Familie-oppas

Hoi dames,

Hoe doen jullie dat met familie-oppas, geven jullie die iets voor een avondje oppassen? Opa en oma’s sowieso niet, dan waren we onderhand wel blut geweest! Maar zoals gister, toen heeft mn schoonzus opgepast, ongeveer in onze leeftijdscategorie, dus geen meisje van 15. We hebben gezorgd voor eten in huis en alles maar haar verder niets gegeven. Achteraf ging ik twijfelen of dat niet een beetje raar was. Wat vinden jullie? Wie geef je wat?

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi hoi,

mijn zus past ook wel eens op, maar die geef ik ook niks hoor. Wij zien het meer als een wederdienst. Als zij een oppas nodig heeft, sta ik ook voor haar klaar…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Inderdaad, als mijn zus opvangadres is, geef ik ook niks, want ik ben ook opvangadres voor haar. Voor een vriendin van mij geldt precies hetzelfde. Wij vangen ook elkaars kinderen op dus hoeft verder niks tegenover te staan.

Opa’s en oma’s vinden het alleen maar leuk om op te passen of logeerkindjes te krijgen, dus die willen er niet eens iets voor. En toch geven we ze dan eens in de zoveel tijd iets. Kaartjes voor het theater ofzo.

Wat ik wel altijd doe als ze ergens heen gaan omdat wij een avondje weg moeten, dat is de dametjes iets moois laten tekenen of knutselen zodat ze dat aan degene kunnen geven bij wie ze logeren. Heb je toch voor je gevoel iets gedaan.

Of naderhand namens de kinderen een dank-voor-het-logeren-kaart sturen en dat ze daar zelf hun namen op zetten. Dat doe ik ook weleens.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Apr 2010 12:08:20

Ik geef mijn schoonmoeder wel eens een lekker flesje wijn of zo, zeker als we haar ineens heel veel nodig hebben kort achter elkaar. En als een paar keer naar ons moet dan halen we een strippenkaart, maar betalen nee dat niet.

Als het me nichtje of zo zou zijn dan wel, maar das toch anders.

Groetjes,

Michèle

Mn schoonzusje heeft zelf geen kinderen, dus er is niet echt sprake van een wederdienst. Ze vindt het wel gewoon erg leuk en ik denk dat het eerder een beetje denigrerend is om haar wel iets geven. Als ze vaker komt oppassen inderdaad is een flesje wijn ofzo. Mn ouders en schoonmoeder krijgen inderdaad geregeld kunstwerken van Nora’s hand en met haar eerste verjaardag hebben we ze als dank allebei ook een fotoalbum van Nora gegeven. Dat soort dingen doen we natuurlijk ook.

liefs

Hier past mijn schoonzus (met zwager) ook weleens op. Zij heeft ook zelf geen kinderen, maar ze vind het alleen maar heel leuk!

We zorgen altijd dat er gewoon wat lekkers in huis is, en geven er voor de rest niets voor. Wel hebben we een mooie bos bloemen gegeven toen Seth daar een weekend gelogeerd heeft, maar ook dat had niet gehoeven, want ze vonden het helemaal geweldig!

Verder geven we opa’s en oma’s ook 1x in de zoveel tijd een bloemetje oid.

Liefs, Anne

Ik heb in t begin dat mijn broertje oppasste wel wat gedaan, maar dan vond mn moeder geen goed idee.
Nu halen we altijd wat lekker voor hem, of hij mag zelf ff wat uitzoeken waar die zin in heeft.

Guh hoeft in principe hier alleen maar te zitten, en vermaakt zich wel achter de pc of xbox…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)