Fenne wil ZOVEELaandacht.. Tips?

Hallo allemaal!

Mijn dochtertje is nu 8 maanden en ik ben verschrikkelijk blij met haar, het is zo’n lekker ding. Zij is ons eerste kindje en over het algemeen heel erg vrolijk. De laatste tijd begint zij echter steeds te schreeuwen als ik bijvoorbeeld naar de keuken loop en haar niet meeneem. Als ik hier (naar haar zin) niet snel genoeg op reageer gaat dit over in hartverscheurend (hysterisch) huilen. Zij heeft mij het liefst in haar buurt, binnen een straal van 1 meter, zo niet is het huilen geblazen. Ze heeft nogal een harde stem ook Inmiddels wordt ik er een beetje wanhopig van…

Heb ik haar te veel verwend? Wie heeft er tips?

Groetjes Roelie

Verlatingsangst!

Ongetwijfeld al vaak genoeg gehoord, maar blijf de welbekende Kiekeboe-spelletjes met haar spelen, zodat ze weet dat je even weg kan zijn, maar altijd weer terugkomt!

En als je wegloopt, tegen haar blijven praten of zingen, zodat ze je stem blijft horen?

Lastig hè!
Succes ermee!

Inderdaad, verlatingsangst. Kiekeboespelletjes spelen, blijven praten als je uit haar zicht gaat en haar desnoods maar even iets meer met je meeslepen als ze daar blijer van wordt Het wordt vanzelf beter, maar kan heel heftig zijn. Het heeft niets met verwennen te maken hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Dank jullie wel! Toen ze kleiner was had ze veel krampjes en heeft erg veel gehuild. Daardoor hebben we haar veel gedragen, dan was ze wat sneller stil. Ik dacht dat het daar misschien wat mee te maken had… Vind het wel eens lastig hoor; moet je haar nou laten huilen of niet? Oppakken of niet? Ik hoor veel dat ik haar maar moet laten huilen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan… De mensen die dat zeggen zitten niet de hele dag in de ‘herrie’ denk ik dan.

Is in ieder geval fijn om te lezen dat het erbij hoort! We blijven hier lekker kiekeboe spelen dan maar Gelukkig gaan sprongetjes weer over

Nogmaals bedankt voor de tips meiden!

hier heb ik het ook alleen in iets mindere mate. damian wil best bij andere mensen zitten als hij door hun gepakt wordt niet als ikz e bij hun neerzet zelfs niet papa. maar 's avonds is het een drama. als ik hem overdag op bed leg slaapt hij na 5 min maar nu na de laatste fles echt niet normaal. heb net weer een half uur in zijn kamer gezeten naar een muur zitten staren zonder iets te zeggen omdat hij al een uur aan het krijzen was(is geen eens huilen meer)
ik zat er echt alleen maar en hij lag met zijn rug naar me toe maar hij slaapt nu eindelijk en ik ben kapot. morgen ook weer werken dus vroeg eruit. ik ga dus lekker mijn mandje opzoeken. hoop dat deze prong niet al te lang duurd want we zijn net 3 weken uit de 6 maandensprong!!!

hey maar ik hoor dus steeds vaker dat een 8-maandensprong erg heftig kan zijn! is dit ook bij kleintjes die al kunnen kruipen wie o wie? de mijne is bijna 8 maanden oud namelijk en het gaat eindelijk zo lekker pfff geen zin in die sprongetjes hihihi en hij kruipt mij nu ook achterna als ik de keuken in ga of naar de wc ga:S dan is de deur wel dicht hahahaah maar toch blijft ie wachten…

Lilypie First Birthday tickers