Fase verlatingsangst

Julian zit in een erg benauwende fase zeg!
Ik hoef maar één stap opzij te zetten: Maama!! Pffff.
Nu ook zo wanneer hij naar bed gaat, hartverscheurend krijsen en mama roepen! De ene keer valt ie na poosje huilen alsnog in slaap, maar vaak ook niet. Helemaal over de rooie. Hij doet alsof de wereld vergaat als ik wegga…
Ik bereid hem op heel veel dingen voor, ik vertel precies wat we gaan doen, eerst broodje eten, dan even spelen en daarna naar bed en iedere keer stel ik dit bij tot aan het moment van naar boven gaan. Dan zijn we boven, en zeg ik het nogmaals, Julian gaat zo lekker slapen hè? JA! zegt hij dan…maar zodra ie in zn bed ligt, en hij ziet mij vertrekken…jeminee, wat een verdriet!

Ik vind het best benauwend, vooral omdat ie de hele dag enorm aan me hangt. Heb nu 6 weken vakantie, dus geen werkonderbrekingen en als dit nog 6 weken duurt…tjonge, heftig hoor!!

Komt iemand dit bekend voor?
Tips of trucs?

Lilypie Second Birthday tickers

Ja, hij heeft er precies (weer) de leeftijd voor. Het is pittig, je doet het al heel erg goed door hem voor te bereiden. Maar ja, als het moment van afscheid dan daar is, is het toch even niet leuk voor ze.

Bij het naar bed brengen erbij zeggen dat je over 10 minuutjes weer even komt kijken. Of je blijft een beetje aanrommelen boven, zodat hij je hoort maar niet ziet. Dat kan ook goed werken.

Je zult er echt even doorheen moeten. Sterkte!

Groetjes,
M

niet echt tips of trucks , hem voorbereiden meer kan je niet doen denk ik, het gaat wel vanzelf weer over (da’s wel zo fijn) alleen hoop ik inderdaad voor jou dat het geen 6 weken duurt, want da’s inderdaad behoorlijk vermoeiend…

suc6 wijffie

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier precies hetzelfde…
Ook ik vind het erg moeilijk en hoop dat het snel over gaat.
Lees dus even mee voor eventuele tips / adviezen

Liefs Sandra

H. heeft met de 11mnd ook zo’n fase gehad.
En nu soms ook zo af en toe.

Ik haal haar er eventjes uit en troost haar.
Vertel dat alle mensen slapen en dat mama ook even gaat slapen (ik lieg niet eens wat ik ga vaak ook even liggen )
Meestal werkt dat al.

Dat is hier verre van ‘genoeg’. Die fase heb ik idd ook gehad.
Ik laat hem ook maar huilen hoor, soms geeft ie zich er aan over.

Lilypie Second Birthday tickers