Beste Leonie,
Wij denken dat het inderdaad het waard is om ze af te plakken, over het algemeen heeft onze zoon er geen last van, maar je moet de oortjes aand e achterkant wel goed schoon houden zodra je pleisters verwisselt, want soms smet het wel wat, vooral als het warmer wordt. Ook hebben wij ze een paar dagen af gehad om het te laten “luchten” om zo het smetten etegen te gaan.
Ik heb toen zo’n setje besteld met het buigzame staafje en pleisters en extra pleisters.
Je hebt dan pakketje 5 nodig en dan ook extra pleisters en absoluut remover.
In het pakketje zitten de verschillende maten tape zodat je weet hoe het moet, dan kun je beter verder de grootste maat pleisters bestellen zodat je die kunt knippen dan ben je het goedkoopste uit. (Adhesive Tape 5, minstens 2 extra setjes)
We hebben het mutsje niet gebruikt (maar volgens mij zit die standaard erbij) omdat hij al 3 maand oud was moesten wij 3 maanden plakken.
Wij zijn eerst naar het Wilhelmina kinderziekenhuis geweest voor advies, maar zij plakken maar tot 4 maanden af. Zij doen het 1 keer voor en dan moet je pas na die 3 maanden terug komen, du je kunt het ook prima zelf doen.ie ook hun site http://www.uvcutrecht.nl/flaporen-baby-oor-spalken.php
Hier zijn we super geholpen, ook via de e-mail kan je aan hen vragen stellen.
Wel zou ik de echt veel Zoff Adhesive Remover Wipes bestellen, om de pleisters en ersten hiervan zachtjes te verwijderen. Onze ervaring is dat het zeer moeilijk te verkrijgen is bij een apotheek in Nederland en dit is echt ideaal in vergelijking met wat je hier in nederland krijgt.
Verder krijg je een foldertje erbij hoe het moet, is super simpel.
Wat belangrijk is dat de pleisters droog blijven, dus zittend in het badje, moet je ff je draai in vinden.
Ongeveer 1 x per 4/5 dagen verwisselen wij de pleisters.
Voor zijn badje halen wij de pleisters eraf, oren goed drogen en dan tijdens de fles plakt de ander ze er weer op, zit hij lekker rustig.
Hoop dat je zo voldoende informatie hebt.
Succes