Fietsen bij 8 maanden?

Hoi allemaal,

Sinds een goeie maand kan onze dochter al zitten, nu is mij vraag wanneer mag je met zo een kleine fietsen?
zit hier een bepaale maand aan vast of maakt dat niet uit wanneer ze ongeveer mee op de fiets mogen?.

groetjes cindy

Als ze goed kan zitten mag je volgens mij fietsen.
Ik ben met Seth al vanaf 6 maanden gaan fietsen (hij kon toen goed zitten), en toen mocht het ook van het cb.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Idd, als je kindje goed kan zitten kan/mag je met de kleine te fietsen.
Ik zou zeggen laat de lente/zomer maar komen. Onze fiets staat ook al een tijdje klaar

Gr

Lilypie First Birthday tickers

Let er btw wel op dat het erg koud kan zijn op de fiets, en dat je begint met 5 of 10 minuten, en dat opbouwt. Het is namelijk heel intensief!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik dacht het al dat het mocht als ze goed konden zitten, maar wou het voor de zekerheid even na vragen.
Heb de mamafiets al klaar staan nog het stoeltje erop bevestigen en dan inderdaad wachten op een mooie lentedag.
Vandaag was het al een mooi lentedagje mag alleen ietsje warmer nog.
had ook al bedacht om kleine stukjes te proberen als het kon.

bedankt voor jullie reacties

Hoi,

Inderdaad als je kindje goed rechtop kan zitten.
En opbouwen. Eerst een klein rondje van 5 min. ofzo en dan steeds wat langer.
Het is wel vermoeiend voor zo n kleintje.
Hier ben ik ermee begonnen toen de kids 9 mnd waren.
En leuk dat ze het vonden.
De oudste vond het maar niks toen ze met 3 jaar achterop moest, omdat de jongste toen voorop ging.
Misschien moeders die dit niet weten: een kind kan tot 2 of3 jaar voorop en moet dan achterop zitten.

Veel fietsplezier voor alle moeders en hun kindjes!

Groetjes Lisan.

@Lisan…tot 2 a 3 jaar voorop. Ga me ff een voorstelling maken…ik zie mijn fietszitje met daarin mijn dochter. Vind het nu goed passen, maar nu is ze 11 maand, dan is ze nog een x zo oud.
Wordt het dan niet zwaar voorop??? Of maakt dat niet uit met achterop.

Lijkt me super hoor, dat ze zolang voorop kunnen zitten. Wel zo gezellig, anders zitten ze ook steeds zo tegen de rug van mama op papa aan te kijken.

Gr

Lilypie First Birthday tickers

@Egbertha: onze jongste is nu 2 1/2 en zit nog steeds voorop.
De oudste wordt straks in mei 5 en die zit achterop.
De oudste kan namelijk nog niet zonder wieltjes fietsen, vertikt het gewoon.
Als de jongste straks 3 is gaat zij achterop en kan mijn man ( ik werk) niet meer naar school fietsen zolang de oudste nog niet zelfstandig fietst.
De ouste dochter vertikt het echt om zonder wieltjes te fietsen. Zucht…

Het valt best mee hoor, dat het zwaar is.
Je kan je kindje ook wel eerder achterop zetten, maar zo lang het nog wil zou ik haar voorop zetten. Zo zien ze ook veel meer.
Ik weet nog dat de oudste het echt niet leuk vond achterop te moeten. Het was van: ik zie niks, alleen jou rug.
Is ook wel een beetje saai toch?!

Groetjes Lisan.