Fietsen

Wanneer zijn jullie of zijn jullie van plan om met jullie kindje te gaan fietsen? Vandaag had ik een discusie met mij schoonzus hierover. Ik zei dat ik zowieso wilde wachten totdat Dion 9 maand is en ook goed kan zitten en dus niet eerder. Ja zegt ze maar als ze goed kunnen zitten is het geen probleem. Maar ze zijn nog zo klein en hun lichaam moet wel alle klappen opvangen. Hoe denken jullie hierover of zijn jullie ervaringen?

Mijn dochter kon zelfstandig zitten toen ze vijf maand was. Maar ik zou nooit op vijf maand haar al op de fiets gezet hebben. Ik heb gewacht tot ze één jaar was, zodat ik zeker met een gerust hart kon vertrekken met m’n fiets.
Maar uiteindelijk beslist iedereen voor zichzelf. Wat mijn schoonzussen en zelfs eigen zus doen met hun kinderen, dat moeten ze zelf weten. Ik beslis wat ik voor mezelf en mijn dochter het beste vind.
Dus als jij denkt dat het je kindje er nog niet klaar voor is, niet doen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mijn dochter zit ook al zelfstandig (6 maand) maar voor geen goud ga ik haar nu al in het fietsstoeltje meenemen… Ik wacht zeker nog een maand of drie en ga dan met héle kleine stukjes beginnen.
En wat ze in de vorige reactie al zeiden, doen wat jou zelf het beste lijkt!

Als je kindje zelfstandig kan zitten, mag je met je kindje te fietsen. Natuurlijk de eerste keren geen uren. Opbouwen, eerst beginnen met een minuut of 5.

Heel veel fiets plezier. Ik ben er vanmorgen lekker uit geweest. Heerlijk, dik jasje aan sjaal om en fietsen maar.

Fijne paasmaandag

Morgan kon met 6 maanden staan (nog niet los) maar we zijn pas met 9 maanden kleine stukjes gaan fietsen. Overigens zat ze eerder in een winkelwagentje dan in een fietstoeltje

Groetjes,

Michèle

@sophievdb
Tuurlijk moet iedereen dat voorzich weten maar ik merk gewoon in mijn omgeving dat veel moeders niet kunnen wachten om te fietsen met hun kindje omdat het zo leuk is en naar mijn idee dan te snel willen en gaan. Helemaal als het mooie weer er weer aan komt.

Ik hoorde laatst een verhaal van ouders die gingen fietsen met hun kindje van 7 maand en die dachten dat hun kindje op een gegeven moment sliep maar wat bleek het kindje had zijn nek gebroken omdat hij de klappen nog niet kon opvangen. Natuurlijk is dit een uitzondering maar je vergeeft je hetzelf toch nooit weer dt je toch niet 2 maand hebt gewacht om te gaan fietsen.

Met dat voor zichzelf beslissen bedoelde ik eigenlijk eerder dat je je zeker niet door anderen moet laten pushen of overtuigen om al te gaan fietsen, als jij je er nog niet goed bij voelt.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lieke was 7 maanden toen ze voor het eerst voor op de fiets zat.
Ze zat met 6 maanden al zo stevig rechtop dat de arts van het CB zei dat ze binnenkort al voorop de fiets kon. Wij waren er nog helemaal niet mee bezig, maar ze begon er zelf over. Ze zei dat het verantwoord is wanneer het kindje ook rechtop kan blijven zitten als het een behoorlijk duwtje krijgt.
Al snel bracht papa haar dagelijks naar de creche op de fiets.

Ze vond en vind het nog steeds prachtig.

Groetjes, Kirsten

O ja, ze advieseerde ook om niet over hobbelige wegen te fietsen, maar dat lijkt me logisch.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100401/sIAz.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“67” height=“80” border=“0” />[img]http://b2.lilypie.com/O626p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Kammi102 op 05 Apr 2010 21:35:49