Fietsen

Nick heeft een driewieler (met nu nog duwstang) en trappertjes aan het wieltje voor. Hij zet wel zijn voetjes erop maar heeft nog niet echt door dat hij moet trappen. Zijn beentjes zijn wel lang genoeg om rond te trappen inmiddels. Hij is 19.5 maand oud. Zijn er al kindjes van zijn leeftijd die kunnen fietsen of kunnen we beter een driewieler kopen met de wieltjes bij de voeten zeg maar (normale stand)?

Groetjes Bianca

Erik kan het ook nog niet. Hij zet z’n voetjes er ook op, maar trappen lukt hem nog niet. We oefenen wel: zijn voetjes op de trappers en dat wij dan zijn beentjes naar beneden drukken zodat 'ie gaat trappen. Dat moet toch ooit resultaat gaan hebben?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

haha lieke kon het pas 4 maanden terug maar op een fiets met zeiwielen op zo’n driewieler kon ze het nu pas. trappen ook best zwaar vindt ik

Groetjes Gytha

Julian, bijna 22 mnd oud, begint het fietsen sinds een maandje door te krijgen. Onze tuin loopt een beetje af richting de schutting, dus vaak geef ik hem een zetje en dan trapt hij de rest vanzelf. Terug omhoog fietsen lukt hem echt nog niet. En daarbij dat stuur dat alle kanten opgaat haha. Maar echt veel interesse heeft hij nog niet, hij vindt crossen met zijn loopauto veel leuker. En daar weet hij weer wel erg goed mee te sturen.

We hebben nu van de speel-o-theek een tractor geleend en daar wil hij ook wel erg graag mee fietsen. Maar helaas…daar zijn zijn beentjes net weer te kort voor…

Ik denk dat de interesse bij ieder kind anders is. Dat zie ik op het werk ook wel, een meisje van net twee die reed zo op de fietsjes weg terwijl we een jongetje van 3 hadden die veel liever met de ballen speelde en met de step.

Seth kan nog niet met zijn voeten bij de trappers, hij is te mini
haha!!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Tim vind zijn duwfietsje geweldig. Sinds een maand kan hij zelf trappen. Hihi en trots dat hij daarop is, echt heel erg leuk om te zien.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Zo te lezen duurt het nog een maandje of 2 voordat het kan lukken Ik blijf het in ieder geval proberen. Het lijkt me inderdaad lastig want het stuur draait alle kanten op omdat Nick er constant aan zit te rukken. Maar ja. We zullen het zien al lijkt mij zo’n echt fietsje ook helemaal geweldig. Maar ik geloof dat dat pas vanaf 3 jaar is…

Groetjes Bianca

Kan je het stuurtje niet vast zetten? Hier nl wel… en meetrappen … hij taalt er nog niet na zit heerlijk rond te kijken …

Lilypie In verwachting Ticker

Met een schroef kan het stuurtje vastgezet worden inderdaad. Lijkt me wel verstandig als we gaan oefenen
Nick wil het liefst alles zelf doen. Hij ziet nu met het mooie weer steeds meer kindjes op de fiets en dat wil hij dan ook. tja… geef hem eens ongelijk he

Groetjes Bianca

Minke heeft toevallig van de week een driewieler gehad met zo’n losse stok erbij waarmee je haar kan duwen en die je ook los kan maken. Ze vindt het superleuk en kan al goed sturen en bellen . Maar trappen dat lukt nog niet, ben ook benieuwd wanneer ze dat gaat oppakken!

Lilypie First Birthday tickers