Fietsen

Haaaai allemaal,

Op aanraden van t consultatiebureau zijn we vandaag voor het eerst op de fiets gegaan. Lizzy is nu ruim 8 maanden, en ik dacht zelf dat ik moest wachten totdat ze 9 maanden is, maar omdat ze al gewoon helemaal goed kan zitten, mocht het dus wel al.
Nu ben ik alleen maar ffies naar mn schoonouders gefietst die 3 minuutjes verderop wonen. Omdat ik het echt wil opbouwen.

Daar is ook gelijk mn vraag. Hoe kan ik t nou t beste opbouwen? Echt 5 minuutjes per dag? Of per keer 5 minuutjes? Bedoel als je boodschappen gaat doen, moet je ook weer terug natuurlijk

En na hoelang kan je wel gewoon eventjes naar het dorp ernaast fietsen?

Groetjes

ja boodschappen doen… haha waar laat je je kind… in het karretje?? ik vond het doodeng in het karretje…dat doe ik pas sinds vorige week … nu ze echt al4 maand op de fiets ingesnoerd heeft gezeten…ze is1 jaar nu

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hoi,
Wij zijn ook met 8 maanden gaan fietsen, omdat Liam stevig kon zitten. Ik zet’em in het karretje bij het boodschappen doen. Hij is wel een flinke gozer hoor. Gaat goed, maar ik blijf er wel bij natuurlijk. Hij heeft er nu al iets te veel zelfvertrouwen in ontwikkeld.
Ja, korte stukjes eerst. Ik fiets in dorp of ga ergens op de koffie. Rekening houdend met het feit dat we idd nog terug moeten Vertrek ook meestal na het slapen zodat hij topfit is. Mijn vader fietste vorige week 10 km met Liam! Dat vond ik heel wat, maar hij vind het heerlijk. Hij wordt eigenlijk niet zo zeer moe van het zitten als wel van alle indrukken die hij onderweg opdoet. Daarna slaapt hij weer heerlijk.
Voor de vakantie neem ik de ‘buggy mee’ op de fiets.
Groetjes,
Jolanda

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ja, precies wat je al aangeeft. Gewoon even een boodschap doen, even bij iemand op de koffie. Zo iets.

Seth mocht van het consultatieburo al met 6 maanden op de fiets, omdat hij zo sterk was in zijn rug en stevig zat. Toen hebben we het inderdaad ook opgebouwd. Heerlijk dat je dan weer lekker op de fiets kunt.

Liefs, Anne

Ze mogen inderdaad mee op de fiets zodra ze goed zelfstandig kunnen zitten.
Hier raden ze aan om niet langer te fietsen dan dat ze zelf kunnen zitten.

Op zich ook wel logisch, anders is het nog veel te vermoeiend.

Hier gaat ze al tijden mee in het winkelkarretje.
Dat vind ze prachtig :smiley: