Fietszitje

Hallo!
Ik heb een vraagje!
Voorlopig duurt het nog wel even,maar weet iemand waar je op moet letten voor een goed fietszitje??
Mijn zoontje Levi is pas 4 maanden hoor en ik geloof dat het pas kan als ze echt goed kunnen zitten en rond de 9 maanden zijn?
En hoe lang heb je er plezier van??
Ik heb zooooo veel zin om dat dadelijk te gaan doen met emhihi maar ja even geduld heh!
Ik hoor het wel als iemand tips heeft
Weet ook niet of er veel verschil is?
In ieder geval bedankt!!!
Groetjes Linda

Hai

wij hebben voor ons dochtertje een bobike gekocht. daarnaast kun je altijd nog een extra schermpje e.d. erbij kopen.
Lekker stevig. Voetriempjes om die voetjes vast te zetten. Voetbakjes heb je nodig en een goede gordel.
Ons meisje vond het voor de eerste keer geweldig om mee te mogen op de fiets. Wij zijn gegaan toen ze rond de 9 maanden oud was, daarvoor was t te koud buiten . En ze kunnen tot ca 3 jaar in een voorzitje.

Wij hebben ook een bobike Supertevreden over Mooi stevig fietszitje en Sylvie heeft een speelstuurtje voor zich, is ze ook heel erg blij mee Ze toetert er altijd op los

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hier ook Bobike, goede kwaliteit. Erik heeft bijna 2 jaar voorop gezeten, dus zeker lang profijt van gehad.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wij hebben een gmg stoeltje en die bevalt ook prima. Mij is wel opgevallen dat de voetsteunen van een gmg stoeltje langer zijn wat wel makkelijk is als je een lang kind hebt.
Mijn zoontje zit nu net in een achterzitje ivm zijn gewicht maar pastte qua lengte nog best voorop.
Een zoontje van een vriendin is even lang maar die moest echt achterop omdat het voorop met zijn lengte niet meer ging. Zij heeft een bobike zitje.

groetjes Ramona

Jurian zat ook tot nu toe (is 2,5 jaar) in het bobike stoelje voorop. Dat is de gezelligste plek. Vorige week een stoeltje voor achterop gekocht ook bobike (idem type als voorop) omdat LEVI (8maanden) dalijk in het voorste stoeltje mag…

9 maanden is wel een richtlijn dat ze op de fiets mee mogen … maar let op pas als ze echt zelf kunnen zitten. Dit omdat het gevaar van nekje breken dat nog te groot is … Moet je maar eens nagaan wat een druk er op het nekje komt als je door een hobbel oid ga.

Maar begrijp je hoor … wil het ook het liefst NU NU NU… vooral met dit weer!!!

Hier gaan de beide kereltjes zo mee als we gaan fietsen:

M.

Ook hier een fietsstoeltje van Bobike waar we erg veel plezier van hebben gehad.

Vlak na zijn 2e verjaardag is Tim in een achterzitje gegaan, maar ik vind voor wel
een stuk gezelliger.

@Marcel wel erg makkelijk zo’n karretje. Want als ik alleen ben met Daan en Tim
dan kan ik nooit eens een stuk gaan fietsen.

Groetjes,
Sandra

@Marsel: Zit die kar voor of achter de fiets (achter lijkt mij)? En hoe fietst dat? Ik heb er ook over na zitten denken om zo’n kar te kopen, zeker omdat ik overdag geen auto hebt. Maar ik vind het een beetje eng omdat ik achter mij geen overzicht heb.

Groetjes Natasja

Lilypie First Birthday tickers

Zo’n kar hang je achter je pakkendrager.

Wij hebben ook een bobike stoeltje.

Ze mogen in een fietstoeltje als ze zelf al een tijdje goed en stevig kunnen zitten.
In het begin is het slim om alleen die tijd de fietsen dat je kindje ook zelf thuis kan zitten.

Oeps!! Ik vergis me!! Wij hebben helemaal geen bobike fietstoeltje Haha
Die van ons is van Qibbel En die bevalt super de super hihi

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

quote:
@Marsel: Zit die kar voor of achter de fiets (achter lijkt mij)? En hoe fietst dat? Ik heb er ook over na zitten denken om zo'n kar te kopen, zeker omdat ik overdag geen auto hebt. Maar ik vind het een beetje eng omdat ik achter mij geen overzicht heb.

Groetjes Natasja

(Sorry voor het OFFTOPIC verhaal, hoewel dit natuurlijk ook
een vorm van “kinderzitje” is.)

Deze zit achter de fiets. (Als je er voor zou zitten heb je een bakfiets :smiley: )

De koppeling zit op de achteras van de fiets, dus niet boven op de bagagedrager.

De kar (2 persoons) weegt zelf 12 kg, en dan heb je het gewicht
van de kinderen en eventuele bagage (achterop) er nog bij.

http://www.kieskeurig.nl/fietskar/chariot/cougar_2/specificaties/219628/

Nu is dit wel een dure, en die hebben we speciaal uitgezocht omdat
we er ook fietsvakanties mee doen (600-800 km in twee weken,
Schotland, Noorwegen, …)
Dus je kunt een stuk goedkoper uit zijn.
Hoewel de kar dan wel wat zwaarder is, en wellicht wat kleiner
(minder zitruimte).

Ja, natuurlijk merk je dat je meer gewicht mee moet trekken
(zeker berg op ) maar de kar is goed in balans, en het gewicht
rust op zijn wielen, niet op de trekkende fiets.

Deze kar is 83 cm breed (volgens specificaties, maar weet niet of
dat inclusief de wielen is). Laat het 90 cm zijn.
Mijn stuur is 60 cm breed.
Dat betekent 15 cm aan elke kant uitsteek.
Is prima te overzien.
En daarbij: er zijn ook achteruitkijkspiegels voor de fiets te koop.
Handig om zicht te houden op wat er IN de kar gebeurt,
maar ook om te zien wat er van achter aan komt denderen.

Er zijn twee-zitters te koop die smaller zijn.
Maar dat kan ten koste van de zitruimte gaan.

M.

quote:
Deze zit achter de fiets. (Als je er voor zou zitten heb je een bakfiets :D )

Erg logisch, ja Het leek alleen of de kar ook voor kon, maar dat komt volgens mij omdat-ie ook als buggy te gebruiken is. Kan in deze kar een maxi-cosi of zit er een extra deel in waar Jitse in kan liggen? Dat van die spiegels is wel een goed idee, want ik vind het vervelend om niet te kunnen wat er achter mij zit als de meiden achter mij aan rijden Ik ga eens op Marktplaats kijken, want ik begin er nu toch wel over na te denken om niet toch een fietskar te kopen.

Groetjes Natasja

quote:
Erg logisch, ja Het leek alleen of de kar ook voor kon, maar dat komt volgens mij omdat-ie ook als buggy te gebruiken is. Kan in deze kar een maxi-cosi of zit er een extra deel in waar Jitse in kan liggen? Dat van die spiegels is wel een goed idee, want ik vind het vervelend om niet te kunnen wat er achter mij zit als de meiden achter mij aan rijden Ik ga eens op Marktplaats kijken, want ik begin er nu toch wel over na te denken om niet toch een fietskar te kopen.

Groetjes Natasja

[

</BLOCKQUOTE id=quote>

Op deze foto:

Zie je Jitse in een “hangmat” liggen.

In de meeste fietskarren kan wel een maxicosi, maar dan heb je
geen ruimte genoeg voor 2 kinderen.
Alternatief is een aparte babyschaal (soort van maxicosi, maar
dan speciaal op maat gemaakt voor de fietskar, neemt minder ruimte in.)
of een hangmat zoals wij nu hebben.

En er zijn ook nog peuterschalen voor als de kids uit de babyschaal groeien.
Maar het is afhankelijk van de fietskar of je die nodig hebt.

Paar linkjes voor meer info:
http://www.kidcarshop.nl/
http://www.fietskar.nl/ (Klik links op fietskar accessoires voor de
baby- en peuterschalen )

M.

En toen was het stil hier…

M.

Sorry… Erg druk hier. Dat krijg je met een baby die nog om de drie uur borstvoeding krijgt en een peuter die ook de nodige aandacht wil Ik ben nog niet veel verder gekomen met nadenken over een fietskar.

Groetjes Natasja

quote:
Sorry... Erg druk hier. Dat krijg je met een baby die nog om de drie uur borstvoeding krijgt en een peuter die ook de nodige aandacht wil ...

Gut, waar ken ik dat nou toch van

M.

die car heb ik ook van chariot… en voor en achterzitje van bobike

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Even gedachten hoor die ik hier neer zet heb nl nog geen kar nodig

Maar vinden jullie het niet vervelend als er ergens achter je fiets 2 kindjes in de kar zitten? Nu praat ik honderuit met Jurian en Levi op de fiets … .gewoon gezellig… Maar gevoelsmatig lijkt me dat met zo’n kar niet mogelijk. Daarom zou ik ze dan (als ik een kar moest) voorop willen en niet achterop. Wil nl ook zien wat ze doen etc.

Of is dit in werkelijkheid niet zo? Kan je ze nog goed in gaten houden en praten met elkaar??

Ik kan het goed in de gaten houden, en praat honderduit met Hylke.
Dat is wel minder als het regenscherm er op zit,
maar dat is echt alleen als het (hard) regent of heel hard waait.

Dus over het algemeen praten we onderweg net zo veel als de rest van de tijd.

M.