontsteking gehad, dat zou het ook kunnen zijn… Maar hoe los ik dat op?

Ze drinkt geen sap/ thee/ water uit een tuitbeker dus daar kan ik het vocht niet mee verhogen.

Vandaag heeft ze in totaal 240 cc op. En nog 130 in pap vanavond en na het eten yoghurt (ong. 100 cc) Is dit niet veel te weinig?

Groetjes van Sascha en Senne

Heb je weleens een rietjesbeker geprobeerd? Mijn nichtje dronk ook erg weinig op een gegeven moment, maar toen ze een rietjesbeker kreeg ging het ineens een stuk beter.
In fruit zit ook vocht, dus je zou bijvoorbeeld ook wat extra fruit kunnen geven (peer/meloen etc) om toch aan wat meer vocht te komen.

En zolang ze goeie plasluiers heeft is er nog niets aan de hand.

Misschien kan ze ook al wel uit een kopje drinken. Die van ons is 5 maanden maar heeft maar 1 doel en dat is uit een normaal kopje drinken (en ze kan het ook goed)

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Ze zit ook in een hele moeilijke periode, ze wil niets, roept de hele tijd om mama, jammert de hele dag en is superdriftig…

Begin van een sprongetje denk ik. Ze wil ook zo graag vooruit komen maar het wil nog maar niet lukken!

Klinkt idd als een sprong. En als ze dan ook eens net keelontsteking heeft gehad zou dat alles bij elkaar goed de reden kunnen zijn dat ze zo weinig drinkt. Gewoon telkens het drinken aan blijven bieden, maar niet dwingen want dat werkt alleen maar averechts. Zolang ze genoeg plasluiers heeft is er niets aan de hand. En in groente, pap en fruit zit ook vocht. Als ze dorst heeft zal ze vanzelf wel weer meer gaan drinken.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Pfff, vandaag was weer zo’n dag!

Ik zet even op wat ze heeft binnen gekregen:
715 50 cc melk
900 GEEN fruit, nog 30 cc melk
1100 80 melk
1200 1 boterham, half portie fruit, 3slokjes melk
1530 60cc melk
1645 groente (gewoon portie) en 100 cc yoghurt
1900 30 cc melk en nog 80cc yoghurt

Dat was alles! Echt heel weinig dus… Ik heb het cb gebeld, die zei dat ik andere dingen moest proberen, inventief zijn om haar vocht binnen te laten krijgen maar ik weet het even niet meer… heeft er nog iemand tips???

mijn zoontje is bijna 9 maanden,wil ook nog niet uit een tuitbeker drinken,dus ik doe het gewoon in een flesje met speen (roosvicee)
s’morgens krijgt hij van mij bambix pap,en dit vindt hij heerlijk,want hij liet s’morgens zijn flessen ook staan
ik bied hem vaak drinken aan voor het na bed gaan en als hij bijv s’middags uit bed komt en ook wel tussendoor,maar vaak als hij uit bed komt drinkt hij dan meer
het drinken was v mijn zoontje ook een hele wenning hoor,het koste erg veel geduld,ik heb hem bijv een week lang het zelfde gegeven,en op een gegeven moment wende hij vanzelf aan de smaak

Jee Sascha dat is weinig he. En hoe gaan de plasluiers? Heb je de rietjesbeker al geprobeerd of tijdens het drinken een beetje afleiden, bv rondlopen op de arm? Werkt hier goed maar kleine is nog geen 7 maanden…

Ik hoop dat de ervaren mama’s nog even reageren!

groetjes,
wendy

Ik heb net een rietjesbeker gekocht dus dat ga ik morgen proberen.

We geven Senne juist altijd in een rustige omgeving eten, zonder al teveel afleiding… dan drinkt ze nl helemaal niet}

Ik was net bij de dokter voor mezelf en toen heb ik het allemaal verteld, dat ze sacherijnig is, enorm driftig en de fles gewoon wegduwd. Pittige tante noemde hij haar en hij zei dat als ze yoghurt, fruit en groente binnenkrijgt (met extra water) hij er niet ongerust op is…

Maar ik word er zelf wel hypernerveus van!!!

Zijn er ervaren mama’s die een tip kunnen geven?