ik ga vast op zoek naar een fietsstoeltje. Wie heeft welke en hoe bevalt die?? en heeft iemand nog tips waar ik op kan letten??
Fietsstoeltje
Ik kan je helaas niet helpen, want wij hebben nog geen fietsstoeltje.
Ik lees dus met je mee, want alle tips zijn hier ook welkom. Ik wil heel graag met Tim gaan fietsen, maar hij kan nog niet goed zitten. Tenminste niet goed, het gaat echt de goede kant op. Maar de ene keer kan hij lang zitten en de andere keer valt hij zo om. Hij houd zijn evenwicht nog niet goed genoeg om een stukje te gaan fietsen.
Voorlopig wordt er hier dus gewandeld.
Groetjes,
Sandra
Wij hebben stoeltjes (zowel de voorop-versie als de achterop-versie) van Bobike. Prima ervaringe mee! Hele fijne stoeltjes. Zijn wel wat duurder geloof ik, maar bezuinig nooit op de veiligheid van je kindje.
Groetekes, Sje
Ik hoor vaak dat fietsstoeltjes erg duur zijn.
Wat kosten ze ongeveer Sje, want ik heb echt geen idee aan welke prijs ik moet denken?
Groetjes,
Sandra
Voorzitje rond de 50 euro zonder windscherm.
Kosten windscherm afhankelijk van welke je kiest. Zit ongeveer tussen de 10 en 25 euro. Zie o.a. Google.
Groetekes, Sje
wij hebben hier ook nog een ventje die niet goed zit maar … wel alvast de fiestenstoel gekocht … (je weet maar nooit)
Wij hebben ze ook van bobike… deze omdat ik het een mooie neutrale stoel vindt en ik hele positieve ervaringen hoor hierover. Met name de goede ondersteuning hierin schijnt een pluspunt te zijn.
Maar je kan ook kijken op kieskeurig of anwb. Daar kan je zoeken op meningen van mensen en ervaringen. Hier staat ook heel veel in over een evt autostoeltje die we ook binnenkort moeten gaan aanschaffen…
Koop in elk geval geen tweedehands fietsstoeltje. Je weet nooit wat daarmee gebeurd is. Misschien heeft het wel een smak gemaakt waardoor het niet meer veilig is.
Groetekes, Sje
Grote kans dat als je zwangere vrouwen met een voorzitje ziet fietsen, ze een speciale mamafiets hebben. Die hebben sowieso meer ruimte.
Groetekes, Sje
mijn mening: mama fiets is echt mega zwaar en niet fijn om te fietsen. Wat wel een optie is … een lage instap fiets. Lijkt op mama fiets maar is veel lichter en dus makkelijker hanteerbaar.
eerlijk gezegd heb ik er geen last van met opstappen etc. Sorry.
wij hebben al fietsstoeltjes! die hadden we gekregen van sanders broer en zussen toen ruben geboren was…
eentje voor bij mij op de fiets en eentje voor sander op de mtb!
nu maar wachten tot ruben oud genoeg is!!
groetjes!!
karin
Terwijl ik het met jullie over fietsstoeltjes heb komen mijn ouders vanavond langs en die hebben me een fietsstoeltje van bobike gegeven inclusief scherm. Heel toevallig dus, want dit wist ik niet. Deze stoel hebben zij van hun buren gekregen, omdat zij hem anders weg zouden doen. Ziet er erg mooi uit en ze geven aan dat er niets mee gebeurd is.
Ben er wel heel blij mee, maar lees nu de opmerking van Sje over 2e hands stoeltjes. Daar kan idd wel wat mee gebeurd zijn, maar deze ziet er nog mooi uit. Ze hebben hem niet voor beide kinderen gebruikt, maar alleen voor hun jongste.
Zouden jullie dit stoeltje gewoon gaan gebruiken of een nieuwe kopen?
Groetjes,
Sandra
je kent die mensen? die buren? je weet hoe ze met hun spullen omgaan? je weet of ze te vertrouwen zijn/de waarheid spreken? dan zou ik het gewoon gebruiken. Maar vindt je dat die mensen slordig met hun spullen omgaan …dan is het anders.
Pst waarom niet 2e hands? een stoeltje is stoeltje geeft stevigheid maar niet zoals maxi-cosi of autostoeltje dat je het niet mag laten vallen…
@Sandra, het hoeft niet zo te zijn dat er iets aan te zien is, maar dan kan er alsnog iets mee aan de hand zijn. Het kan zo’n smak gemaakt hebben dat er haarscheurtjes in het bevestigingsmateriaal zitten. In principe moet zo’n ding tegen een stootje kunnen maar een bromfietshelm moet je ook weggooien zodra je er een keer mee gevallen bent omdat hij dan niet meer 100% veilig is.
Dus hoe lief het ook bedoeld is, ik zou wel even navragen bij de vorige eigenaren of het stoeltje nooit een flinke smak gemaakt heeft. (Hoeft niet eens zo te zijn dat ze met de fiets gevallen zijn maar het kan ook uit de handen gegleden zijn bij het afhalen of bevestigen bijvoorbeeld.
Klinkt misschien heel suf maar ik ben een ontzettende zeikerd als het om veiligheid gaat.
Groetekes, Sje
Als ze zeggen dat er niets mee gebeurd is! En laten vallen uit je handen is toch niet zo erg, kan jezelf ook overkomen. En in de winkel kan die ook al gevallen zijn, zonder dat je het weet.
Deze buren wonen pas een paar jaar naast mijn ouders, dus ik ken ze niet zo goed. Meer van af en toe een praatje als ik ze toevallig zie als ik bij mijn ouders ben. Ook mijn ouders komen er niet over de vloer, maar spreken ze buiten wel. Het zijn hele vriendelijke mensen die erg netjes en betrouwbaar overkomen.
Ga het denk ik wel gewoon gebruiken, tenslotte geven ze aan dat er niets mee gebeurd is en het stoeltje ziet er ook nog netjes uit.
Groetjes,
Sandra
Wij hebben ook een fietsstoeltje van bobike, gekregen van een collega. Ik vertrouw haar volkomen als ze zegt dat er nooit iets mee gebeurd is, dus we gaan ze lekker gebruiken.
Groetjes!
Gelijk heb je Mriek, ik ga het stoeltje ook gewoon gebruiken.
Alleen nu nog niet, want het moet eerst met zitten nog wat beter gaan
Groetjes,
Sandra
hoi
hen ook het stoeltje voor voorop van Bobike. Ik heb een mama fiets ven Montego maar vind dee helemaal niet zwaar fietsen, juist heerlijk. Stoeltje van Bobike is volgens mij prima, ze zit er heerlijk in! wij hebben eral veel plezier van.
groetjes Gidget