onderwerp zegt het al,
maar welke factor gaan jullie gebruiken? 30 of 50 bij peuters? en maakt het dan uit of je spray pakt of zonnemelk ed.?
Factor 30 of 50? spray of smeren?
Ik zou persoonlijk altijd het zo hoog mogelijke doen. Spray of melk zou niet uit moeten maken, maar ik zou iets kiezen wat niet blijft plakken. Voor baby’s maakt plak-zonnebrand niet uit, maar je wilt niet weten hoe een peuter eruit ziet als die met plakzonnebrand in de zandbak heeft gezeten.
Groetekes, Sje
Ik gebruik meestal zonnebrandcreme van Vision. De sterkste is daar 30 maar komt overeen met factor 50. Deze creme smeert goed uit en trekt snel in wat ik beide belangrijk vindt. Het is geen goedkoop merk maar wel goed.
Voor Rico zou ik ook voor 50 gaan, voor J doe ik dat niet, dan ga ik vaak voor een 25, je begrijpt vast wel waarom! Ik ben voor gemak, dus spray, dat vind J ook een stuk leuker!
@mamaJ ahahaha ja ik snap waarom ik ben nie blond he
ehm maar weet je wat ik nu dan niet snap, je hebt b.v. van solier garnier (als ik het goed schrijf: factor 30 voor volwassenen spray… maar ook factor 30 spray voor kids. wat is nou eigenlijk het verschil? de verpakking? ben beetje aan het gissen of het wel nodig is alles dubbel te kopen zeg maar…
Ik denk dat het verschil toch een andere samenstelling is. De ene zal beter afgestemd zijn op de huid van volwassenen en de andere op kinderhuid.
Groetekes, Sje
uhm… Ik gebruik voor Seth gewoon factor 20. Hij is nog nooit (nou ja, 1x) verbrand en ik zorg gewoon dat ik hem meerdere keren per dag insmeer.
Ik gebruik voor het die doorzichtige spray van Garnier, trek binnen een seconde in en is “waterproof”.
Liefs, Anne
Ik heb vorig jaar een onderzoek gelezen (en gehoord op tv) dat er nieuwe inzichten zijn mbt zonnebrand. Eerder was zo hoog mogelijk factor. Daar zijn ze nu vanaf. Het is beter om factor 15 of 20 te smeren, zodat de huid wel wat uv krijgt en dus went daar aan, schijnt beter te zijn. Dus hier wordt factor 20 gesmeerd vanaf dit jaar. Uv is namelijk niet de oorzaak van bv huidkanker. Ze zijn er achter dat het verbranden op zich een risico is , en als je factor 50 smeerd, is dat risico het hoogst omdat je dan vaak vergeet opnieuw te smeren, plus de huid is niets gewend voor het geval je een keertje niet smeerd (simpele uitleg even, want het is nog vroeg…) Vandaar dat er dus nu factor 20 wordt geadviseerd.
liefs woezel
Dylano word/ werd ook ingesmeerd met factor 30 maar ook wel eens niet indd om hem wel te laten wennen. Moet wel zeggen Dylano heeft geen hele blanke huid dus dat scheelt ook wel. Hij verbrand niet zo snel, Nog nooit gebeurt althans. Laatste jaar had ik trouwens factor 50 volgens mij.
Liefs Michelle
Hier ook factor 20 en dan liefst spray
Nu maar hopen dat we het ook eindelijk eens kunnen gaan gebruiken!
Ik schiet zo langzamerhand in een winter depressie met dit suffe weer!
Groetjes,
ILoveMyBoy
Het zal nog wel even duren voor die zonnebrand nodig hebben vrees ik… Hoewel de zon hier nu wel schijnt! Voor een dagje…
Ik heb net 50 gekocht, in een spray van Niveau. De milk is blauw, vond ik wel geinig. Ik wist niet beter dan dat 50 goed was…Nou ja, ik 'ga niet weer een nieuwe kopen, volgend jaar dan maar weer!
Groetjes Rainbow
rico verbrand heel erg snel eigenlijk, terwijl ie ook niet heel bleek is.
ik verbrand ook heel snel, dus heb voor mezelf meestal wel factor 30.
denk dat ik die toch nu ga kopen, factor 30.
ik snap niet helemaal waarom je met 50 vergeet te smeren en met een lagere factor niet? of bedoel je dat niet zo woezel haha ja sorry
denk dat het dan de 30 gewoon wel wordt en dan de spray.
ik snap niet helemaal waarom je met 50 vergeet te smeren en met een lagere
Als je factor 50 smeert, ziet men in de praktijk toch vaak: in de ochtend om 900 gesmeerd en verder die dag niet meer, want het is toch factor 50? zzo wordt er gedacht, terwijl je wel vaker moet smeren, ook met factor 50. Vandaar dus ook liever factor 20 , dan smeer je uit jezelf gewoon meer.
liefs woezel
oh zo nee maar ik weet dat je altijd herhaaldelijk moet smeren maar vergeet het dan toch vaak wel (bij mezelf) maar als ik rico bij heb smeer ik m sowieso elk half uur in op het heetst en felste zon van de dag zeg maar. anders smeer ik hem elke 3 kwartier a uur in. of ik nu 50 30 20 of 10 heb maakt dan niet zoveel uit, het gaat puur om je huidtype die factor. welke je nodig heb.
MamavanRico: Zo vaak??
Ik smeer Seth ongeveer 3x per dag in, in de ochtend en in de middag nog 2 keer.
Misschien nog een keer extra over de dag als hij veel in het water is, maar niet zo vaak.
Ik zou de hele dag het gevoel hebben dat ik aan het smeren ben.
Het is niet nodig om hem zo vaak in te smeren, om de 2 uur is prima.
Liefs, Anne
Ik heb altijd factor 50 voor Tim, dus ik vind het wel interessant om te lezen woezel dat factor 20 prima is. Ik heb overigens nog aardig wat over van vorig jaar. Gebruiken jullie dat nog of koop je ieder jaar nieuw?
@mamavanrico ik smeer ook niet zoveel als jij aangeeft. Ligt er idd aan of hij in het badje is geweest of gewoon aan het spelen is. Maar meestal 2 a 3 keer op een dag.
Groetjes,
Sandra
rico heeft een hele gevoelige huid dus ik moet wel anders verbrand ie toch weer. staat volgens mij ook achterop die spray die ik vorig jaar had, trouwens we zijn ook niet de hele dag buiten dus ik smeer ook niet de hele dag hoor hahaha dat is dan ong 3keer en dan gaan we binnen afkoelen.
Gewijzigd door - MamavanRico op 08 May 2012 08:15:18
oh deze was niet waterproof, daarom smeerde we vaker. zal toch is een waterproof kopen scheelt idd wat smeren
quote:
Ik heb altijd factor 50 voor Tim, dus ik vind het wel interessant om te lezen woezel dat factor 20 prima is. Ik heb overigens nog aardig wat over van vorig jaar. Gebruiken jullie dat nog of koop je ieder jaar nieuw?Groetjes,
Sandra
In principe kun je gewoon dat van vorig jaar proberen, maar wel goed er op letten hoe de huid er op reageerd. Met name kinderen kunnen toch daarop reageren door middel van uitslag op de huid, Onlangs nog op het kdv gehad, meer dan de helft van de groep reageerde er op, Bo dus ook. doordat de zonnebrand creme / spray toch te oud is. Ik zou het dus gewoon uit proberen, en anders een nieuwe kopen.
liefs woezel