Elk jaar heb ik er weer last van … Zo tegen 5 december begin ik er niet veel meer aan te vinden aan de aankomende feestdagen en erger ik me rot aan de hoeveelheid luxe in de supermarkten (straks de ovrvolle karren), de aandacht rondom de feestdagen, in de winkels/folders … stress van mensen en vooral dat de maand december anders is dan de andere maanden. Ik ben altijd gewoon heel blij als het januari is en alles weer enigszins NORMAAL is.
Voor mij zijn de feestdagen altijd heel beladen geweest zo zonder familie rn thuis was er nooit wat aan. Nu heb ik mijn man en kind maar toch merk ik dat ik ook onbewust erg onrustig wordt van deze periode. Zeker omdat ik ook denk aan de zwakkere in de samenleving, de crisis en de mensen die niet kunnen feest vieren om wat voor reden dan ook. Eigenlijk vind ik het hypocriet.
Ik wil er niet teveel aan meedoen (doe maar normaal gedachten) maar toch beinvloed het me.
Ik begrijp dat het voor vele een leuke maand is met familie … ik wil toch ook denken aan degenen voor wie deze maand bol staat van triggers en zich door de decembermaand worstelen.