FamilieDAG... dilemma

Binnenkort hebben wij weer een familiedag, heel gezellig, maar wat te doen met Jade?
Gelukkig is het het grootste gedeelte van de dag bij familie thuis. Maar ben nog met m’n vriend in discussie… of we even gaan of een hele dag en dan Jade daar te laten slapen of alleen na de middag en blijven eten…

Hoe hebben jullie zoiets opgelost?

Groetjes Frauk

Lilypie Tweede Ticker

Afgelopen Februari hadden wij 19 familie-leden op bezoek voor 3 dagen. De eerste 2 dagen heeft Jedidia alleen maar gehuild, en wou ze perse alleen op m’n arm zitten. Erg vermoeiend en niet leuk voor beiden. De derde dag was ze gewend. Ik ging elke morgen met de familie op pad, en 's middags bleef ik alleen thuis met Jedidia zodat ze rustig kon slapen en spelen (dit onder groot protest van de familie).
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie kindje zal reageren op al die aandacht, maar ik zou denk ik het bij halve dagen houden en het liefst in het eigen bedje slapen.
Groetjes, Danielle

Lilypie 2nd Birthday Ticker

ik zou gewoon je kind meenemen en in de buggy laten slapen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ook ik zeg neem je kindje gewoon mee. Probeer het en wanneer jij relaxed bent is je kindje dat ook. Het zal ongetwijfled minder slapen, maar de dag erna halen z dat wel weer in.

Ik geef in dit soort gevallen wel altijd wat kindival. Start een paar dagen van te voren en dat tot een dag of 3 erna. Ze maken alles mee, maar de prikkels komen iets minder fel aan zeg maar.

Maar ik zou haar wel meenemen. Kun je anders niet ergens een campingbedje neerzetten? Wij hebben dit met kerst gedaan. Zo had ze en een ‘box’ en ze kon rustig slapen.

Groetjes,

Michèle

Ik neem lieke ook altijd mee maar ik zorg wel voor een campingbed.
Dan kan ze als ze moe wordt toch gewoon haar slaapje doen want lieke zou echt niet in de buggy slapen! En zonder slaap wordt ze er ook niet vrolijker van.
En mocht het niet gaan met camping bed dan ging ik gewoon smiddag’s even naar huis voor het dutje en daarna weer terug.

groetjes en veel plezier

gytha

Oke dan jullie wel voor de tips!

Groetjes Frauk

Lilypie Tweede Ticker