Fietsen

Minke heeft een driewieler waar ze dol op is, ze kan ook al trappen ( goed he )en ze fietst wat af. Nou vroeg ik me af vanaf wanneer ze op zo’n loopfietsje kunnen? Of kan je beter van driewieler naar “gewoon” fietsje met zijwieltjes op een gegeven moment?

Op een loopfietsje kunnen ze heel snel volgens mij, ligt een beetje aan de wieltjes. Die van mij heeft kunststof wielen, dus het fietsje valt niet om, das makkelijker. Jente konredelijk vlot na de driewieler op de gewone fiets met zijwieltjes, het enige lastige is dat als je kindje klein van stuk is, hij/zij dan minder makkelijk op de gewone fiets kan, ook in het kleinste standje. Het vergt ook aan andere traptechniek dan een driewieler, die niet ieder kind even snel doorheeft.

Erik kan nog niet fietsen (goed van Minke!), maar op het kdv zit 'ie al wel op die loopfietsjes. Dus tja …

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Mriek@ oh ja daar is hij dus al groot genoeg voor? ( Aangezien ze even oud zijn op 1 dag na!) Dan kan ik het dan ook wel eens proberen zou je zeggen. Hmm

Precies, dat bedoelde ik er ook mee te zeggen. Maar je hebt ze natuurlijk in alle soorten en maten, dus misschien zou je haar mee moeten nemen naar de winkel en dan moeten passen en meten welke geschikt is. Erik kan er redelijk mee overweg, vooral qua evenwicht is het natuurlijk even oefenen. En dan nog sturen, het liefst zodat je nergens tegenaan botst

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ik vroeg het me ook al af. Wij zouden Eva heel graag een fietsje geven, maar ze is toch al klein en we denken dat ze er niet op kan. Wat is eigenlijk een loopfiets? Eef heeft een ‘motor’ zoals wij dat noemen, dat is een houten ‘fietsje’ met voor en achter twee wieltjes. Ze heeft ook een driewieler maar kan niet bij de trappers. Misschien is een loopfiets dan leuk? Maar ja…wat is dat?

Goed trouwens dat Minke echt al rondtrapt, dat doet Eva dus niet he!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Sannn, je hebt gelijk. Ik zeg dat ook tegen mijn vriend, maar die vindt die rose fietsjes zo leuk! Ik denk ook dat 3 beter is, dat staat ook op fietsensites. Het is jammer als ze er dan niet op kan en het fietsje er maar staat. Ze is denk ik ook niet sterk genoeg inderdaad in haar lijfje, dus ik ben blij dat jij het ook zegt dat we beter even kunnen wachten. Moet mijn vriend toch even geduld hebben voor zijn mopje naast hem over de stoep fietst!

Je zou wel een loopfiets kunnen overwegen.
Deze zijn ook in het roze beschikbaar. Het voordeel van de loopfiets is dat ze zo op een gewone fiets kunnen zonder zijwielen aangezien ze geleerd hebben op de loopfiets om met hun evenwicht om te gaan. Mijn dochter is inmiddels 2,5 en scheurt er mee weg. Het ene kind is sneller met grove moteriek dan de andere. Snuffel maar eens op loopfietswereld.nl daar staat veel info. Jony heeft de pucky met rem deze kan zo laag dat ze daar met 2 jarig leeftijd op kon. Ze zijn vrij prijzig dat zeg ik er maar bij. (wij hebben hem 2e hands gekocht).

Succes Greetzz Cora

Cool! Ik zat ook aan een loopfietsje te denken en heb gisteren al wat speurwerk verricht. Ik ga eens googlen naar de genoemde fietsjes. Wij hebben een soort ‘scootermodel’ loopfietsje op het oog voor Eef van Hello Litty. Die is 50,- dus dat is te doen. Hij is LEUKKKK.

@Tash, ik heb even gekeken en voor Jasper is die Mini Viper heel cool! Echt een jongensfietsje! Ik hoop dat hij er veel plezier van heeft, maar dat zal vast goed komen!

Ja het is wel leuk hoor als ze gaan fietsen, gisteren was mijn vriend op zijn eigen fiets en Minke op haar fietsje, samen op pad . Zo schattig gezicht toen Neel en ik ze uitzwaaiden! Die grote vent en dan die kleine peuter ernaast en maar kletsen tegen haar papa! Hij ook helemaal trots natuurlijk haha. Minke roept ook de hele tijd “HARD!” ze vindt het supergaaf om heel hard te fietsen.