Flanellen hoeslakens/dekbedovertrek peuterbed


#1

Ik heb WEER jullie hulp nodig, ik heb hier in de winkels al rondgekeken en gevraagd, en ook net op internet gekeken, maar ik kan ze dus nergens vinden. ja op 1 plek maar dan betaal je gelijk echt veel geld ervoor wat echt iets te overdreven is.
Ik zoek dus flanellen hoeslakens en flanellen dekbedovertrekken/kussenslopen. voor de winter. Overal te vinden voor een 1 en 2 persoonsbed maar voor een peuterbed? 120 x 150 cm…
tips zijn welkom!


#2

Ik lees met je mee! Ik ben er ook naar opzoek, ik heb in alle gangbare winkels gekeken, maar nog niks gevonden.
Vorige week wel op de albertcuipmarkt in amsterdam een blauwe hoeslaken van flanel gescoord! Maar das ook weer zo ver fietsen

Groetjes Anouk



#3

markt?? En voor eenpersoons kan ok hoor, heb bij Dylano er soms ook een eenpersoonshoeslaken op liggen

Liefs Michelle



#4

Wacht even, stonden die niet in een Aldifolder?

Oh, peuterbed lees ik nu. Maar van een eenpersoons dekbedovertrek is toch een peuterformaat te maken?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Oct 2011 22:19:49


#5

ik heb genoeg katoenen hoeslakens
flanel is ook van katoen hoor maar toch anders he…
ik kan ze dus ook nergens vinden.
@Sje: ja ik vind alleen maar flanellen lakens, maar met zo’n elastiek erin moet ik hebben weet je wel die je om de hoeken kan doen, rico is namelijk zo bewegelijk s’ochtends is het elke keer een zooitje met een laken.
en dan nog moet ik ook een dekbedovertrek hebben van flanel. ik heb een 1 persoons normaal katoenen dekbedovertrek maar dat is ook geen doen dus ik ga niet voor een 1 persoons flanellen want dat is in feite hetzelfde. hou niet zo van dat rommelige, moet gewoon strak en niet gekreukt zitten


#6

Waarom ga je niet voor badstof Ook lekker warm hoor.

Liefs Michelle



#7

ja dat kan voor een hoeslaken wel maar toch niet voor een dekbedovertrek?
hier kijk:
https://www.trendybed.nl/zoeken/vrijveld_2=kinder

KEI duur sorry maar dat ga ik er niet voor uitgeven…


#8

Zouden deze matrasovertrekken van de Aldi niet zo’n elastieken rand hebben?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_42/OFF17.SHTML

Vanaf volgende week woensdag in de aanbieding. Ook dekbedovertekken. Wel 1-persoons, maar dat is te vermaken tot peuterbed-formaat.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Oct 2011 11:18:03


#9

ik denk het wel sje, dit is een hoeslaken anders stond er denk ik wel flanellen lakens… ipv hoeslakens toch? ja maar geen idee hoe ik dat moet maken omdat die “ribbelrand” voor de hoeken er toch opzitten geen idee hoe dat werkt, ben niet zo van het vermaken van textiel… kan het wel is aan mijn moeder vragen maar volgens mij kon ze dat destijds met rico’s baby bed ook niet, wel de lakens en ook kon ze flanellen overtrekken maken voor het dekbedje… maar weet niet of ze inmiddels al bij haar naaimachine kan omdat het huisje nog niet af is en dr spullen staan opgeslagen… heh lastig altijd dit.


#10

Hey Inge,

Heb ze gezien bij Hema, formaat peuterbedje!

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!


#11

wou net zeggen hema

, en trouwens… baby/ledikant formaat past ook hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#12

serieus? flanellen dekbed overtrek en hoeslaken bij de hema??? wat super!

@Kimmetje, zijn dekbed van peuterbed is veel groter dan het dekbedje van zijn ledikant, dat past toch nooit?


#13

dekbed ?? in ledikantje?? natuurlijk niet maar dat matrashoesje wel

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#14

volgens mij scheelt dat ook behoorlijk, rico’s peuterbed matras is groter dan die van zijn ledikant, heb het even nagekeken. ik denk dat ik beter een eenpersoons dekbed kan kopen, of is dat weer veelste groot voor een peuterbed…? en dan daar gewoon flanellen hoeslakens van kopen en goed instoppen en dan ook een dekbedovertrek want voor 1 persoonsdekbedden zie je ze overal. ik vind zijn dekbedje eerlijk gezegd ook een beetje smal voor zijn peuterbed, kan het niet goed onder het matras instoppen. de lengte daarentegen klopt wel.


#15

Hoi Mama van Rico, ben vanmiddag bij de Hema geweest en ze zijn daar zelfs in de aanbieding, 6.50E! Wat kimmetje bedoeld krijg ik ook niet voor elkaar hoor. De afmeting bij de hema flanellen peuterhoeslaken zijn 70x1.50, Gebruik wel 'n eenpersoonsdekbedovertrek, vind de peuterdekbedje niet in te stoppen.

Gr Patries


#16

@Luna&Mees: thnx! super! ga ik daarheen. maar heb jij dan gewoon een 1persoons overtrek over een peuterdekbed formaat heen? of een 1persoons dekbed in een peuterbed?


#17

@Luna&mees: het zijn jersey hoeslakens zeggen ze daar, geen flanel?


#18

Oeps Sorry dan, niet gezien. Heb er nl zelf 1 besteld voor mees.
Ik heb in 1 persoondekbedovertrek en 'n zomerdekbed die erin gaat.
Vouw het dekbed wel dubbel, dus dat hij n dikker dekbed heeft en het lange stuk dekbedovertrek wat ik over hou sla ik dan onder het matras. Snap je het nog.

Gr Patries


#19

wij hebben een 1 persoons dekbed voor het peuter bed van bo, dat past vele malen beter dan het peuterdekbedje van de hema. Voor de matras hoes, die heb ik bij de ikea gehaald, omdat het aparte maten zijn, (bed en matras beide van de ikea) maar een 1 persoons kan ook wel, mits je het goed instopt.
Maar waarom perse flanel? Of i dat warmer dan katoen? Heb er geen verstand van namelijk, en heb alleen katoenen, maar begin nu te twijfelen of flanel dan handiger is!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#20

Ik had jullie reacties wel gelezen maar nog niet op gereageerd, beetje drukjes hier.

Ik heb nu bij wehkamp een 1 persoons 4seizoenendekbed voor Rico besteld.
bij een andere webshop heb ik JUNIOR (YES!!) flanellen hoeslakens gekocht, voor 14,95 per stuk, dat vond ik wel te doen. ook heb ik 1 flanellen dekbedovertrek voor een eenpersoons dekbed daar gekocht en ik was nu in totaal 50 euro kwijt voor die 3 dingen, en voor het dekbed bij wehkamp maar 26 euro, ik dacht eerst; kan nooit wat zijn, maar de reactie van kopers waren goed, behalve dat er in het begin een luchtje aan zit maar dat dat zo wegtrekt na even buiten hangen. dus prima toch? alles bij elkaar dus voor 75 euro aan winterspul voor zn bed. en dat is fijn, want zo hoef ik geen verwarming te stoken op zijn kamer.

@Woezel: ja ik heb je al gesproken haha. maar Flanel is gewoon 100% katoen alleen wordt dat machinaal opgeruwd. daardoor krijg je een soort fleece effect alleen is fleece veel zachter, met flanel is het gewoon katoen met soort pluisjes (zo ziet het eruit kan het niet anders verwoorden) en door die machinale behandeling voelt het prettiger aan als je het koud hebt en is dus warmer dan als het niet opgeruwd is.
trouwens, het schijnt dat flanel nog niet zo heel lang van katoen wordt gemaakt, vroeger werd dat van schaapswol gemaakt, nu dus niet meer. dat is veranderd, wol is ook meer allergeen en katoen niet, ik denk dat het daarom zo gedaan is.