Hoi dames,
Daar ben ik weer eens. ben wel weer actief met vraagjes. maar goed daarvoor zij we er voor elkaar.
Nu het volgende:
Onze dochter heeft op het moment een erg afhankelijke fase. Ze hangt ernorm aan mij. Niets kan papa of oppas goed doen. Alles moet mama doen. Normaal had ze nooit problemen bij de oppas. Vaak hoor ik nu dat ze erg veel naar mij vraagt. Er is daar niets gebeurt alleen dat ze laats iets erg stouts had gedaan en ze daar staf voor heeft gehad. Ook papa heeft niets gedaan hij heeft de laatste tijd zelfs geen straf uitgedeelt. Maar hij mag haar absoluut niet naar bed doen mag haar niet aankleden , eten klaarmaken en zelf knuffelen wat ze altijd heel graag met hem deed zit er niet meer in.
Is dit een fase???
Ook is de situatie thuis en bij de oppas niet vernaderd. Papa is altijd weinig thuis geweest en dat is niet veranderd ook de dagen bij de oppas zijn niet veranderd. Ik kan dus niets in omgevingsgewijs iets aanwijzen wat het veroorzaakt.
Ik zit er wel mee want ik vind het zowel voor mij als mij dochter als de andere opvoeders niet leuk en vind de omslag ook een beetje vreemd ze heeft nooit echt zo’n duidelijke fases gehad zonder duidelijke aanwijzingen.
Ook eenkennigheid is haar op zich vreemd.
graag hoor ik van jullie wat jullie denken en of jullie suggestie’s hebben
groetjes
lon106