Ff een update van topic 'doorslapen'

Inmiddels is Jip bijna 4 maanden en het wordt er helaas niet beter op.
's Nachts alleen een speen geven of een klein flesje werkt niet meer, hij is dan niet stil te krijgen.
We hebben toen het hele ritme weer omgegooid, zodat hij overdag 4 voedingen kreeg en 's nachts ook 1 hele voeding. De laatste voeding overdag kreeg hij dan rond 20.00 uur met 3 scheppen rijstebloem. De eerste keer sliep hij direct 9 uur achter elkaar!!! Maar daarna werd dat steeds 2 uur minder totdat hij uiteindelijk nog maar 4 uur achter elkaar sliep. Ik had het idee dat Jip erg kramp kreeg van de rijstebloem.
Nu ben ik op advies van een tante die bij het cb werkt wéér terug gegaan naar het vorige schema, dus 7-11-15-19 en dan laten we de fles van 23.00 uur vallen. Als hij dan 's nachts komt, mag hij gewoon een hele voeding.
Vannacht voor het eerst gedaan, hij kwam om 01.45 en daarna om 6.15. Was hier niet zo erg blij mee, want vervolgens zit hij dus de hele dag een uur te vroeg in zijn schema, waardoor hij vanavond dus al om 18.00 zijn laatste fles zou krijgen.
Heb echt het idee dat het van kwaad naar erger gaat en voel me behoorlijk wanhopig worden. Heb gewoon geen idee meer wat ik moet doen en wat slim is om te doen.
Misschien zijn we ook allemaal wel veel te veel aan het schuiven met schema’s enzo. Dat is voor Jip natuurlijk ook niet duidelijk. Maar ik probeer van alles en heb het gevoel dat ik vreselijk aan het aanmodderen ben. Zie het af en toe niet echt meer zitten

Sorry voor dit sombere berichtje…

Heb het net ff nagekeken in Dylano zijn boekje en die kreeg nog 5 flessen van 180 plus begonnen met groente en fruit, mooet er wel bij zeggen dat hij maar een schrielkipje was en is Hij woog met 4 maanden 5 kilo. Maar het zou dus kunnen dat hij gewoon honger heeft.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Misschien moet je eens kijken wat voor een schema het manneke zelf hanteert. Geef de voedingen 24 uur of het liefste 48 uur eens op vraag. Schrijf hiervan de tijden op en de tijden die hij dan slaapt, wellicht is hier een schema in te vinden waar je dan wel een beetje mee kan gaan foetelen nu je bv een eerste hapje ertussen door mag gaan geven. Kijk, je kunt zelf een schema hebben, maar naar mijn idee wil dat niet altijd zeggen dat de kleintjes dit zelfde schema hebben. Ik ben zelf een voorstander van het voeden op verzoek/vraag. Want ik eet of drink immers ook als ik daar behoefte aan heb. Maar hierover zijn de meningen uiteraard verdeeld, want voor de regelmaat regel valt ook een heleboel te zeggen natuurlijk. Maar stel dat je je kunt vinden in zijn eigen schema, zou dat best een nieuwe regelmaat kunnen worden. Maar dan moet je wel eerst weten hoe dit schema eruit ziet natuurlijk.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Moeilijk. Ik zou denk ik proberen om een beetje het schema van Jip aan te houden en niet te veel gaan schuiven met de tijden. Maar is natuurlijk makkelijk gezegd als je kind door slaapt s nachts. Ik had het flesje van 6:15 proberen te rekken tot 7 uur en dan zat je toch nog aardig op het vaste schema. Wij hebben soms 3 uren en soms 4 uren tussen de flessen in zitten en dan kun je daar nog wel een beetje mee spelen als ze eerder komt. Ons schema is:
8:00
12:00
15:00
18:00
22:00
Als ze dan een keer om 7 uur komt dan wil ze vaak om 11 uur ook weer en dan pakken we daarna weer die van 15 uur en zitten we weer op schema. Maar ik zag dat er bij jou al 4 uren tussen zaten.

O en mocht hij aangeven om meer honger te hebben dan het door het cb toegestane flessen, kun je dit proberen op te lossen met de eerste hapjes. Het kan best een tijdelijk iets zijn dat hij hongeriger is dan anders, of dan dat volgens de “regels” toegestaan is. Wellicht is hij een groeispurtje aan het maken of kan hij nieuwe dingen waarvoor hij meer energie nodig heeft en daarmee een beetje extra voeding.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik heb ook eens in Nick zijn boekje gekeken, was zelf ook benieuwd Maar met 4 maanden zat Nick nog op 5 flessen van 180. Vaak de eerste rond 4 of 5 u smorgens en dan weer 4 u later iedere keer. Toen hij bijna 5 maanden was is hij overgegaan op 4 flessen (met iets meer voeding) waarvan de eerste rond 8 u en daarna om de 4 uur. Ook zijn wij met 4 maanden begonnen met fruit en soms groente maar Nick was ook maar een klein ventje en een enrome hongerlap!!

Groetjes Bianca