Wanneer mag een baby in een fietsstoel? Volgens mijn vriendin mag dat al met 6 maanden, maar ik vind dat erg vroeg. Demi kan al niet zelfstandig zitten.
En de tijd moet denk ik ook opgebouwd worden of mag ik wel een half uurtje fietsen?
Saskia

Wanneer mag een baby in een fietsstoel? Volgens mijn vriendin mag dat al met 6 maanden, maar ik vind dat erg vroeg. Demi kan al niet zelfstandig zitten.
En de tijd moet denk ik ook opgebouwd worden of mag ik wel een half uurtje fietsen?
Saskia

Hoi Saskia,
Wij hebben het stoeltje ook van het weekend toevallig al gekocht. Lijkt me erg leuk samen op de fiets, maar ook wij dachten dat het pas kan wanneer je kindje zelfstandig kan zitten. Anders glijdt hij / zij toch ook weg lijkt me.
Groetjes Jolanda
Je mag inderdaad pas gaan fietsen als een kindje zelfstandig kan zitten. Tim was precies 10 maanden toen wij zijn eerste fietstochtje hebben gemaakt. Je kan inderdaad de eerste keer beter een kort rondje maken. Maar als dat goed gaat is het geen probleem om wat langer met de fiets weg te gaan.
Groetjes,
Sandra
Ik heb Joey gisteren voor het eerst op de fiets gehad. Hij mocht al veel langer, maar wij kregen het zitje steeds niet goed gemonteerd. Gisteren is mijn vriend er eindelijk mee naar een fietsenmaker geweest en nu kunnen we er op los fietsen! Hij vond het helemaal geweldig, en begon te huilen toen hij er weer uit moest… haha!
Ik denk dat het wel belangrijk is dat het kind zelf kan zitten en ook oud genoeg is om de schokken op te vangen als je over hobbels en drempels fietst.
[img]http://lb1f.lilypie.com/cJuAp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />
[img]http://lbdf.lilypie.com/rdpxp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />
Dan moeten we toch nog even wachten…
Lijkt me heerlijk om lekker een stukje te fietsen. En als ik het zo lees denk ik dat Demi het ook fantastisch zal vinden! Tegen die tijd zal ik wel laten weten hoe het is gegaan…
Saskia

Het is inderdaad belangrijk dat de rug sterk genoeg is. Demi zal het vast heel erg leuk vinden. Ze kunnen natuurlijk zoveel zien onderweg. En Tim vind het erg leuk om te bellen en met het windschermpje te spelen
Groetjes,
Sandra
morgan ging met 9 maanden al mee, maar ze stond al met 8 maanden dus dat mocht van het cb.
Groetjes,
Michèle

Bij Seth zeiden ze met 5,5 maand al dat het moscht op het cb: hij had zo’n sterke rug ens…
We hebben nog even gewacht, en met 6 maanden zat hij op de fiets. Hij kon toen nog niet echt goed los zitten, maar inmiddels wel, en flink lang ook.
Dus hier is het goed gegaan…
Liefs, Anne
lijkt me ook heerlijk om te gaan fietsen met ruben…maar ik wacht nog maar ff.hij kan nog niet zelfstandig zitten dus lijkt het me niet verstandig.
groetjes!!
karin

Wij hadden Eva ook pas op de fiets toen ze goed zelf kon zitten. Anders is het slecht voor de rug en vangen ze de klappen niet goed op. Ze vindt het heerlijk en ik ook. Hoe ze allemaal rondkijkt en hoe haar haartjes wapperen in de wind…echt lief! Nog even wachten met Demi, dan kan hij genieten!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Het gaat met name om het zelfstandig kunnen zitten. Dat, en de ontwikkeling van de rug maakt dat er hier wordt aangeraden om niet voor de 9 maanden te gaan fietsen.
Jack kon staan toen hij 7 of 8 maanden was, en zat ook al snel heel goed. Maar toch ben ik pas met 9 maanden met hem op de fiets geklommen en ik moet zeggen dat ik het in het begin best eng vond hoor. Dat hoofdje wiebelde toch nog wel een beetje…
Enne, op de fiets krijgen ze natuurlijk ook ineens veel meer prikkels. Dat moeten ze allemaal weer verwerken, en daar moeten ze ook aan toe zijn, althans dat is mijn idee.
Groetjes van Christa