Fantasie slaat op hol!

Zo dat is een tijd geleden!! Omdat alles hier goed gaat heb ik niet meer de behoefte om hier te kijken, maar nu zit ik toch wel met een klein probleempje.
Eigenlijk is het wel lachwekkend. We zijn in het weekend naar het grote dierentuin in Emmen geweest. En Sanne vond die haaien super interressant, die hebben we dan ook maar voor het laatst bewaard. Thuis is ze al eens tekeer gegaan tegen mijn vader, die kwam met een gebakken makreel thuis. En vervolgens legt hij hem op tafel om hem te snijden en op te eten. Sanne raakte volledig in de stress en riep haai weg haai weg. Dat was zo’n half jaar geleden, misschien wel langer. Ik weet het niet meer, gaat ook zo snel. Maar goed sinds dien vindt ze haaien erg interressant. We hebben haar een beetje voorbereidt, maar Sanne wou niet naar de haaien in de dierentuin, prima. Wel even naar de kleine haaien gegaan. En langzaam naar de hel;e grote haaien. Ze zag ze en was gelijk weg mama, Sanne wil niet. Ik zei is goed dat gaan we naar de pinguins. Maar Sanne zei toch nog even kijke mama. Dus heb haar opgetild en ze wist vervolgens niet hoe snel ze erheen moest.
Maar goed nu het probleempje. Ze wil niet meer in bad. Ik zei waarom dan niet. Er komt een haai aan. Moest eerst even lachen, maar zei daarna nou dan gaan we die haai toich wegjagen!! Dat vond ze goed dus wij samen joelen bij het bad. (hoe idioot voel je je dan!) Maar Sanne wil nog steeds niet. Ze raakt helemaal overstuur. Ik heb zoiets van laat maar even dat komt vast wel weer, maar vindt het wel vervelend.
Wat zijn jullie tips?

Groetjes Appelientje

Gewijzigd door - appellientje op 11 Jan 2011 20:42:32

He hoi,

Zo te zien aan je ticker is jullie kleine diva vandaag jarig!
Gefeliciteerd… Twee jaar, alweer een hele meid.

Fijn toch dat het een tijd lang zo goed is gegaan dat je even niet meer de behoefte had om hier mee te kijken! Maar ja, het haaien probleem…
moest stiekem ook wel een beetje lachen om je verhaal, wat een fantasie heeft die kleine meid. Heerlijk. Ik zie jullie al lekker met z’n tweeen de haaien wegjoelen in bad

Ik denk dat ik het wegjagen maar achterwege zou laten, dat werkt blijkbaar niet en misschien krijgt je dochter daardoor ook wel het gevoel dat het klopt dat er haaien aankomen aangezien mama ze ook gaat wegjagen.
Ik zou denk ik steeds herhalen dat haaien niet thuis in bad komen, daar passen ze toch helemaal niet in! Haaien zijn alleen in de dierentuin, of in de hele grote zee, maar niet in bad. Misschien de afvoer van het bad laten zien…zulke kleine gaatjes daar past een haai toch niet doorheen gekkie… en vervolgens zelf lekker badderen terwijl die kleine gewoon in de badkamer met wat speeltjes zit, zo kan ze zien dat er niets met je gebeurd.

En voorlopig niet meer naar de dierentuin…

Succes!
Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

O, je hebt je ticker inmiddels weggehaald… toch niet jarig vandaag?

Lilypie Premature Baby tickers

hahaha ik moest er ook erg om lachen ! Ik zou denk ik ook niet meegaan in haar verhaal en net wat MamavanJasper zegt, ik zou ook vertellen dat haaien helemaal niet in bad kunnen komen. Als jij ze mee gaat wegjagen geef je haar misschien het idee dat het echt zou kunnen, een haai in bad! Succes ermee!

mama1980

nou zeg, je mag ook gewoon gezellig meekletsen en ons uit de shit helpen hoor
grapje he meid.

ik ben persoonlijk wel van het weghalen van monsters spoken haaien en andere rare wezens
want daarmee neem je haar angst serieus. en dat is wat ze nodig heeft dat je haar serieus neemt.
zeg wel dat je b.v. met de haai gepraat hebt en dat de haai zegt dat hij haar geen kwaad wil doen maar dat hij het gewoon niet leuk vind om alleen in bad te moeten en dat hij het gezellig vind als zij erbij is.
maar dat hij weg zal blijven als zij het niet leuk vind als hij mee komt spelen.
zoiets…
succes!

@mamavanrico, ik ben het met je eens dat je de angst van een kind serieus moet nemen. De manier waarop verschillen we toch van mening. Ik denk namelijk dat wanneer je een kind het idee geeft dat het geen waar ze de angst voor hebben ook werkelijk zo kan zijn, die angst langer duurt dan wanneer je deze dan wel idd ook serieus neemt, maar uitlegt waarom die angst er niet hoeft te zijn, namelijk omdat haaien gewoon echt niet in een bad komen. Maargoed, ieder zijn eigen manier en dat is maar goed ook natuurlijk

mama1980

Tja, ik dacht ook laat ik het maar serieus nemen. Ze kijkt er ook zo serieus bij.
Maar ik heb ook tegen haar gezegd dat mama met de haai heeft gepraat en ik zei de haai vindt sanne heel lief en hij zal weggaan, maar dat hielp nog niet echt.
Ik ga ervan uit dat het vanzelf weer over gaat.
In het kleine bad (is bij ons de aanrecht) vindt ze het niet erg. Tja daar past een haaai natuurlijk niet in.
Wat een invloed hebben sommige dingen op die kleine mensjes he?
Volgende keer toch maar beter nadenken! Ik was er wel bang voor dat ze wakker zou worden in de nacht voor dromen, maar dit.
In elk geval bedankt.
Groetjes Carolien