Fietskar

Hoi luitjes,

Ik ben eigenlijk op zoek naar gebruikerstips van mensen die ervaring hebben met de aanschaf van een fietskar. Ik heb een zoon van 3,5 en eentje van 3 maanden. De jongste nog niet kan zitten maar we toch graag willen fietsen. Vandaar die fietskar . Ze zijn best aan de prijzige kant dus wilde ik graag wat praktijkervaringen

Hoe wil je dat gaan doen dan met de kleine van 3 maanden? ik zag pas iemand die dus de maxi cosi er in had gezet maar dat lijkt me geen goed plan dat kind vloog bijna de lucht in… hoor er meerdere over die dat hadden gezien zou dan toch ff wachten tot die kleine kan zitten er zijn wel speciale dingen die je achter op je fiets kan die die gemaakt zijn voor de maxi cosi misschien een beter idee? maar ik weet natuurlijk niet of dit de bedoeling was…

Gr Tries

Ben het wel een beetje met Tries eens. Ik heb vorig jaar een speciale maxicosie gehuurd voor op de fiets. Die gaat dan voorop, je kindje ligt dan met zijn gezichtje naar je toe. Daar liggen ze ook heel veilig en lekker zacht in, was gewoon geweldig. Lucas viel lekker in slaap.

Groetjes Miriam

ik heb een fietskar sinds een tijdje!
ik geniet , sofietje ook maar sofietje is nu alweer een jaar en twee maanden gelden dacht ik nouuuuu, ik had nog wel even mogen wachten, en tja ik heb de fietskar van de hema van 180 euro, veel geld maar niet teveel hoor

maar een tip! er past in die fietskar geen maxicosi doe dat! niet koop dan zo’n ding waarop de maxicosi achterop de fiets kan en doe je andere kind in de fietskar

ik zal het ook noiet doen hoor veels te gevaarlijk.

last las ik op een ander pb dat iemand dit had gezien het kind vloog ook zowat die kar uit.en van de week zag ik hier iemand ook fietsen nou toen zag ik het zelf dat kind ging heen en weer,er zat geen vering in en dan nog dat arme rugettje van dat kindje.

groetjes bianca

Hoi,

Ik heb ook al iemand zien fietsen met inderdaad een maxicosi voorop maar toen ik informeerde bij een fietsenhandel bleek dat ze daar zoiets niet kende. Wel weet ik dat er inzetschelpen zijn voor in de fietskar die op een maxi lijken maar ik weet neit of je die op het stuur kunt bevestigen. Heb jij de maxi bij een gewone fietshandel gehuurd??? Moet ik mischien toch effe verder informeren.

Wat de fietskarren betreft er zijn karren waarin je speciale veiligheidsriemen hebt om de cosi vadt te zetten en die wij op het oog hebben heeft nl wel vering. Maar oke het blijft natuurijk wel een gehobbel. Misschien toch maar efffe wachten en er eventueel volgend jaar eentje huren.

Bedankt voor de reacties…

MONIQUE

Ik heb die maxicosi in Mill gehuurd. Het heet een Travel Jack, die man heeft ze zelf ontworpen en is volgens mij de enige in Nederland die ze verhuurd. Je kunt het beste eerst bellen, dan weet je of ze nog beschikbaar zijn en als je gaat of die mensen thuis zijn. Het is de moeite waard en zo gezellig fietsen!
Adres is Merelweg 5 in Mill, tel no 0485-470246

Groetjes Miriam

Miriam,

Hartelijk bedankt voor de tip.

Mill is niet zo heel ver bij ons uit de buurt dus best de moeite waard. Ik zal eens bellen.

groetjes
Monique

Hoi Miriam,

Het was werkelijk een GOUDEN TIP.
Tijmen is nu 5 maanden en we hebben de fietscosi vrijdag voor het eerst gehuurd en het werkt perfekt. Ook goed als ze niet willen slapen 15 minuten op de fiets en hij is vertrokken en dat terwijl meneer een hele moeilijke slaper is.
Ik heb een adres in Baarlo gevonden . ongeveer 5 kilometer bij mij vandaan en hij vraagt 5 euro per week. een schijntje he…

Groetjes Monique

Ik ben blij dat je het zo leuk vindt. Ons beviel het ook prima! Zo gezellig. Veel plezier nog.

Groetjes Miriam