Fatsoensrakker?

Ben ik nou zo’n fatsoensrakker of niet? Ik leer Eva altijd om ‘dank je wel’ te zeggen als ze iets krijgt, of het nou groot of klein is. Maar blijkbaar heeft niet iedereen dat geleerd. Ik stuurde laatst een geboortekaartje aan iemand die iets heftigs had meegemaakt en die nu weer bevallen is. Geen vriendin, maar een kennis zeg maar. Vond ik toch aardig van mezelf. Mijn vriendin tipte me dat ze bevallen was en zei: ‘Logisch dat je dat wilt weten’. Zo van: kun je een kaart sturen. Terwijl dat niet eens echt logisch was, want zij stuurde mij ook geen kaart met Max, maar goed. Ik wilde er meer mee zeggen: fijn dat alles nu goed is gegaan en feliciteerde haar dus netjes. Ik heb van haar dus helemaal niets gehoord. Terwijl het volgens mij redelijk weinig moeite kost om desnoods via Hyves of een SMS even ‘dank je wel’ te zeggen, 3 woorden? Ik doe ook moeite om een kaart te kopen en op te sturen!

Het neefje van mijn vriend was jarig, maar wij konden niet komen. Dus we sturen geld naar hem op met een leuke kaart. NIKS van gehoord. Dan bel je je oom toch even? Of desnoods weer even Hyven? Maar nee…te veel gevraagd. Is toch een kwestie van fatsoen!

Ik vind dit gewoon niet netjes. Een ander doet moeite voor je en dat je dan niet meteen met een fanfare langs komt om je te bedanken a la, maar ik vind het zelf wel jammer dat niet sommige mensen zo achteloos reageren. Het maakt toch dat ik zelf ook minder moeite voor mensen ga doen en dat vind ik wel jammer! Ik wil Eva toch leren dat ‘dank je wel’ zeggen er wat mij betreft bij hoort!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh meid dat is met bijna alles. Ik ben nu weer volop aan het solliciteren en je moet eens weten hoe vaak je nooit meer iets hoort. Niet van solli in goede orde ontvangen of sorry onze interesse gaat uit naar een andere kandidaat.

En weet je hoeveel mensen er verbaasd van staan dat Morgan gewoon dank je wel zegt als ze iets krijgt of dat nou van mij is of van iemand anders. Dus blijkbaar zit het niet standaard meer in de opvoeding of zo.

Groetjes,

Michèle

Nee, bezopen toch? Mijn vriend deed een jaar geleden een bepaalde test en daar heeft hij ook nooit meer iets op gehoord. Debiel bedrijf denk ik dan! Daar zou hij niet eens WILLEN werken! Hij mocht ook niet komen, want hij kon in een kwartier tijd geen wiskundig vraagstuk van zoveel pagina’s lang oplossen! Gek he, Einstein misschien?

Kijk, als een kindje van Eva en Morgans leeftijd geen dank je zegt, vind ik dat niet erg. Soms zijn ze gewoon te verlegen. Eva durfde het eerst niet goed tegen vreemden te zeggen. Maar je moet het ze wel leren!

morgan fluisterd het ook tegen vreemde op het moment of ze zegt het als de persoon zich omdraaid maar tegen pappa en mamma en bekende zegt ze het wel gewoon. En ik zeg ook altijd zeg je dan?? En dan mompelt ze het of zegt het afhankelijk van de situatie.

Groetjes,

Michèle

Hier ook hoor, vandaag zelfs fluisterend met haar handje voor haar mond! Maar achteraf denk ik nu dus: waarom moeite doen om een kaart te sturen of om geld na te sturen? Ik doe het niet meer. Jammer dat dat neefje daar dan de dupe van wordt, want zijn moeder had hem moeten leren dat 'ie even kan bellen toch! En dat het niet netjes is om tijdens een bezoek in je eentje een hele brie op te eten (geregen aan het snij-bijltje nog wel!), zoals hij ooit bij ons deed!

Serieus, een hele brie!!
Hmm… dat mogen zijn ouders weleens aan hem leren dan, dat het niet zo netjes is.

Voor geld voor een verjaardag, ja, daar hoort hij zeker voor te bellen (aangestuurd door ouders). Deed ik ook altijd braaf.

Voor een kaart sturen kan ik het me nog voor stellen (beetje afhankelijk van wat je erin zet enz.) maar ik had bij de geboorte van Seth ook over de 100 kaarten, en ja, die heb ik niet allemaal bedankt.

Overigens ben ik het er volledig mee eens dat kinderen gewoon netjes opgevoed moeten worden, met alsjeblieft en dankjewel.

Liefs, Anne

@Lalala, ik heb ook niet iedereen bedankt uiteraard. Stel je voor, daar kun je niet aan beginnen! Dat hoeft natuurlijk niet! Wij sturen hun een kaart en zij reageren met een kaart terug, maar dan ga je natuurlijk niet WEER iedereen een bedankkaart sturen of bellen. Dat is raar! Dat bedoel ik dus ook niet, hahaha. Maar ik bedankte mensen wel die wij géén kaart hadden gestuurd, bv omdat we die minder goed kennen of die wat verder van ons af staan, maar die wel de moeite hadden gedaan om ONS een kaart te sturen. Het gaat dan maar om een paar mensen natuurlijk en dan vind ik dat wel netjes. Ik stuurde die alsnog een kaart terug OF bedankte ze even via een mail of Hyves! Snap je wat ik bedoel?

En ja…het was een hele brie, hahaha!

Ik moest van mijn ouders altijd iemand bedanken, of bellen om te bedanken!

Maar het lijkt alsof dat tegenwoordig niet meer hoeft…

Wij zijn met Luka al begonnen toen hij iets begon te praten. Als hij in de winkel een koekje, worstje of iets kreeg zeiden, en zeggen, wij altijd:" Dank!" Om nou te verwachten dat hij vol uit ‘dank je wel’ zegt…
Dus waren we Zondag schoenen kopen en kreeg hij bij de kassa een ballon, dus ik zeg tegen hem:" Wat zeg je dan?" , zegt Luka:“Dank!” Echt wel duidelijk hoorbaar ook!
De kassajuffrouw vond het zo leuk! Ook zij zei dat ze dat niet vaak hoorde…
Dat zegt toch eigenlijk genoeg…

hahahhahaa tuurlijk is dat normaal, ik zou zeggen, lekker kaarten sturen naar mensen waarvan je weet dat ze het waarderen, en de rest zoek het uit !
ga je helemaal naar de winkel en postbus…

ken je die reclame nie ’ vriendelijke mensen wat doe je ermee ? ’ …zo is nederland een beetje aan het worden he !
maar ik vind het ook meer dan normaal, en dank je wel ook ! als je iets krijgt

Pippy is geboren 17.07.2009

Hahaha, ze hadden mij wel model kunnen laten staan voor die reclame! Ik ben gewoon soms TE aardig en behulpzaam en dan krijg je soms het gevoel: waarom doe ik dat? Anderen doen het ook niet voor mij? Ik ga voortaan gewoon BITCH worden hahahaha! En inderdaad…voortaan alleen mensen een kaart sturen waarvan ik weet dat ze het waarderen, anders koop ik van dat geld liever een ijsje voor Eef!

ik heb dat altijd met manlief, die heeft altijd contact met het autorijden…
staat er een oma’tje te wachten, draaid hij zijn raam open ’ gaat u maar hoor mevrouw’ (hahahaha die oma raar kijken) of er niest iemand die in de stad loopt, kweekt hij kei hard ’ gezondheid’ …
echt dan zie je die wolkjes boven hun hoofd,
’ vriendelijke mensen wat mot je dr mee ’ … grappig is da !
of toen dr sneeuw lag, stond hij om de 20 minuten buiten iemand over de drempel te helpen die naast ons huis stond… die is ook echt zo’n moraalriddert als hij er zin in heb…maar ja sommige mensen snappen dat gewoon niet, of weten nie wat ze er mee aanmotte…

ik ben soms 50% 50% … bedoel kan heel aardig zijn, of galant in het verkeer, maar kan ook een ontiegelijk biatchz zijn… bedoel als ik mensen een lief kaartje stuur en ze zeggen er niks van, en dan niet gewoon een ’ groetjes kaartje’ maar een echt geintresseerd lief kaartje, en ik hoor niks, zak maar in de s^%R^#!!! denk ik dan !

Hahaha, die man van jou! Lachen! Met omaatjes heb ik niet altijd iets zeg maar…Een tijd terug reed ik een keer op de fiets op een pad waar ik volgens zo’n mens niet mocht fietsen. Ze hield serieus haar paraplu omhoog en gilde: ‘Ja mag hier niet fietsen MEIDJE!’ Heel kwaad. Ik keek achterom en riep: ‘Niet zeiken ouwe tang!’ Ik fietste lekker door. Maar 9 van de 10x ben ik dus ook netjes en behulpzaam, haha. Maar meehelpen oversteken doe ik ook niet hoor, tenzij ze echt hulpeloos kijken!

niet zeiken ouwe tang! ow heerlijk, sorrie moest ff kei hard lache… (mense op mijn kantoor zijn mega chaggie, lekker dan, die denken dat ik lijp ben … )

ja bejaarde kenne ook wel mega chaggie zijn, vooral met die dingen hoor ! vorige keer was ik eendjes aan het voeren, kwam er ook zo’n rollator langs… ’ de eendjes mogen geen brood want daar krijgen ze verstoppingen van ’ … graftak zei ik … hoorde ik pippy ’ tak’ … oei dacht ik… met zulke dingen moet ik nu uitkijken want ze zegt me gewoon na, vooral in de auto kan ik in een biatchzbui wel eens flink met ’ woorden’ gooien, vorige keer hoorde ik ook een echo vanaf de achterbank K**… oeps…

dus ik probeer me in te houden, manlief heb altijd lol met bejaarde… heel irritant als ik een pesthumeur heb

Hmm ben gelukkig niet de enige die altijd ruzie heeft met dat soort zeikerds. Laatst ook kijk meisje (tegen morgan) das een woef woef dus morgan mamma das een hond, ja meisje das een hond en die vent maar weer das een woef woef. I kwas het zet en vroeg of zijn begleiding wist waar hij was. Toen is ie weggegaan

Groetjes,

Michèle

whoeoeooeoehahahhahaa !
da’s ook een goeie ! …wat een scherpe dames zijn jullie !
(pfhh zo irritant, dat mensen dat doen he, mijn moeder dat het met wagens… bedoel kind ken al een half jaar auto zeggen, en zij zegt, da’s mama’s toettoet…misschien moet ik dat ook maar eens zegge tegen me moeder hahahha) of die van nie zeiken ouwe tang… (maar ja moet nog een week met haar op vakantie, dus laat ik het ff voor me houden hahaha

Nou weet je wat het is met oude(re) mensen of ze weten nog wel hoe het vroeger was en hebben respect voor me dat Morgan waarden en normen leert of ze zijn jong gaan dementeren en lopen alleen maar te ouwehoeren dat ik zo jong moeder ben, dati k het vasr niet goed kan doen en zijn complete benamingen van dingen kwijt. En als ze nou eens echt aan het dementeren waren dan kon je ze niks kwalijk nemen.

Groetjes,

Michèle

nog ff over chaggie bejaarde, ik heb ook een keer een opa’tje van een jaar of 84 inclusief rollator naar de kiet laten lopen !
ik was op weg met de taxi met hem naar zijn vrouw… nou die man was me onredelijk, ik was te laat, ik deed niet voorzichtig met zijn rollator… en dan kom je me zeker weer te vroeg ophalen ? *en nog een paar woorden die ik nie zal herhalen… dus ik zeg tegen hem, als u nu zo onbeleefd blijft doen, dan kan u dadelijk lopen naar u vrouw…
nou nou, toen ging hij helemaal los, ikke remmen ’ wat doe je nou stom kind?’ oowowwgghhhrrrr, hoppa meneer op de stoep, rollator ernaast…
ikke om de hoek gereden, me baas opgepiept, ’ ik heb meneer mopperpot op de stoep gezet laat iemand anders hem maar halen, die bejaarde van tegenwoordig, onbeschoft geval…’ dus me collega heb hem van de straat geplukt, en hem nog ff de les gelezen, dat ookal is iemand jonger dan je, je nog niet onbeschoft mag doen en nie mag schelden

kom hem nu nog wel eens tegen bij de appie, en dan kijkt hij me nog steeds zuur aan !

ow ja die beginnen al ’ vreuuuger… jong … (op zijn bosch dan ) dan vlucht ik al !

Ha ha ha dat had ik ook gedaan. NEt als ik in de tram wel eens van mijn stoel afgeduwd wordt door een oudere dame die de hele dag gewinkeld en gelunched heeft en dan zegt jij MOET opstaan terwijl er nog 3 plekken vrij zijn achter me. Of dat ze naast me staan en me aantikken en zeggen moet dat zo hard (telefoneren of me MP3) ben ik ook heel makkelijk door te zeggen ga je lekker daar staan.

Groetjes,

Michèle

Hahahahaha, ik heb echt keihard gelachen om jullie! Jullie zijn vééééééél erger dan ik! Da’s een woef woef! Da’s een toettoet! Hahaha! Mijn opa en oma zaten vroeger in een verzorgingshuis en als ik daar al binnen kwam…het rook er naar plas en gaarkeuken-eten. Mijn opa was nog goed bij, mijn oma niet. Maar mijn opa zeurde opeens ook heel erg, begon 'ie opeens over de oorlog enzo en alles was ‘waardeloos’ en het kon hem niet ‘verrotten’. Blijkbaar wordt je zo als je ouder wordt? De mensjes zijn al jaren dood. Ik hoop niet dat ik later zo’n zanikmens word, kan me niet voorstellen? Haha. Ik heb trouwens zelf een oom en tante die ook over de 80 zijn, maar die tante is nog hip (draagt nog steeds laarzen met sleehak haha) en praat nog mee over leuke mannen. Dat kan dus ook!