Fietsen met stoeltje aan stuur eng?

Jullie zullen wel denken: wat een miep! haha, maar ik heb dus zoals jullie weten een nieuwe fiets. Uiteindelijk een 2e hands bobike stoeltje kunnen krijgen en dus mag mijn dochtertje nog even lekker voorop het stuur. Nu staat de fiets helemaal klaar en vind ik het ineens eng om met een dochter van bijna 12 kilo aan mijn stuur te gaan fietsen!!! Heb zelf in geen jaren meer echt gefietst en natuurlijk zonder haar erin vanavond paar rondjes gedaan. ging super en idd fietsen verleer je niet, maar nu wil ik natuurlijk morgen lekker met haar gaan fietsen en heb ik ineens de bibbers en ben bang dat ik ga vallen ofzo met zoveel gewicht aan mijn stuur. Iemand tips? of kan iemand mij geruststellen en gaat het vanzelf?
luxeproblemen… haha.

mama1980

Doen! Gaat vanzelf joh. Wat bakmama zegt, voorop is voor je gevoel véél stabieler. Erik zit sinds kort achterop en dat geeft veel minder het gevoel dat je er controle over hebt (terwijl hij natuurlijk gewoon goed vastzit). Veel plezier!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou zeggen, doen!
Ik had ook en ruime tijd niet gefiets en toen ik eidelijk mocht gaan fietsen met de kleine meid had ik een hernia en kom dus ook niet fietsen. Sinds korte tijd kunnen we nu ook eindelijk fietsen. Danielle is nu ook 12 kilo en zit heerlijk te genieten voor in het stoeltje. Het gaat super goed, en eigenlijk merk ik niet dat ze voorop zit, alleen als ze heel erg de andere kant op kijkt en gaat hangen.

Groetejs Corina

Idd gewoon doen!
Ik vond het de eerste keer ook doodeng, had nog nooit met een kind voorop of achterop gefietst. Maar het gign super en Luka vond het geweldig!
Moet zeggen dat ik het extra gewicht voorop niet eens merkte…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

voig jaar vond ik het supereng, maar nu hij goed kan zitten gaat het heel erg makkelijk. Wij hebben deze week een paar keer gefietst en het ging echt heel goed. Ik vond het in het begin ook een beetje eng, maar was dus nergens voor nodig. Gewoon even proberen waar geen verkeer komt ofzo.

Succes

22-12-2009 colin geboren

Hoi,

gezellig joh voorop de fiets, en idd gewoon proberen, de fietsstoeltjes
van Bobike zijn hartstikke veilig, en geniet er maar van hoor!
lekker kletsen op de fiets met je kindje, het gaat allemaal zo snel dat je er extra van moet genieten.
Hier soms 1 nog voorop en 1 achterop , 't gaat nog NET maar duurt niet lang meer.
De oudste kan zelf ook fietsen naar school enzo, dus dan heb ik de jongste altijd
achterop.
Hij weegt nu rond de 14/15 kilo (3.5 jaar lichtgewichtje haha) dus het kan nog net
tot 15 kilo ofzo voorop…
Maar is erg lastig om en 1 voorop en 1 achterop vooral met het gewicht.
Meestal fietst de oudste nu al zelf , overigens de jongste kan nu ook fietsen, wel met zijwielen , maar dat maakt helemaal niks uit.

Ik zal dat nog wel missen hoor, dat je niemand meer voorop hebt, was altijd gezellig kletsen …

Heel veel fietsplezier nog…

groeten, mama van 2 kids

bedankt voor jullie reacties allemaal! En zoals jullie lezen leef ik nog hihi.
T ging inderdaad super. Had in het begin wat problemen met op het zadel komen, omdat ik niet zo goed tussen het fietsstoeltje door kwam, maar toen ik eenmaal door had hoe dat het handigste ging, ging alles verder vanzelf. lekker liedjes gezongen onderweg en dat vond ze zo geweldig dat ze helemaal mee ging zitten dansen. Vond ik ook leuk natuurlijk, maar ook weer even eng, want daar ging mijn balans haha! Maar kwestie van een paar keer doen en dan komt het helemaal goed!

mama1980

Geweldig meid! Weer een angst overwonnen!
gezellig he, liedjes zingen voorop. Heerlijk vind ik dat!
En als jullie net zulk mooi weer hadden als wij hier in Purmerend, dan heb je een heerlijk fietsweer gehad!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Fijn om tye horen dat je genoten hebt.

Leuk dat het goed ging en jullie het naar jullie zin hadden. Slik, dat mis ik wel hoor. Fietsen met je kleine achterop is wat dat betreft toch minder gezellig.

Groetjes,
M

@Marmama, het was idd heerlijk zonnig weer!
@Mriek, ja wat gaat het allemaal snel he… heel cliche maar oh zo waar!

mama1980

Yep, daarom zijn het ook clichés helaas.

Groetjes,
M

Fijn dat het zo goed ging.

Tim zit ook achterop en ik moet zeggen dat ik het veel leuker vond toen hij nog voorop zat. Heb je toch veel meer contact met ze dan dat ze achterop zitten.

Groetjes,
Sandra

Hmm… zo te lezen gaat Seth voorlopig nog niet achterop
Hoeft ook niet voor zijn gewicht (nog geen 12 kilo), gelukkig.

Fijn dat het goed ging, het is inderdaad gewoon doen!
Liefs, Anne